husnr3

Alla inlägg under mars 2012

Av Jessica - 5 mars 2012 20:13

Köpte ju ny overall till Judit nu i vinter i stl 98 så hon kan ha den även nästa år MEN så har vi ju en tjej här hemma som vägrar ta på sig overall. Och ibland orkar man bara inte bråka...


Därför kollade jag in Stadiums rea idag när jag ändå var där och provade gympadojjor. Och det blev köp!! Fick tag på både byxor och jacka till halva ordinarie priset   


    

Byxorna ville hon prova direkt, och vad gör väl det att de hamnade fram och bak?

Blev både mössa och halsduk till dem båda oxå samt 2 mössor till mig i en modell som jag redan har och gillar. En av dem ska bara användas på löparrundorna, kändes inte så fräscht att ha den vanliga mössan när jag sprang häromdagen så perfekt att fynda en ny idag för endast 39 kr!



   

   

   

De nya kläderna passade även på dockan!

Av Jessica - 4 mars 2012 19:10

Lång tid tog det och jobbigt var det!


Men 5,6 km avklarade ikväll iaf!


Förhoppningen om att klara 10 km till Tjejmilen känns faktiskt realistisk och möjlig   



Av Jessica - 4 mars 2012 10:56

Efter en heldag med klubbmästerskap i bowlinghallen åkte jag snabbt hem och fixade till mig och sen styrde jag kosan söderut vid femtiden igår och träff med bästa Sofia och Linda för att fira Sofias födelsedag (som inträffade i januari). Började med fördrink hemma hos Sofia och sen var det bokat bord på Harrys senare på kvällen.


 


Verkligen jättegod mat och sen hade vi lyckats pricka in absolut rätt tema på dansgolvet, igår hade de nämligen 90-tals tema!! Precis den musik man själv var ute och partajade till för rätt många år sen (var det typ 20 lr?) Trots att jag körde har det varit slitigt idag, uppe med tuppen vid sju men har sen tagit en rejäl powernap i soffan framför Vasaloppet. Snart är det semlefika och sen ska jag försöka ta mig ut på en långpromenad med Milla.


  Tack för en jättetrevlig kväll, som alltid med er   



  

Årets klubbmästare i SIS

PS. hur gick det i bowlingen då? Jo, tänka sig att jag vann, några år sen sist så rätt kul tycker jag. 1611 på 8 serier efter en usel inledning på 167. En del hål men bara 2 miss på 8 serier. Nöjd är jag.

Av Jessica - 2 mars 2012 20:19

Vet att det har varit extremt bloggfattigt här i flera dagar men bästa systern har varit här på besök och tiden har bara runnit iväg, så fort faktiskt att jag idag upptäckte att jag inte fotat ett enda kort på hela veckan. Blev riktigt besviken på mig själv och ledsen...


Ett tag nu har man ju känt att våren faktiskt är på väg även här i mörkaste Småland!


Så idag har jag plockat fram några säkra vårtecken!


  

Snygga converse!


  

Och så gympadojjorna - premiärturen utomhus för våren avklarad ikväll. 4 km på drygt 6,30 tempo. Inget att skryta med alltså men nu är det bara att sikta på längre sträckor och snabbare tider   

Av Jessica - 2 mars 2012 15:54

Igår var det så 1:a mars och februari månad äntligen över! Likaså köpstoppet! Plånboken full av sparade pengar (nä jag ljuger bara) och det sög ordentligt i shoppingtarmen!!


Den lokala skobutiken hade ordentlig rea så jag handlade på mig inför nästa vinter, bara till Judit då jag känner att Vide är så liten och hans fötter kommer växa rätt mycket så det är svårt att köpa så långt i förväg. Till Judit blev det 2 storlekar större än hon har nu och det hoppas jag ska räcka. Stövlarna var ungefär 2,5 cm större än hennes fötter är nu.



Knappt 500 kr för alla tre paren är ett pris som jag gillar, Kavat på de båda skinnskorna och så favvomärket Tretorn på de fodrade gummistövlarna.  

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards