husnr3

Direktlänk till inlägg 19 januari 2012

Torsdag = städdag

Av Jessica - 19 januari 2012 18:56

I vårt hus brukar vi städa på torsdagar! Jag gör så mycket jag hinner och kan under dagen när jag ändå är hemma och sen brukar vi hjälpas åt med det sista när R kommit hem. Tycker det funkar bra att ha en "bestämd" dag och så får man ju det lite finare till helgen. Tror kanske att det är rätt många familjer som har det så...


Men nu börjar ju barnet bli stort så idag har hon hjälpt mig. Vår duktiga stora tjej   


Även lillebror har hjälpt till genom att ligga på altanen och sova i flera timmar.



Även för några veckor sen hjälpte Judit mig, Vide behövde mellanmål men jag kände inte för att mata så jag frågade Judit och hon sa givetvis ja, att mata lillebror är ju kul. Så jag placerade båda ensamma i köket och hon skötte det galant, det mesta i munnen och bara lite utanför...  


 


Tycker det är så kul nu när Judit verkligen pratar om allt och hela tiden.


Idag var vi på hennes rum och lekte med dockorna, jag hjälpte Judit att vira täcket runt dockan och sen dansade de.


Jag: Vad heter dockan?

 

Judit: Mamma

 

Jag: Men hon kan väl inte heta mamma, det är ju jag som är mamma

 

Judit: Nej, du heter docka   



 

En stund senare kommer hon med senaste nallen, inköpt i London och klädd i paraduniform.

 

Judit: Heter den?

 

Jag: Ja, du kan väl hitta på vad den ska heta

 

Judit: Nallen

 

Ja, den nya nallen kan väl heta Nallen liksom resten av nallarna, varför krångla till det?



 
 
Ingen bild

Anna o Wille

19 januari 2012 19:44

Så duktiga ni är....här har inte blivit något städat efter jobbet. Har ju fått jobba lite längre när kollegan är hemma med sjuka barn. Däremot så har vi varit och köpt 10 kort på gymmet som gäller i 3-månader så nu gäller det att försöka köra minst 2 pass i veckan.

Kram kram

 
Josefin

Josefin

19 januari 2012 21:38

hei Jessica - så du blogger du også, det gjør jeg og;-)
Jeg har fredag som min vaskedag jeg og har med årene blitt flinkere med å rydde HELE uka så jeg bare behøver å vaske på fredag!!

http://www.minimumjosefin.blogspot.com

 
elin

elin

19 januari 2012 21:46

Vad duktig hon är, skönt med en sån bra hjäpreda! Jättefina foton också och tack för gratulationerna på Alvas födelsedag :) kram

http://www.elinochalva.blogg.se

 
Dessi [at Home and desire ]

Dessi [at Home and desire ]

19 januari 2012 23:16

Så duktig Judit är! :)

http://homeanddesire.blogspot.com

 
Dessi [at Home and desire ]

Dessi [at Home and desire ]

19 januari 2012 23:17

Och ja! Jag tror det hade blivit skitsnyggt med färgade dörrar på svarta hyllor! :)

http://homeanddesire.blogspot.com

 
Elin - mamma till Alicia

Elin - mamma till Alicia

20 januari 2012 16:31

Skönt att ha det nystädat inför helgen!
Lyxigt med städhjälp :))

http://elinvictoria.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards