husnr3

Direktlänk till inlägg 16 maj 2012

I stadsparken

Av Jessica - 16 maj 2012 20:25

Igår var planen ett besök i Apladalen med Småfolket-gänget men pga risk för regn så ville de andra ställa in. Jag tyckte vädret var rätt OK så jag tog båda barnen med mig och åkte till Stadsparken i Jönköping istället. Väl värt ett besök för alla som bor i närheten med milsvid utsikt över stan.


Eftersom barnen var med var det såklart lekparken som hägrade mest och där gungades det och åkte rutschkana, förutom allt bus och stoj o stim som en 2 1/2åring kan åstadkomma.


 


Lite fika hann vi med såklart, Judit käkade äpple, russin och rånkex och Vide åt yoghurt med grötpulver medan mamman smaskade i sig ett flertal kakor! Gissa om jag hade något dåligt samvete efteråt...


  


Ser ni bilden längst till vänster, det är en ny megastor lekplats för de större barnen med torn som var flera flera flera meter höga. Nästan så att jag själv skulle vilja testa, dock var det inte riktigt klar än och fortfarande inhägnad. Men dit måste vi åka och testa nån gång.

 


Vide var helnöjd när han fick krypa omkring och jag var glad att det var sån där lekparks-asfalt istället för smutsig sand! Efter lekparken blev det lunch för mig och Judit på Dragon. Jag smällde i mig kebab och Judit åt pasta, ketchup och majs   


 


Och för alla som har undrat hur det gick för mig i måndags, jo tack bra! Vårruset i Jönköping alltså och första gången jag sprang ett lopp. Klockan stod på 31,45 när jag passerade mållinjen men enl min egen var det drygt 2 minuter mindre (jag tog tiden när vi sprang, inte när vi fick köa i början) ..... så på det hela taget rätt nöjd. Det jag är missnöjd med är att jag inte var mer trött när jag gick i mål, är extremt dålig på att springa så fort jag orkar utan vill alltid ha lite i reserv.... så till nästa år ska jag slipa formen och siktar på en bättre tid!

 
 
Karro

Karro

16 maj 2012 21:00

Stadsparken är verkligen sååå mysigt! Vi tänkte åka dit i helgen igen;-)
WOW fy fasen va grym du är! Grattis till en toppenbra tid!
Kram K

http://www.appelblomman.blogspot.com

 
Sandra

Sandra

16 maj 2012 21:39

Kul med vårruset! Det ska jag också springa, om två veckor i Sthlm. Får se om jag ens orkar springa hela sträckan. Tveksamt, då det inte blivit mycket träning alls senaste veckorna..

http://tassandra80.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Plutt

17 maj 2012 16:24

Goa älskade ungar!!!! Måste nog följa med dit nästa gång jag är hemma, såg supermysigt ut! Bara en vecka kvar tills ni kommer....LYCKA!!!!! Puss

 
Linda-4 barnsmamma

Linda-4 barnsmamma

19 maj 2012 21:46

Ser ut att vara en jättefin park att rasta små barn i:) Här har vi hembygdsgården att gå till om vi vill leka men våra börjar tyvärr bli lite stora för den nu, eller ja lekparker över lag lockar väl inte jättemycket längre för killarna.
Kramar

http://www.uppochnervandahuset.se

 
Malin

Malin

20 maj 2012 08:22

Då sprang du ju under 30 min, grattis!! Jag är också extremt dålig på att pusha mig själv o ta ut mig till max. Tyckte jag var trött nånstans i mitten av loppet, men när jag kom i mål tyckte jag definitivt att jag kunde tagit i lite mer. Satsar på att orka springa ett mil-lopp i höst. Tror det är bra med lite mål/morötter för att fortsätta kämpa på med träningen. Så tänker jag ofta på ett "tips" från en duktig löpare (jag och namn...:/ ) som var med i tidningen för några veckor sen:
"För att det ska bli bäst resultat, så behöver man plåga sig själv lite". och så försöker jag pressa mig själv liiite till nästa gång jag går ut och springer! ;)

http://gottoblandat.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards