husnr3

Alla inlägg under februari 2012

Av Jessica - 9 februari 2012 18:16

Helt plötsligt har många fler än tidigare börjat hälsa på här på bloggen och det tycker jag är rätt kul, inte för att det egentligen spelar nån roll men samtidigt är det på nåt konstigt vis kul när man ser att fler än 100 personer har varit inne och läst flera dagar i rad.


Men så är det ju det här med kommentarer, som jag tror att många bloggare känner igen sig i. Många läsare men inte många kommentarer.


Varför??


Varför är det så svårt att kommentera? Själv är jag nog lite "överduktig" på att lämna kommentarer, kommenterar hit och dit och överallt.... men så är det ju när man har åsikter om allt och lite till här i livet   


Av Jessica - 9 februari 2012 13:27

... är den mellan halv nio och nio!!


De allra flesta bloggar jag läser skriver nästan bara om roliga saker, fina kläder, söta barn, snygg inredning mm mm. Men så finns det några få, ni vet vilka ni är och hur bra ni är, som skriver om hur livet verkligen är.


För inte kan det väl vara så att vi bara är ett fåtal som får mega psykbryt på barnen var eller varannan dag??


Vår värsta tid är den när vi ska iväg till dagis på morgonen, spelar inte nån större roll hur tidigt eller sent vi går upp för då, mellan halv nio och nio, tappar jag alltid tålamodet!!! Iaf nästan.... och när man hör hur R har det på onsdagar som är hans lämningsdag så är det aldrig några problem! Problemen är alltså hos mig och att jag inte klarar av två barn och en hund!


Vide skriker om han ligger ner, om man lämnar honom, när han fått på mössan, i overallen... ja ni fattar?

Och Judit vägrar ta på sig, overall vill hon INTE ha så då tar vi byxor och jacka istället men tror ni hon hjälper till? Nej absolut inte, trots att hon gillar att ta av och på alla andra kläder. Inte lyssnar hon vad jag säger heller och inte gör hon som jag gör (tar på mig alltså). Mitt i allt detta springer och yrar det omkring en skranglig Golden som fäller omkull de barn som inte aktar sig. Jag tjatar, ber, skriker, hotar och beter mig precis tvärtemot den lugna coola supermorsa jag egentligen vill vara.


Genomsvett är jag varje dag vi stiger ut genom dörren!


Men snart, i ett annat parallellt liv, då tror jag att jag ska gå hos tålamodspsykologen och få lite tips så jag oxå kan bli en fixig och söt liten hemmafru och mamma som bara ler glatt, bakar kakor och är trevlig! Eller inte förresten!! Jag trivs ju rätt bra med att vara mig, förutom då, mellan halv nio och nio alltså.


kram på er,

Av Jessica - 8 februari 2012 20:03

Trots att jag är lyckligt gift och älskar mannen i huset har det ändå smugit sig på mig en liten liten förälskelse och det är med dubbla känslor jag vistas i det kommande sovrummet....


 

     


Jag som alltid älskat brunt över allt annat har gått och fått en crusch på grått!! Och svart!

Bara kolla de underbara tapeterna ovan, kan man annat än bli kär   


De här och många fler är de som står högst upp på önskelistan till sovrummet just nu, vilken vi väljer beror lite på hurdan sänggavel vi har tänkt oss, det blir iaf nåt hemmabygge med förvaring här och där. Men ska det bli målat, enfärgat eller tapet - ja det är väl där vi inte riktigt kan bestämma oss.


Har du nån favorit här? Eller nån annan du vill tipsa om?


Tapeterna ovan är från Ferm living, Mr Perswall och Photowall.

Av Jessica - 8 februari 2012 19:45

 


Sista dagen med klädutmaningen, både sorgligt och skönt på samma gång. Hade nog inte klarat att hålla reda på vilka kläder jag använt många fler dagar men har fortfarande garderoben full med tröjor och blusar som inte använts.


Kan iaf konstatera att det som saknas i min garderob är leggings, det äger jag inte ett enda par. Även tunikor är det lite tunnt med så det kanske får bli vårens shopping.


Idag har jag på mig en gammal kjol från Benetton och till det favoritblusen i ekologisk bomull från HM samt en kofta från Kappahl. Har insett att jag har mycket kläder från HM, Lindex och Kappahl samt en del från MQ. Tror jag ska vidga mina klädvyer och införskaffa mig något från Benetton, Vero Moda och så nåt lite dyrare.... men inte förrän köpstoppet är över såklart!

Av Jessica - 8 februari 2012 19:37

Våga vägra!


En pararoll lillebror helt klart har anammat!! Sen några veckor tillbaks vägrar han äta hemlagat! Spottar, fräser, klöks och vägrar öppna munnen kör han på och köpt burkmat är det han vill ha.


 


Nu är det ju inte så att lillebror på nåt vis får bestämma här hemma så nu blandar vi hej vilt, hälften köpt och hälften hemlagat och det slinker ner utan några större problem. Är man inte ens 9 månader är man fortfarande lättlurad...


Igår åt vi förresten samma mat hela familjen, hemgjord pytt i panna, och det käkade han för glatta livet. Kanske för att det var en ny rätt?! Helt klart testar vi att ge honom vår mat minus salt fler gånger, även om han inte har några tänder funkar det ju bra att bara mosa med gaffel eller köra med stavmixern.


Hur gör era barn? Äter de hemlagat eller köpt?


Av Jessica - 7 februari 2012 18:35

I eftermiddag har Vide sovit från vi kom hem från dagis till pappan kom hem vid fem vilket har gjort att Judit har fått ha mamman helt för sig själv - tror hon gillade det för nu ikväll har hon varit så gullig och snäll mot lillebror. Och ingen är gladare för det än jag, är fullt medveten om att det säkert kommer en tid när de kommer att slåss som hund och katt dagligen men är glad så länge det inte är så...


Vi har hunnit med att laga hemgjord pytt i panna, baka sirapslimpa och dega med trolldeg. En perfekt eftermiddag med en härlig busunge   


 


Nu ska jag snart joina resten av familjen som sitter på golvet i barnens rum och leker.


Och ikväll blir det målning och tapetsering när barnen har lagt sig, träningen skjuter jag på till imon!

Kanske uppdaterar jag med lite snygga tapeter senare med.... om jag orkar.

Av Jessica - 7 februari 2012 18:24

 


Efter snart en månad med foton på mig själv och många av dem från vår hall kan jag enkelt

konstatera att vi behöver:

ny kamera

ny spegelplats med bra ljusförhållanden

ny dammsugarförvaring!!


Idag är det återigen stickat, en armlös långtröja från Lindex, jeans från samma ställe och tröjan från Stadium. Halsduk HM tror jag, liksom nästan alla mina halsdukar

Av Jessica - 7 februari 2012 16:22

I vår familj spenderar vi sommarn och semestern i stugan (mammas) vilket vi alla älskar och tycker är underbart MEN det blir ju oxå så att man inte ser så mycket av Sverige och inte åker på särskilt många äventyr och utflykter.



 


 OM vi skulle åka på husvagnssemester skulle jag absolut kunna tänka mig den här retro-folkabussen, så härlig och megafin inredning. Tror en gammal husvagn hade passat utmärkt baktill.


Eller varför inte bara ha den uppställd i trädgården med en segelduk uppspänd framför, perfekt för goda middagar och sena kvällar i ljus sommarbris och när man blir trött är det bara att ta steget in och lägga sig ner...



Bilderna har jag lånat från stoffochstil.se och deras nya katalog, så mycket fint att bli inspirerad av. Hoppas jag kan komma igång med att sy nya kuddar för då blir det absolut en tygbeställning därifrån.


       


  

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards