husnr3

Alla inlägg under februari 2012

Av Jessica - 21 februari 2012 18:51

Fettisdagen idag så en semla har ju hamnat i magen. Annars en helt vanlig tisdag. Har surfat runt lite och kollat på några krokar till hallen men inte riktigt bestämt mig vilken jag vill ha... så ber att få återkomma med lite krokinspiration   


 


Lillebror somnade i vagnen vid tolv, vaknade sen när vi gick till dagis men somnade på vägen hem och sov till fyra när jag väckte honom. Så jag och Judit fick hela eftermiddagen för oss själva och lekte och myste i hennes rum. När det var dax för fika var hon bestämd med att hon ville ha chokladbollar vilket hon såklart inte fick en vanlig tisdag (dessutom var de slut), då försökte hon med att önska Godis istället men återigen nej från mig. Kompromissen blev vindruvor som ju är lite festligare än banan! Nöjd tågade hon iväg med sin tallrik, klättrade upp på tv-bordet och hade picknick samtidigt som hon sjöng litegrann   

Av Jessica - 20 februari 2012 21:14

Har försökt förstå mig på det här med skattereduktion för ROT-arbete!

Men fattar tyvärr inte mycket...  


Vi (snickaren) gjorde ju rätt mycket i somras och har dragit det mesta på R men även en del på mig, tyvärr har jag ju inte jobbat = inte skattat så mycket och nu försöker jag räkna ut hur mycket jag måste betala tillbaks. För att jag ska betala tillbaks det vet vi och har räknat med. Men blir det 5000, eller 10 000 eller 20 000. Spelar ju lite roll om man säger så...


Och så är det det här med jämställdhetsbonusen oxå. Påverkar den skattereduktionen på nåt vis?


Har varit inne på både försäkringkassans och skatteverkets hemsidor men blir inget klokare.... tror jag slänger mig framför TV'n en stund  och inväntar deklarationen om några månader istället.... om skatteverkte vill ha tillbaks pengar lär jag nog få veta det!

Av Jessica - 19 februari 2012 20:09

 


I helgen har lillebror lärt sig att sätta sig upp från liggande.


Vet inte om vi tycker det är bra eller dåligt, någon vill nämligen inte längre ligga i sin säng utan skriker skriker och skriker. Ikväll ända tills han somnade av utmattning!



Av Jessica - 19 februari 2012 09:24

Jag och Judit var nyss i källaren och hängde tvätt:


Judit tittar på mig med förvånad och nöjd min när hon tar ett plagg från tvättmaskinen: oh, en tröja!

 

Mamman svarar inte lika nöjd: nej Judit, det är mina trosor   


Av Jessica - 18 februari 2012 18:20


Igår for jag till Värnamo för barndejt med bästa Sofia och hennes Emmy och Lilly. Vi har fått ställa in några gånger pga sjuka barn så alltid lika roligt när det verkligen blir av. Några härliga timmar passerade snabbt förbi då jag var tvungen att åka hem redan strax efter lunch, vi hade nämligen fått barnvakt och kunde åka till IKEA med bara Vide med oss. Judit fick följa med snälla faster Eve till badhuset vilket hon älskar.


 


På IKEA spanades det på bokhyllor, sänggavlar, barnsängar, madrasser, köksbord, köksskåp, plastburkar, tavellister, omålade trähyllor, krokar och mycket mycket mer. Vi har nog nästan bestämt att nästa gång vi åker dit så ska det få följa med en Billy hem. Billy är nog en av IKEAs bästa "uppfinningar" och de som finns nu i limited edition - gult och grönt är bara så FINA.


    


Vilken färg gillar du bäst??

Verkar som om gult är populärast men jag satsar nog på en i grönt, tror den skulle göra sig i vårt nya vardagsrum..... om det nu blir klart till hösten eller så?


Idag har R varit hemma och fixat, spacklat och tapetserat medan jag tog med barnen på bowlingmatch

i Ljungby. Nu i eftermiddag har vi fortsatt fixandet för älskade mamma kom hit (som vanligt) och passade

barnen en stund. R har fått upp tapeten i barnrummet

och jag har målat som jag nu börjar bli riktigt duktig på.


 


Bjuder på en liten tjuvkik på tapeten vi har valt till vårt sovrum, en brun/svart med mönster i nån gråaktig nyans. Om en halvtimme ska vi avnjuta lite käk, köttfärsslimpa med ugnsrostade rotfrukter blir det, kanske inte direkt nån lördagsmat men det gick snabbt att fixa!  


Hoppas ni har en bra lördagkväll därute!

Kram

     


 



Av Jessica - 16 februari 2012 16:56

för en städdag?!


 


Har ni såna här spindelnät hemma?

Eller städar ni oftare....

Av Jessica - 16 februari 2012 08:42

Imorse när jag och Vide åt frukost hällde Judit upp mat till Milla och följande konversation utspelade sig:


Judit: Jag äta sån mat när jag blir stor tjej

Jag: Men det kan du väl inte?

Judit: När jag blir liten jag äta sån mat

Jag: Men du kan väl inte äta Millas mat, hon är ju en hund?

Judit: Äta sån när jag blir en vovve, jag säger off off då

 

 

Fortsättning; när vi leker i hennes rum i eftermiddags:

Judit: milla sover jämte tv'n, jag med sova där

Jag: ska du?

Judit: ja, när jag blir hund då jag sova där

 

 

Senare på kvällen när jag försöker borsta hennes tänder:

Jag: nä, nu får du väl hålla snattran så jag kan borsta

Judit: "snattan? är det? Jag hålla här, eller här eller här" säger hon och tar tag i alla väggarna på toaletten

Inte lätt att veta att hålla snattran betyder att vara tyst istället för att det betyder att man håller fast i saker.

Av Jessica - 14 februari 2012 20:38

Just varit på gymmet och sprungit på bandet!


Klarade februarimålet redan idag   3 km!!! Inte långt alls men för mig kändes det omöjligt - 

men nu vet jag att jag kan.


Nästa mål är att öka 200 meter varje gång, kan låta lite men på så vis kommer jag klara nån extra kilometer i månaden beroende på hur ofta jag springer.

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards