husnr3

Direktlänk till inlägg 22 februari 2012

GODIS

Av Jessica - 22 februari 2012 16:11

Det går rätt trögt men det här med viktnedgången just för tillfället, tråkigt men jag vet varför..... anledningen stavas nämligen GODIS!!


Jag fattar inte varför det ska vara så svårt att låta bli att äta, denna vecka har jag ätit varje dag och inte bara en bit eller två utan många fler än jag egentligen vill. Är som om godishanden bara hittar till skåpet på egen hand och stoppar in bitarna i munnen på mig... karaktär att säga nej har jag inte - men vad jag skulle vilja ha det!!


Har mina funderingar om det kan vara hormornerna i kroppen som ställer till det, först är det ju veckan före mens när man kan vara lite sugen ni vet, sen mensveckan då man behöver det för att man kanske har ont i magen, är hängig eller bara för att kroppen skriker efter choklad, sen några dagar när godissuget är lite mindre för att efter det följas av veckan med ägglossning då kroppen spelar en ett spratt och man bara måste stilla sötsuget igen! Till sist några dagar fritt igen innan det börjar om....  så helt klart är att man måste ha en vilja av stål och en rejäl skvätt av karaktär för att klara att låta bli att äta.


Mitt mål är att låta bli godis imorgon och på fredag! Små steg i början.... eller så får jag börja skriva godisdagbok? Blir kanske inte så kul i slutet av veckan eller månaden när man inser allt man vräkt i sig.


Hur gör ni?

Låter bli för att ni inte gillar, eller för att ni har mer karaktär än jag?

Eller äter ni lika mycket som jag?

 

Uppdatering: tack Frida för påminnelsen om uthuset, påsen kom aldrig dit ut denna gång men tror jag ska göra en rensning i skåpet som R kan bära ut och gömma. Har ju funkat tidigare så kanske värt att testa igen.

 
 
Ingen bild

Frida U

22 februari 2012 16:26

Hjälpte det inte med uthuset den här gången? ;-)

 
Ingen bild

Anna & Wille

22 februari 2012 16:26

Jag ser till att inte ha något godis hemma.....eftersom man inte har affären runt hörnet så blir det inte så lätt att falla i godisfällan :)

 
Emilie

Emilie

22 februari 2012 16:27

Jag är precis som du!!
Jag har noll i karaktär när det gäller godis.
Speciellt veckan före som du säger, då har jag nästan träningsverk i armen av allt ätande heeeeela tiden.
Men när den väl kommit den hemska veckan så är det ganska lugnt, då kan det vara några dagar när jag knappt äter över huvud taget.
Men jag vill inte leva ett liv utan fika el. godis så man får väl helt enkelt börja röra på sig mer än man äter :)

http://lindgatan.bloggplatsen.se

 
Hanna

Hanna

22 februari 2012 16:51

Känner så igen mig. Den senaste tiden har det blivit alldeles för mycket av godis och kladdkaka. Tror mitt sug beror på att jag nyss börjat med minipiller efter graviditet och förlossning.

http://hannafialotta.blogg.se

 
Matilda

Matilda

22 februari 2012 17:20

Hallå, hallå!

Ja, jag kan pinsamt erkänna att jag också har sjukt dåligt karaktär när det kommer till godis... Oh, det svider lite att erkänna det i skrift.
Men jag har kommit till insikten att jag inte kan ha godis hemma. Det måste försvinna på stuts, vilket det ju utan problem också gör. Så kontentan är att köper jag en påse "Gott & blandat" så måste den ätas upp samma dag. En dag med godisfrossa och inget under nästkommande. Typ. Vet inte om det är ett bra tips dock.. Haha!
Du tränar ju duktigt iaf, det är mer än vad jag gör!

Ha en skön onsdagskväll!
Kramar-Matilda

http://emma-matilda.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Plutt

22 februari 2012 17:24

Bara du inte talar om för mig vart det finns är jag glad för jag är också sååååå godissugen just nu!!!!

 
Ingen bild

Linda Halldén

22 februari 2012 21:01

Ja du - jag äter oxå om det finns hemma. Mitt bästa tips blir därmed - KÖP INTE HEM !! *kram*

 
Elin - mamma till Alicia

Elin - mamma till Alicia

22 februari 2012 21:40

Ha ha, är precis som du äter fast jag inte vill :) Så jag ser hellt enkelt till at inte ha något hemma utom på lördag då har vi vår godis-dag :)
Men vissa kvällar skulle man kunna döda för att få lite godis/socker ;))

Sv: Va bra, praktiskt när de kan ärva. Inte direkt så att alla läder blir utslitna när de är små :)

http://elinvictoria.bloggplatsen.se

 
Sandra

Sandra

23 februari 2012 14:36

Det bästa tipset är nog att inte ha något gott alls hemma.
Jag kan inte ha någonting i skåpen, just nu inte ens några gamla bullar i frysen för jag vet att jag skulle äta upp dom då :-)

Och har man sen en dag när man får unna sig, så ser jag till att slänga det som blivit över när kvällen är slut. Då finns det ingenting kvar dan efter som kan göra en sugen igen.

http://tassandra80.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

2 mars 2012 00:13

SÖTT, jag misstänker starkt att jag är sockerberoende!! :/
Jag vräker i mig, alldeles för mycket och för ofta.
Har faktiskt lyckats hålla uppe (HELT, finns inget "äta lite" för mig...) i flera perioder. Både magen och resten av kroppen mår så mycket bättre dessa perioder, så jag fattar inte att jag ändå plågar kroppen med dessa onyttigheter. Suck...

http://www.gottoblandat.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards