husnr3

Alla inlägg under januari 2012

Av Jessica - 23 januari 2012 20:27

När det inte var någon som ville gå ut ens efter en timmes vila (jag somnade visst oxå) fick vi istället spendera eftermiddagen med att leka, pussla och bygga DUPLO i barnensrum. Klart Milla oxå ska vara med   


 



Av Jessica - 23 januari 2012 20:16

Ny dag


Ny vecka


Nya kläder


Det här med klädutmaningen är superkul och jag tycker bara att det är synd att inte fler bloggare hänger på, man får tänka till och använda den delen av garderoben som normalt kanske mest blir hängande. Jag har iaf en tendens att oftast klä mig i jeans och tröja normalt sett.


 


Idag blev det klänning igen till jobbet, köpte den på MQ's outlet i november och har använt den flera gånger sen dess. Till det den obligatoriska halsduken från HM och så en pälsväst från Lindex. Bruna stövlar blev det oxå...

Av Jessica - 23 januari 2012 16:49

Nu har vi äntligen fått snö!


Därför hade jag tänkt uppdatera med lite härliga bilder från pulkabacken men se det blir det inte. Av den enkla anledningen att fröken i huset vägrar följa med ut och åka pulka. Hon "JILL INTE" och då är det väl bäst att lyda.... men imorgon blir det ändå en tur dit efter dagis för det har jag bestämt!


   


Så vi får hålla till godo med lite fina tomtbilder jag tog i söndags förmiddag, vi hade ganska mulet och lite snöyra när jag var ute med kameran. Senare på dagen klarnade det upp och blev riktigt fint väder - och det har iaf jag längtat efter    


 


Söndageftermiddagen spenderades hos min moster och morbror där vi blev bjudna på god söndagmiddag och efterrättsbord med både ostkaka, fruktsallad, cheesecake och annat smått och gott. Inte höll jag igen inte men gick både tipspromenad och en extra tur med vagnen för att kompensera.

Av Jessica - 22 januari 2012 21:00

 


Enormt konstig min men men ... vad gör det??


Idag var det besök hos min moster och morbror och då tyckte jag att det passade med klänning, just denna hittade jag på morgonen i en källargömma när jag städade, inköpt på HM för minst 5 år sen. Har nog ganska mycket gamla kläder.... skärpet är däremot nytt för det fyndade jag på Lindex-rean i höstas .

Av Jessica - 21 januari 2012 19:17

Idag har jag inte haft några snygga kläder på mig överhuvudtaget.


Först var det träningskläderna för morgonens pass på gymmet.

Sen matchstassen då vi förlorade snöpligt med 11-9 mot serieledarna, jag gjorde iaf

en bra match för omväxlings skull.

Och sen resten av dagen har det varit arbetskläder som gällt, vi har hyrt en "giraff" i helgen så det har varit slipning för hela slanten, både armar och händer är lite ömma. Själv har jag äntligen fått på mig mysbyxorna medan mannen är duktig och spacklar omgång 2 som ska få torka inatt innan vi ger oss på slipning imorgon igen.


 


Såklart får vi skicka ett stort tack till farmor o farfar som haft de båda busungarna större delen av dagen och så till mormorn som varit här hos oss och hjälpt till med städning (slipdammet) och lite spackling.

Av Jessica - 20 januari 2012 14:55

Jag är en sån där riktig nörd när det gäller porslin och glas!


Räknade en gång att vi har en sisådär 70 mattallrikar (sjukt många jag vet) i olika storlekar och färger. Såklart använder vi mestadels samma men ibland när vi ska fira nåt eller mysa till det så plockar vi fram andra tallrikar och gör lite fint. Skulle kunna tänka mig att ha hur många som helst men det är bristen på förvaring som får bestämma ett tag till iaf.


Besöker gärna den lokala loppisen (lite stolt för att jag inte åker runt till andra ställen) och handlar där om det finns nåt. Är helt såld på gammalt porslin och hittar hela tiden nån ny serie som jag skulle vilja börja spara på. Men mest blir det såklart udda delar från olika serier som jag får kombinera med det jag har så gott det går.


Ett bra tag nu har jag varit lite inne på att handla något blått porslin för det känner jag liksom att just den färgen saknas hos oss, för man "ska" väl ha porslin i alla färger som finns eller? Skulle förresten vilja komma över nån billig och fin julservis med men det lär jag nog få fortsätta drömma om...


Så tänk var nöjd jag var i veckan när Kupan här i byn hade 50% på allt och jag hittade några fina vita & blå tallrikar.  En fin karott fick oxå följa med hem och sen hittade jag ett fint fat i lådan med grejer från mormor och morfar (som stått hos min mamma i snart 3 år).


Tror det här kan bli en bra början på min blå samling.


 


Utöver porslin köpte jag några tavlor som jag ska göra iordning genom att byta motiv och måla ramarna, sen ett gäng gardiner och påslakan som ska få bli nya kuddfodral. Men det får jag visa en annan gång när pysselJessica har varit i farten - och ni som skrattar nu och tänker när blir det har helt rätt - det lär dröja

Av Jessica - 20 januari 2012 14:42

Är ju lite trött på mig själv här på bloggen så idag blir det huvudlöst!


 


Idag har varit "en sån där dag", ja ni vet och känner säkert igen er.... så det här är dagens andra outfit. Det hände en liten olycka här hemma så jag och lillebror fick byta kläder innan kameran hade varit framme och förevigat våra "snygga jag". Så det jag har på mig nu är liksom bara det som råkade vara lättillgängligt men tröjan är väldigt bekväm så inte mig emot. Däremot totalt kass när man har en liten kille som klänger, klättrar och drar i en hela tiden - något mer slimmat är absolut att föredra.


Halsduk från HM och tröja från Åhlens sommarkollektion, byxorna är från Esprit och jag köpte de när jag var gravid med Vide i tron att jag skulle kunna ha dem direkt efter förlossningen - hahaha säger jag bara... de passar bra nu så då förstår ni hur de passade i somras   

Av Jessica - 19 januari 2012 18:56

I vårt hus brukar vi städa på torsdagar! Jag gör så mycket jag hinner och kan under dagen när jag ändå är hemma och sen brukar vi hjälpas åt med det sista när R kommit hem. Tycker det funkar bra att ha en "bestämd" dag och så får man ju det lite finare till helgen. Tror kanske att det är rätt många familjer som har det så...


Men nu börjar ju barnet bli stort så idag har hon hjälpt mig. Vår duktiga stora tjej   


Även lillebror har hjälpt till genom att ligga på altanen och sova i flera timmar.



Även för några veckor sen hjälpte Judit mig, Vide behövde mellanmål men jag kände inte för att mata så jag frågade Judit och hon sa givetvis ja, att mata lillebror är ju kul. Så jag placerade båda ensamma i köket och hon skötte det galant, det mesta i munnen och bara lite utanför...  


 


Tycker det är så kul nu när Judit verkligen pratar om allt och hela tiden.


Idag var vi på hennes rum och lekte med dockorna, jag hjälpte Judit att vira täcket runt dockan och sen dansade de.


Jag: Vad heter dockan?

 

Judit: Mamma

 

Jag: Men hon kan väl inte heta mamma, det är ju jag som är mamma

 

Judit: Nej, du heter docka   



 

En stund senare kommer hon med senaste nallen, inköpt i London och klädd i paraduniform.

 

Judit: Heter den?

 

Jag: Ja, du kan väl hitta på vad den ska heta

 

Judit: Nallen

 

Ja, den nya nallen kan väl heta Nallen liksom resten av nallarna, varför krångla till det?



Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards