husnr3

Direktlänk till inlägg 15 maj 2012

Vides 1 års kalas

Av Jessica - 15 maj 2012 06:29

I fredags fyllde vår lillkille 1 år!

Tiden har bara rusat iväg och snart är han ingen bebis längre...


Såklart att vi firade med kalas i lördags eftermiddag.


 

Vi brukar ju sitta i köket men det är jag lite trött på så vi möblerade om och fick helt plötsligt ett matrum, att det står MDF-skivor mot väggen och är målat med både elefanter och bläckfiskar gör väl inget! Skönt att vi kunde sitta och få plats iaf (i motsats till köket). La ner lite tid på dukningen gjorde jag oxå, hade ingen duk men klippte till en längd med tapet och det funkade utmärkt!


 


Bjöd på mat såklart,

delizie (pastarullar) till förrätt

skagenfylld ugnsbakad lax med färskpotatissallad till varmrätt

och fryst cheesecake till efterrätt



 


Innan alla gäster kom laddade lillebror med en flaska välling och sen kom första gästen och den bästa presenten, ett par skor!!! Judit ville absolut ha tajta jeans så det fick det bli, ihop med en ny tunika från Pomp de lux, Vide hade julklappsstassen från moster o Micke.


 


Öppna paket var sådär, roligast att riva i pappret såklart. Precis som det ska vara när man fyller 1 år! Judit däremot rev och slet och hjälpte till så gott hon kunde, och inga sura miner för att presenterna inte var till henne   


 


En del kläder blev det...


 


Den gröna skaljackan fick han av mormor redan för en månad sen men den fick ändå vara med på kort här. Farmor hade köpt badcapen och frågade mig och Judit ville ha en likadan med Hello Kitty men då sa mamman i huset nej tack. Judit har fortfarande inte upptäckt varken Hello Kitty eller rosa och jag uppmuntrar henne inte. Tids nog kommer den tiden när hon vet vad hon vill ha, det räcker med att hon bara ska ha tajta jeans varje dag.


 


Några bilder på familjen, farbror David och farbror Samuel med hans tjej Sofia samt farfar är med på bilderna.




Jag och min outfit för dagen, slog på stort och klädde mig till riktig fest och var snyggast i huset (hahhha ironi). Tunika från Plain Vanilla och vanliga svarta byxor från HM. Armband från Plain Vanilla och ringarna är dels från Kappahl och dels från en hantverksmässa. Hade ett halsband oxå men det har jag visst gömt på bilderna, brukar hänga halsbanden under tröjan när lillebror är med - men det var iaf från Edblad...  

 
 
Malin

Malin

15 maj 2012 11:09

Kom just på att jag inte lagt upp ett enda foto från vårt 1-årsfirande...
Ellen har faktikst haft en likadan skjorta som Vida har. Den är så himla fin och trots att det är en "killskjorta" så kunde jag inte låta bli. Hon var hur snygg som helst i den o hänselshorts, men nu är den tyvärr för liten...
Hur gick Vårruset förresten?! :)

http://gottoblandat.blogg.se

 
Ingen bild

Anna o Wille

15 maj 2012 11:40

Oj så mycket fint du gjort....både med dukning, maten och outfitten :)
Så mycket fint han fick....!!

Kram kram

 
Augustifamiljen

Augustifamiljen

15 maj 2012 13:11

Oh la la.. tjusig du var! Skönt att det är fler än jag som känner så inför den där uttryckslösa rosa katten förresten :)

Grattis i efterskott också, roligt med kalas!!

http://augustifamiljen.blogg.se

 
Ingen bild

Sara

15 maj 2012 19:24

Kul o kolla in din blogg! Snygg dukning med fina assietter:)// Sara S

 
Sandra på Ön

Sandra på Ön

15 maj 2012 20:47

Ett stort grattis till er fina kille i efterskott! Vilket otroligt mysigt kalas ni verkar ha haft och god mat :)

http://sandra-vardagen.blogspot.com

 
Matilda

Matilda

15 maj 2012 21:35

Ojoj, vilket kalas!!
Plötsligt blev jag väldigt sugen på cheescake.. (:
Jag är förresten lite smygkär i din tunika, den är sååå snygg!
Ser ut som ni haft en toppenhelg och jag får passa på att önska er en fortsatt skön vecka!

Kramar-Matilda

http://emma-matilda.bloggplatsen.se

 
Sandra

Sandra

16 maj 2012 21:43

Grattis i efterskott önskar vi Vide!

http://tassandra80.bloggplatsen.se

 
Camilla

Camilla

16 maj 2012 22:18

Grattis till Vide i efterskott!..:) Stora killen!..
Vilket härligt kalas du hade ordnat med, maten ser supergod ut!! Kan du inte lägga ut recepten!?
Kram C

http://tuffevictor.bloggplatsen.se

 
elin

elin

17 maj 2012 22:12

Det ser ut som ett superroligt kalas, och vilka fina presenter Vide fick! Grattis i efterskott till lillkillen :) sv: Nej får man inte vika upp ärmarna funkar det ju inte att köpa lite större ;) Då har jag tur att Alva inte verkar bry sig, de är ju så svårt att köpa så att kläderna sitter perfekt tycker jag, vill ju inte att de ska bli för små direkt! kram

http://www.elinochalva.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards