husnr3

Alla inlägg under april 2012

Av Jessica - 18 april 2012 09:13


Snart fyller lillebror 1 år !


Här är några grejer som han gärna önskar sig, av tyget får någon händig gärna sy en kudde eller så?


 


Han önskar sig även lite andra grejer, typ kläder. Vi ska bara fundera lite till innan vi skickar iväg önskelistan...

Av Jessica - 16 april 2012 21:14


Det blev lite småfix här hemma i helgen, bl.a annat har vi satt upp dörrarna i

hallen så att det inte ska se riktigt lika rörigt ut.

  


  

Flyttade sovrumslampan från gamla till nya sovrummet och städade på byrån.


   


Provhängt vår nya taklampa har vi oxå gjort, vi funderar

på att justera placeringen men vill känna in oss lite först. Kökspallen är

färdiglackad och står just nu i hallen. Får fundera på om det

ska bli en hallpall istället.

Av Jessica - 15 april 2012 09:36

Idag är vi ensamma hemma, barnen och jag. R är iväg på säsongens sista bowlingomgång och beräknas inte komma hem förrän rätt sent i eftermiddag.


Så tanken var att vi skulle hänga med vännen Linda och hennes barn MEN det blir ju inte alltid som man tänkt. Judit fick feber igår och den verkar hålla i sig idag så det blir inomhuslek   .


Tur vi hann ut och testa hennes nya springcykel igår (tack Emilie för erbjudandet men vi köpte  den i fredags). Vi valde mellan 10 och  12 tum men tog den större, dels för att hon ska kunna ha den längre och dels för att den var lite snyggare (viktigt va?). Men det känns lite som om den är i största laget och hon förstod nog inte riktigt hur hon skulle göra, men vad gör det? Hon är lika nöjd bara hon får gå jämte och säga "min cykel".


 


Igår hann vi med en hel del här hemma oxå, ska försöka uppdatera med lite bilder ikväll.

Av Jessica - 13 april 2012 09:33

Ett år äldre igen, för igår var det min födelsedag!


Hade en riktigt bra dag och där jag fick den allra bästa presenten från lillpojken, han hade en härlig dag och kröp runt på golvet och lekte medan jag satt på en pall eller i fåtöljen. Inte många tårar eller skrik under dagen alltså och det var nog det bästa av allt   


Annars var det en fullspäckad dag, hade gamla vännerna Anna o Christina med barn här på lite förmiddagsfika, kul att det äntligen blev av. Två gånger tidigare har vi fått ställa in pga sjuka barn    På eftermiddagen kom extramoster Malin på besök och hängde med oss några timmar, även då blev det lite fika - för det får man faktiskt på sin födelsedag!


På kvällen var min mamma här och vi smaskade på min favvomat just nu, pastasallad med varmrökt lax. Sååå gott! Några presenter blev det oxå såklart och Judit hjälpte till (eller öppnade helt själv) och allt funkade bra tills vi öppnade paketet med armband. "Mina armband" sa hon stolt, "passar mig" och när R då förklarade att de var ju mina eftersom det var min födelsedag då klarade hon inte mer utan började stortjuta. Liten skrutta   


  


Lite av presentskörden:

Örhängen från Bengt & Lotta som jag fick av Plutt o Micke i påsk

Mild tvål från Anna o Christina

Armband Baglady av älsklingen

Kökshanddukar som jag valt själv men mamma betalat

Regnjacka Helly Hansen som jag valt o köpt själv men som familjen skramlat ihop till

Härlig bodylotion och skrubborste från Body shop

och så en fin bukett blommor


Fick lite träningskläder me som jag oxå valt själv...

Av Jessica - 12 april 2012 18:28

För några veckor sen hade lite tankar på ytterligare en shoppingfri månad men så blev det inte och vad jag är glad för det!


Igår var jag nämligen hos Karro som hade lite tjejträff med Johanna som sålde kläder och smycken från sitt eget underbara märke Plain Vanilla. Funderade på en virkad tunika från vårkollektionen men blev inte riktigt överens med urringningen så istället blev det tre andra blusar/tunikor som fick följa med hem.


   

Den här fina fick följa med hem, är från deras provkollektionen och finns bara i detta exemplar.

 

Även denna hamnade i min shoppingpåse, ganska lång i modellen så kanske kan jag ha den till leggings eller stumpbyxor? O annars var den också riktigt snygg till mina nya gröna byxor.

Av Jessica - 10 april 2012 19:14

Tillbaks hemma igen och jag hade tänkt lägga upp lite fina bilder från påskhelgen men även visat er vårt halvfärdiga sovrum där vi faktiskt har sovit två hela nätter.....

men blogglusten infinner sig inte

och här hemma är det så mycket vardag det kan bli.


Vet att jag ska vara väldigt tacksam över mina två fina barn och det är jag. Men det känns inte roligt när man har ett barn som man älskar, men just nu, inte gillar så särskilt mycket. Det är lillebror som spökar och ställer till det för oss och helt enkelt får mig att tappa humöret och lusten till det mesta. Han är ENORMT sällskapssjuk och kräver att man är med honom precis hela hela tiden, funkar att sitta jämte på golvet och leka men om man reser sig (t.ex för att ta ner nåt till Judit) så bryter han ihop fullständigt och både gallskriker och gråter. Man är alltså bunden till att befinna sig på golvet hela tiden och då kan ni själva räkna ut hur mycket man får gjort. Att lämna honom skrikande är inte heller nåt bra alternativ eftersom han inte ger upp och lätt klarar att skrika mer än 1 timme - nåt som föräldrarna inte orkar lyssna på. Samtidigt håller Judit på att komma i värsta trotsåldern, för det mesta tar jag/vi det med en klackspark när hon blir arg för hon ser bara så kul ut. Men ibland måste man visa att man menar allvar och säga till henne, problemet är ju bara att det blir dubbeltråkigt här hemma då. Judit som blir arg, ledsen och tjurig och så Vide som gallskriker för att man råkade lämna honom och befinna sig några meter för långt bort...


Just nu håller R på att söva båda barnen och jag ska ärligt erkänna att jag har längtat till den stunden när Vide somnar och jag kan få göra saker på egen hand, idag blir det först en runda med Milla, sen uppackning av påskens väskor, kanske hinns det också med lite fix efter det innan jag kryper ner i sängen.


Hoppas ni har haft en riktigt bra dag därute,

kramis

Av Jessica - 8 april 2012 19:17

Jag har tagit påskledigt i helgen och spenderar den i stugan med delar av hela stora familjen. Datorn har legat nerpackad till idag, därav bloggtorkan. Men ska försöka hinna med att uppdatera mig på vad ni därute hittat på.


Länge nu har jag lovat några av er att lägga ut recept här på bloggen, fläskfilégrytan vi bjöd på härom helgen har jag inte plockat fram än men några andra godingar kommer här:


Müsli

Hälsolimpor

Vonnes sherryfilé


Av Jessica - 4 april 2012 21:34

Igår låg det ett brev till Judit i postlådan när vi kom hem från dagis, inuti visade det sig vara ett fint påsk-kort till hela familjen - faktiskt det absolut finaste jag nånsin fått   


Det var fina faster Evelina som hade pysslat o knåpat bara för Judits skull.



     


När jag berättade för Judit att hon skulle få vara en hel dag med Evelina och att de skulle gå och fika så tittade hon på mig med stora stora ögon och så fick jag världens största kram. Vet att storskruttan är väldigt förtjust i sin "ejelina", liksom alla våra syskon.


Ikväll har vi förresten haft stora packardagen, att få iväg 2 vuxna, 2 barn, 1 hund för en helg i stugan är ingen lätt uppgift. Till det ska det med 2 barnvagnar, hundbur och verktyg för att tillverka ett nytt staket. Ingen släpkärra behövdes dock denna gång utan vår bil + takbox får räcka (samt mammas bil fullproppad med packning oxå såklart). Vädret verkar ju bli ganska ostadigt så mycket och varma kläder är det som hamnat i väskan. Trots det tror jag på mycket träning i helgen och har därför packat hälften av min väska full med träningskläder   

 

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards