husnr3

Direktlänk till inlägg 19 mars 2012

I MÅL!!!!!!!!!!!!!

Av Jessica - 19 mars 2012 21:30

... eller nästan iaf!


Efter att ha viktklubbat, tränat och hållt koll på matportioner och godisätande sen sensommaren/hösten var det idag dax för sista invägningen och återigen stod vågen på minus    och ingen är gladare för det än jag.


Ni som känner mig eller som har följt mig här på bloggen vet ju att jag har varit väldigt mycket sjuk sen i mitten på november ungefär och att jag på två månader inte gjorde ett enda träningspass. De senaste två månaderna har varit lite bättre men långt ifrån vad jag önskat och just nu har jag inte varit på gymmet eller sprungit (och knappt gått heller) på knappt två veckor. Just därför är jag nöjd att jag ändå har lyckats så pass bra.


Nu får jag väl ändå erkänna att jag inte riktigt nådde målet utan väger 6 hg mer än min målvikt 63,9 (ojämnt och bra och vet inte varför det blev just det som blev min målvikt).  Totalt har jag gått ner 12,2 kg .


 

Det som gäller nu är nästa mål som är ytterligare 4 kg, men jag ska fundera nån dag på när jag vill nå den drömvikten som det faktiskt känns som att det är. Jag har vägt runt 62-64 kg sen jag fyllde 30 för många år sen. Men visst märker jag på min kropp att det finns plats för mer viktnedgång och inte minst mer träning. På magen är det mest löst daller, ungefär som en bulldeg. Överarmarna likaså och även på låren dallrar det då och då (typ när jag rör mig). Får ta och mäta mig nåndag oxå och jämföra med höstens mått som jag har skrivit upp nånstans här hemma...


 

Visst finns det utrymme för ett hekto eller två att försvinna runt "mellan midjan och rumpan"...

 
 
Emilie

Emilie

19 mars 2012 22:00

Grattis va kul! va duktig du är!
jag ligger lååååångt efter :)

http://lindgatan.bloggplatsen.se

 
Karro

Karro

19 mars 2012 22:19

Wiii shit va du är gryyyym! Grattis!!!
Tänk om det kunde börja röra sig neråt på min våg med:/...
Kram K

http://www.appelblomman.blogspot.com

 
Sandra

Sandra

20 mars 2012 08:17

Grattis! Vad du är duktig!
Jag har 4 kilo kvar, och de är envisa kilon kan jag lova! Känns som jag aldrig blir klar :-)

http://tassandra80.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna o Wille

20 mars 2012 09:19

Stort grattis du är sååå duktig!!
Hoppas också på lite bättre viktnedgång framöver...

Tror du fixar dom där sista drömkilona galant...

Kram kram

 
Ingen bild

Plutt

20 mars 2012 09:55

Du är ju min bästaste storasyster så det är väl klart att du skulle klara det! :-) Här har det äntligen börjat röra på sig också, så jag hoppas att jag någon gång kan skriva samma sak! Puss

 
Ingen bild

Linda

20 mars 2012 15:15

Superduktigt!! jag tyckte allt att du var smal när vi var hos Sofia, men fick nog aldrig fram det under kvällen ... var ju så mycket annat som avhandlades under kvällen :) *kram*

 
Malin

Malin

28 mars 2012 17:46

Du är jättefin som du är ju!!
Hur lång är du? Jag har inte vägt mig på mååånga veckor, försöker resonera som så att det viktigaste är att jag rör på mig och mår bra. även om det är svprt ibland. :)

Nåt helt annat: Hur många besökare har du per dag på din blogg?

http://gottoblandat.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards