husnr3

Alla inlägg under februari 2012

Av Jessica - 6 februari 2012 21:04

... det här skulle bli ett litet inlägg om tapeter till vårt sovrum men jag vet inte.... är lite ledsen och nere. Ropade hit mannen som satt framför TV'n för att vi skulle titta och välja lite bland mängder med tapeter som är snygga. Han kollade Sofias änglar och reste sig lite halvt motvilligt och berättade sen för mig vad dagens avsnitt handlade om, och jag började såklart storlipa! Idag handlade det om en familj med tre barn varav den minste, 5-åringen, var cp-skadad och hade svårt att röra sig. Nu hade mamman i familjen fått veta att hon har obotlig bröstcancer!! Hjälp, hur klarar folk av såna besked, hur klarar man att leva med ett dödsbesked när man har familj och små barn!!


Cancern tog min pappa men då var han iaf över 50 och både jag och syrran var ganska gamla, i 20-års åldern. Det är en jävla sjukdom som inte borde få finnas, och det borde absolut inte få drabba småbarnsfamiljer!! Minst nån gång varje vecka blir jag ledsen och orolig och tänker på vad som skulle hända om det drabbade oss....



Tårar rinner nerför kinderna.... just nu struntar jag lite i tapeter. Men vet att livet så sakteliga återgår till det normala och att de små oviktiga tingen blir viktiga igen. Men ni därute, stanna upp, njut av livet, älska varandra och era barn och försök att glädjas åt varje dag och att aldrig somna arg eller osams med den du älskar.

 

Av Jessica - 6 februari 2012 20:12

Nu börjar klädutmaningen verkligen lida mot sitt slut och även idag fick vädret styra klädvalet. Vore kul att göra om det här till sommaren när man mer själv kan välja vad man ska ha på sig.


 


Jobbdag innebär automatiskt antingen fleece eller kofta. Kofta fick det bli idag, tycker

det är betydligt snyggare   . Dagens variant kommer från HM och inhandlades inför jul för några år sen. Därifrån kommer även tunikan som är ärmlös, jeansen från Lindex och halsduken (som jag visst knutit rätt slarvigt) är från Lager 157.

Av Jessica - 6 februari 2012 20:04

Känns som det börjar hända nåt i vår tillbyggnad nu. I helgen har R slipat betonggolvet (grovslipat ) och så har vi fortsatt sätta väv på de väggar där vi ska måla. Det tar sin lilla tid att sätta väv när det är 3,8 m till taket och med sneda väggar. Men roligt att se att det iaf går framåt.



    


I barnens rum har jag funderat ett bra tag men valet föll till slut på denna retrotapet, Dotty,  från danska Ferm Living. Vi har beställt på Tapetorama och leverans inom några veckor hoppas vi. Vi ska tapetsera långväggen som är 6 meter i rummet är det tänkt, men bara upp till 1,8 meter. Ovanför där blir det vitmålad väv som avskiljs med en lång tavellist där vi kan ställa både tavlor och böcker. Har mängder av andra idéer till barnrummet oxå men får vänta tills väggar och golv blir klara så man ser vilken yta det finns att fixa med.


Av Jessica - 5 februari 2012 17:14

 


Igår var det promenad bort till mamma för kvällsmiddag, runt minus 20 grader gjorde att det blev tjocka kläder. Lammullspolo från Benetton och kofta från Lindex. Så varmt, så skönt och så lagom när det är vinter.



Dag 27

Idag fuskar jag, precis som det blivit andra helgdagar. Först var det myskläder och nu arbetsbyxor. Tapetsering påbörjad och förhoppningsvis blir vi klara med barnrummet ikväll. Sen återstår vårt sovrum och hallen. Lite bilder kommer senare ikväll om någon är nyfiken. Behöver ev lite hjälp att välja tapet oxå.

Av Jessica - 4 februari 2012 16:21

Vet att det finns en del inredningsglada som läser här ibland och nu behöver jag hjälp!!


För några månader sen hittade vi de hängare/krokar vi absolut vill ha i vår hall men nu kan vi inte hitta vem som tillverkar dem. Vet att det är en engelsk designer och att man bara kunde beställa de från England - säger ju inte mycket tyvärr!!


Att jag ska lyckas beskriva nåt så att ni förstår vad det är vi är ute efter känns som ett hopplöst uppdrag men jag får väl iaf göra ett försök. Hängarna är gjorda av gamla ledningsrör med kranar som krokar. Lite industristil alltså och fanns i flera olika färger.


Nån som minns om ni har sett nåt sånt nån gång? Här hemma letas det igenom ett helt gäng med inredningsmagasin, riksen finns oxå att jag har sett dem i nån av de tidningar jag brukar låna från bibblan.


Uppdatering: hittade de i en tidning igår kväll - lycka!! Men tyvärr kommer den inte komma upp i vår hall, har räknat och mätt och den får helt enkelt inte plats. Men kanske i sovrummet istället?? Tiden får utvisa om det blir så.... här hittar ni den om ni oxå vill beställa och såhär ser den ut:


 


Av Jessica - 4 februari 2012 16:16

Idag blev det en rätt tidig morgon igen, strax efter sju traskade jag och Milla iväg på en lagom promenad. Hyfsat tempo och hyfsat långt, några kilometer sådär. Det räcker när det är lite halt och en halvt bångstyrig hund ska med.


 


Trots att det var 18 minusgrader var det helt underbart skönt och jag frös inte, fick t.o.m ta av vantarna då och då. Frost i håret fick jag på köpet,  och glasögonen immade visst igen när vi kom hem och drog ner på tempot.


Solen började titta fram och idag har det var ett fantastiskt väder, vi har varit inne som vanligt (förutom att jag gick till affären en snabbis) men om det är lika fint imon hoppas jag att vi kan lura ur Judit i pulkabacken iaf en liten stund...

Av Jessica - 4 februari 2012 16:12

Nu börjar det närma sig sista dagen på klädutmaningen, det har inte varit några problem att ha olika kläder varje dag men däremot har jag helt tappat inspirationen nu när jag bara gått hemma och dragit i flera dagar. Tycker att det funkar bäst med myskläder då - men det är absolut inte snyggast det kan jag hålla med om.


 


Igårkväll bjöd vi på middag så då passade jag på att klä upp mig i en ny klänning från Joy, huvet avklippt som vanligt för tid för sminkning och hårfix fanns bara inte - tyvärr! Känns lite festligare när allt är fixat.

 

Av Jessica - 2 februari 2012 14:41

En del dagar är det här med klädutmaningen bara skit! Idag är en sån dag, att gå hemma med två sjuka ungar, själv är jag förkyld och trött så intresset för att hitta nåt snyggt "oanvänt" i garderoben var ungefär lika med noll!


 


Igår var det jobb och lite roligare att klä sig, tröja Bondelid och svarta lite blanka byxor från HM.



   


Hemmahäng! Mjuk o skön klänning från Indiska.


Men ikväll svidar jag om, kanske blir ett foto då oxå, för jag ska på tjejmiddag till bästa Linda! Längar och behöver det efter idag...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards