husnr3

Alla inlägg under april 2012

Av Jessica - 3 april 2012 17:24

det blev bara 5 km idag igen, hade tankar på att testa att springa lite längre men kände på slutet att det inte skulle funka. Men är nöjd ändå, hade Milla med mig och även om hon drar rätt mycket framåt så drar hon även åt sidorna och stannar både här och där så man får dra med henne   


Mitt mål för april är ju 7 km och det känns ändå som jag har inom räckhåll, målet för mars på 6 km klarade jag av i fredags när jag sprang 6,3 km i värsta blåsten. Usel tid då men snart testar jag den rundan igen och då har jag ju som mål att slå förra tiden (och det borde jag kunna även om jag går).


Bara 5 månader kvar och sen är det dax för Tjejmilen!!!!

Ska bli så kul att hitta på nåt tillsammans med bästa vännerna och syrran.

Av Jessica - 2 april 2012 19:59

Idag har det varit jobb för hela slanten och lika glad för det är jag för vädret idag har ju varit under all kritik. Isande kallt (visste ni förresten att vi hade -10 grader i lördags morse) och inget man ville vara ute i.


Men igår hade vi en härlig dag med goa vänner, sen länge var det bestämt att fam Hagelvik skulle komma hit och så i lördags kväll kom jag på att bjuda även Linda med barn. En mysig (men rätt kall)  timme i lekparken blev det, sen lite inomhuslek och käk. Riktigt trevligt och jag gillar verkligen att umgås sådär mitt på dagen, passar när barnen är så små som våra. Wille, Alice och Judit är alla födda 2009, Olivia fyller snart sju och

så lillfisen Vide me.


Till middag bjöd vi på en riktigt god fläskfilégryta  som jag ska försöka lägga upp receptet på snart.


 


Det blev några foton i lekparken men sen var minneskortet fullt, lyckades inte heller vända på Olivias kort så ni får vända lite på huvudet...

Av Jessica - 1 april 2012 10:10

...till något mera ordnad tillvaro.


   

När man håller på och renoverar/bygger så är det liksom alltid grejer överallt.


 

Garderoben rakt fram i hallen hamnade på kvällskvisten nästan på rätt plats i barnens rum och jag kunde hänga in Judits alla klänningar. Tyvärr inser jag redan nu att varsin garderob inte kommer att räcka till utan vi måste komplettera med någon form av byrå.


   

Mannen fixade fönsterfoder och lister igår och vårt sovrum är nästan klart så ikväll blir det nog inflyttning där. (Visst har vi fin utsikt över vår släpkärra med skräp)


 

Milla springer oftast omkring och yrar och kommer inte till ro nånstans när vi är och fixar men igår la hon sig en stund på en handduk vi glömt ta bort.


Idag fixar mannen hyllor i källartrapps-skåpet, där ska skorna in sen så det blir lite mer städat på hallgolvet.

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards