husnr3

Alla inlägg under januari 2012

Av Jessica - 28 januari 2012 10:09

Spenderade några trevliga timmar tillsammans med härliga vänner på tjejmiddag hos Anna igår. Blev både allvarligt prat och annat om allt mellan himmel och jord och givetvis många roliga stunder men  kvällens längsta garv var när vi insåg att vi håller på att bli tanter!


Eller vad sägs om att välja äpplen istället för päron i affären för de är 5 kr billigare per kilo, eller att fundera på att köpa broddar så man inte halkar ute nu när det är snö, eller att kolla igenom all reklam och åka till de olika mataffärerna för att köpa det som är billigast på varje ställe.


Själv är jag riktig och äkta tant nu för ovanstående stämmer alltihop på mig  Är ni oxå tanter?

 

 

 

Dagen till ära hade jag plockat fram en klänning (igen) ur garderoben, en favvis från HM men minns inte när jag köpte den men tror det var mellan barnen, alltså några år på nacken. Bilden tog jag vid halv tolv när jag kom hem, usel kvalitet men just då var det inte läge för att fota mer.


Av Jessica - 27 januari 2012 13:12

Precis som mamman hade bestämt blev det pulkabacken idag. Frida med Siri och Ture liksom Martina och Jonathan mötte upp och det blev en härlig timme i det riktigt friska vädret. Ganska mycket blåst och inte så mycket snö, hade ju gärna önskat att det var tvärtom   


 


Tror både Judit och Siri föredrog gungorna framför snowracer och pulka, men några åk blev det iaf!

Av Jessica - 26 januari 2012 20:56

Inspirerad av Karro som tränar så hårt och har gått ner en massa kilo, har jag oxå börjat köra Plankan!


Karro kör säkerligen flera gånger i veckan och iaf 5 minuter varje gång kan jag tänka - stämmer det?


Själv har jag börjat i betydligt mindre skala, 40 sek i tisdags och 1 minut idag och det är jag nöjd med. Nu lovar jag att det ska plankas här hemma minst 1 gång varje dag....


Instruktioner till att planka och vilka muskler som blir fit-ta det ordet blev visst inte så snyggt skrivet liksom hittar ni här!


Plankar ni?

Av Jessica - 26 januari 2012 16:55

Idag på förmiddagen var jag på Småfolket, en "räddning" i vardagen där man får träffa andra underbara mammor och prata av sig, både bekymmer såklart men även glädjeämnen avhandlas i en rasande fart. Jag kommer absolut sakna kärngänget när det är dax att sluta gå där... 


Mycket prat blir det såklart om våra tvååringar som i mångt och mycket är så lika, pratar likadant, säger samma saker och blir arga för ungefär samma grejer och beter sig då precis likadant. Just idag var det Disa som inte var på humör (Judit är ju aldrig med längre....) Livet med 2 1/2 åringar är lika mycket underbart som förfärligt ibland.


I eftermiddag har Judit faktiskt varit på riktigt bra humör och vi har kramats och gosat mest hela tiden. Började med att hon absoltu ville ha Vides fleecejacka trots att den är flera nummer för liten - spelar roll egentligen? Sen var hon lite "tutt-sugen" och då är det sängen som gäller sen några veckor tillbaks. Så kröp hon upp där och myste en stund och sen var det hux flux dax att åka till farmor och då tog hon på sig jackan och sa "Gillar denna, gillar denna. Snygg jacka. Älskar denna." Och så när vi gick frågade jag om hon inte skulle ha med sig tutten. "Nej mamma, stor tjej" svarade hon.


Pussunge! Att få henne att säga att hon älskar oss är inte det lättaste (går bra om man frågar) men jackan, den älskar hon   


 


Nån som känner igen sig? Är era barn likadana? 

Av Jessica - 26 januari 2012 15:20

Häromdagen gjorde jag en liten städinsats i källaren och hittade helt otippat en hel flyttkartong med kläder, en hel del var sommarkläder men det fanns oxå plagg som fick följa med upp och bosätta sig i garderoben. Bra och billig shopping när man kan hitta kläder man glömt bort.




   


Klänningen jag hade häromdagen (i söndags) och dagens skjorta var två av plaggen i lådan, den här skjortan, Zoul från MQ är en av mina absoluta favoriter och är ett plagg som jag har använt hur många gånger som helst. Gillar kragen och att det är halvlånga armar, är kanske inte direkt  modern nu men det struntar jag i. Till det jeans från 365 Sunshine, oxå MQ som har iaf 3 år på nacken. Känns inte som om jag har särskilt mycket nya kläder så jag undrar var all höstens shopping hamnat? Får leta fram nåt lite nyare till imon kanske?

Av Jessica - 25 januari 2012 19:59

Det blev ingen 8 månaders uppdatering på lillkillen, tänkte vänta tills han blir 9 månader.


Men det händer en del här hemma, på nåt sätt (kasar på rumpan) tar han sig fram. Korta sträckor, kanske max en halvmeter åt gången men man kan inte längre vara säker på att han inte når grejerna som är utom räckhåll - eller var utom räckhåll. Om han ligger på mage ålar han sig baklänges men har nog inte upptäckt vitsen med det själv heller. Sträcker sig åt alla håll när han sitter på rumpan, vilket ju är det han gör allt som oftast.


Däremot har vi inga förhoppningar (och verkligen inget vi önskar) att han ska börja gå snart.


För har ni sett någon som kan gå trots att han är så hjulbent att en stor fotboll får plats mellan benen?


 


Ok att bilden är lite fejk men faktum är att Vide är ungefär nästan såhär hjulbent... han kan inte ens sätta ner hela fötterna i golvet utan bara yttersidorna.

Av Jessica - 25 januari 2012 19:52

  



Oops!


La upp bilden igår men märkte idag att all text visst försvunnit. Och det gör väl inte så mycket...

Den här stilen är verkligen JAG, jeans och kofta! Bland det jag trivs allra bäst i även om det inte är varken snyggt eller spännande. Dagens är gamla jeans som jag köpte precis innan jag träffade R, första och enda gången jag handlat i Esprit-butiken på A6. Blusen är från Blingo och koftan från Kappahl fick jag i julklapp 2010. Så varm, mjuk, stor och härlig.
















Av Jessica - 24 januari 2012 17:25

 


Idag bjuder jag på en konstig bild, jag hade fotat hela mig men råkade radera bilden och orkade inte fota igen.... dagens outfit bestod av denna stickade, lite längre, ulltröjad från HM och till det en gammal jeanskjol från b-young. Vi vaknade nämligen upp till -8 grader idag och därför tänkte jag att det är bäst att klä sig varmt. Detta fick jag senare ångra bittert när jag gick till dagis med två barn på pulka och en oerhört bångstyrig hund. Genomsvettig är bara förnamnet! Fick t.o.m ringa mannen som kom och hämtade hunden och körde hem henne.


Annars har det varit en dag precis som nästan alla andra tisdagar, rätt tjurig och gnällig morgon följt av bra dagislämning och sen Småfolket för mig och Vide. Så skönt att få träffa andra i samma situation och bara prata lite. Efter det lunch och dagishämtning och sen lekparken för även idag vägrade Judit hänga med till pulkabacken. Och jag orkade inte direkt bråka om det...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards