husnr3

Direktlänk till inlägg 1 februari 2012

Februari = shoppingfri månad

Av Jessica - 1 februari 2012 08:11

Min plan var ju att inte shoppa så mycket i januari, men efter bara en vecka insåg jag att det redan var kört så jag handlade på och bestämde mig för att köra shoppingfritt i februari istället. Passar ju bra eftersom det är den kortaste månaden.


Dock blir det inte helt shoppingfritt då vi nu har kommit så långt i vår tillbyggnad att det börjar bli dax för tapeter och färg, så detta och övrig inredning kommer jag att handla.


Dessutom är jag redan bjuden på Blingoparty 26/3 och då blir det nog nåt litet köp iaf, men huvudsaken är jag ska försöka anstränga mig för att inte köpa det där "onödiga" hela tiden för visst är det så att både jag och barnen har kläder så vi klarar oss. Däremot har jag bestämt att när jag har nått mitt viktminskningsmål, dvs gått ner minst 2,1 kg till så ska jag köpa mig nåt fint, och kanske blir det nåt till hemmet istället för nya kläder? Räknar dock inte med att det blir under denna månad. Har nämligen rykt på en dunderförkylning igen så det blir till att ligga lite lågt med träningen, iaf löpning.


Hur är det med er därute, känner ni att ni shoppar för mycket? Eller kanske för lite?

 
 
Martina

Martina

1 februari 2012 08:43

:) läste feberfri ist för februari i rubriiken.

Jag är bra på shoppingfria månader. Shoppar ytterst lite för det mesta. Och sen åker jag till ullared o tar igen det ;) ska dit nästa helg. Längtar!!

Minns faktiskt inte när jag handlade nåt till mig förutom trosor. Köpte vinterskor med denna säsongen men annars blir det inte mycket. Tur det när ekonomin är som den är i föräldraledighet o studietid.

Kram

http://livetnerochupp.blogspot.com

 
Helenas Hem -nybliven fembarnsmamma

Helenas Hem -nybliven fembarnsmamma

1 februari 2012 09:36

Nä jag shoppar alldeles för lite! ;)
Ja det måste jag ju göra om jag hela tiden vill shoppa mer?! Hihi
Synd bara att man inte blir rik på föräldrapengen.
Kram

http://blogg.helenashem.se

 
Karro

Karro

1 februari 2012 11:01

Och jag klarade mej januari utan att köpa något;-) Gött!!!
Jo jag köpte 3 par vantar till barnen, men de gills ju inte;-)
Och så beställde jag byxor från Gina,men dom har jag inte fått ännu o nu är det ju februari;-)
Men shoppa är ju såååååå kul!!!
Kram K

http://www.appelblomman.blogspot.com

 
En pojkmammas vardag

En pojkmammas vardag

1 februari 2012 12:21

Jag kan hänga på om en shoppingfri månad !
Efter en månad FULL med shopping är det nog väldans bra för plånboken att ha en ledig månad så den får knubba på sig lite ... hellst med tanke på att jag shoppade en ny kamera igår ;)

http://edvinsmamma.wordpress.com

 
Emma - Mamma till kira

Emma - Mamma till kira

1 februari 2012 12:33

Shoppingfri månad, jösses. Det hade jag nog aldrig klarat, haha!

http://ihuvudetpafrokennilsson.blogg.se

 
Ingen bild

Anna o Wille

1 februari 2012 12:33

Det va smart och välja februari.... ;) Har ju varit inne här och läst på bloggen men varit urkass på att kommentera....lovar jag ska skärpa mig!!!

Grymt impad av att du lyckats gå ner så mycket....GOTT jobbat!!!!

Kram kram

 
Bettan

Bettan

1 februari 2012 13:10

Ibland behöver man nog shopping fria månader, men jag undrar om det finns någon som klarar hålla det??? Inte jag i alla fall ;) Men jag kanske skulle göra som du och testa den kortaste månaden på året :)
Hoppas du får en fin och solig dag.

Kram

http://haradso.blogspot.com

 
Ingen bild

Linda Halldén

1 februari 2012 21:21

Kämpa på vännen! I know it's gonna be hard !!! ;)

 
Linda-4 barnsmamma

Linda-4 barnsmamma

1 februari 2012 22:05

Jag behöver inte ge mig själv shoppingfria månader, här finns ändå inget att shoppa:)
Kramar

http://www.uppochnervandahuset.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards