husnr3

Alla inlägg under januari 2012

Av Jessica - 19 januari 2012 12:52

 


Det är fortfarande jätteroligt det här med klädutmaningen men jag börjar bli riktigt trött på att se min egen nuna här på bloggen i var och varannat inlägg. Kanske börjar lägga upp två bilder varannan dag istället? Får se hur jag gör...


Idag blev det jeans för första gången på länge, ett par billiga från HM som jag köpte i somras när jag var som tjockast. Tack vare att det är stretch så passar de fortfarande. Till det en blus från Åhlens och en kofta från MQ.


Tycker ni förresten att det är kul att se vår dammsugare på alla bilderna?

Av Jessica - 18 januari 2012 15:39

Idag blev det ett nytt plagg som fick åka på! En tunika jag köpte på Joy för nån vecka sen och som jag egentligen hade tänkt ha till jeans, men med en matchande underklänning från People (fyndad på rean) blev det strumpbyxor och stövlar till istället.


Armbandet är från Lindex och resten av smyckena (som jag tog på efter bilden tagits) är de gamla vanliga ringarna och klockan.


 


Jag som nästan alltid har jeans eller jeanskjol är lite orolig att även jag ska hamna i "leggingsträsket" , dvs leggings o tunika. Är ju väldigt bekvämt har jag märkt, inte sitter det åt nånstans...

Av Jessica - 17 januari 2012 18:16

Idag var första dagen som Judit på egen hand tog tag i handtaget på dagisdörren, gick in till de andra barnen och började leka med dem utan att vända sig om mot mig, utan att be om tutten, utan att be om nallen och utan att gråta!!   


Det var en lycklig mamma som snabbt smet ut genom dörren och traskade hemåt i ett lyckorus.


Jag har ju medvetet låtit bli att skriva om dagis här just för att Judit verkligen inte har gillat att bli lämnad där och jag har tyckt att det har varit jobbigt eftersom jag eller R ändå går här hemma och skrotar på dagarna.


Men så förra veckan när dagis nyöppnade efter jul verkade det som om vår lillhöna hade saknat kompisar och allt kul de hittar på där för då fick vi för första gången (förutom precis i början) uppleva 3 dagar lämningar utan en endaste tår, dock ville hon helst vara i vår famn men när något annat kul erbjöds hängde hon glatt med, t.ex gick hon och en av pedagogerna ut i köket förra tisdagen och kollade vad de skulle få till lunch.


 

Provar både mössa och öronmuffar som låg i gårdagens paket från Lindex...


Nu hoppas jag bara på  att detta håller i sig   

Av Jessica - 17 januari 2012 18:11

Ja, så har en hel vecka av klädutmaningen gått och jag har letat längst ner i mina klädgömmor för att de bra kläderna inte ska gå åt så här i början! Därav den väldigt brokiga klädstilen, ingen dag den andra lik...


Idag blev det en svart bomullsklänning med volanger som jag haft ett bra tag men aldrig använt, kändes lagom fint så här en vardag och ganska lång så det var praktiskt att sitta på golvet när vi var på premiären av Småfolket i kyrkan.


 

Idag var det allt annat än shopping från fina gatan: klänning från ICA Maxi och kofta från Lager 157, klockan är från Jet Set och halsbandet köpt på Huseby julmarknad för några år sen. Ringen är från Miss Dee och den fick jag i julklapp, armbandet har hängt med länge och är inköpt på Indiska.

Av Jessica - 16 januari 2012 20:07

 


Norrgavel har så mycket fina saker tycker jag.


Till min nya hall ska det nog absolut bli en av påshyllorna ovan,

funderar bara vilken färg jag ska välja. Vilken är din favorit?


Skulle gärna ha en soffa också, den skulle passa jättebra på min inglasade altan.

Men soffan är dyr. Som tur behöver jag inte köpa

den för jag har ju ingen altan att ställa den på.

Men om vi bygger en.... eller när vi bygger en.... då VILL JAG HA soffan med.

Av Jessica - 16 januari 2012 20:04

 

Ny dag på jobbet och idag blev det riktigt bekväma kläder, gamla baggy-jeans från Lindex, kofta från Kappahl och så en scarf från Åhlens sommarrea. Avslappnat, varmt (viktigt på jobbet) och skönt.

Av Jessica - 15 januari 2012 11:26

 


Vad dagen ska ägnas åt är väl inte så svårt att gissa?? Innan matchkläderna åkte på hade jag träningsstassen då jag faktiskt åkte en liten sväng till gymmet och tränade på morgonen! Så kul och så skönt - det blir fler besök där i veckan som kommer, det lovar jag.

Av Jessica - 15 januari 2012 10:54

Redan förra helgen bestämde vi oss för att ge oss ut i skogen på lite picknick!


Förhoppningen hade såklart varit att det kommit snö så vi kunde åka pulka och grilla korv.


Men vi bor i södra Sverige så nej, istället blev det picknick bland blåbärsris och ljung och med kokt korv i termos.


Inte riktigt lika mysigt men nästan.


   


Judit fick smaka kexchoklad för första gången och det gillade hon!


Lillebror somnade i vagnen så fort vi kom ut i skogen och vaknade inte förrän vi skulle åka hem...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards