husnr3

Direktlänk till inlägg 7 januari 2012

Dagarna som gick ...

Av Jessica - 7 januari 2012 19:18

Ja, nu har det varit fullt upp igen. Blogga eller läsa bloggar har inte varit att tänka på flera dagar... kan tänka mig att det är så för rätt många som inte har iphone eller bärbar dator.... vi har alltså bara en gammal stationär så jag måste alltid gå och sätta mig i sovrummet när det ska datorgrejas! Börjar längta efter en bärbar iaf...


I torsdags var vi bjudna till min mamma som bjöd på god mat och några härliga timmar med barnvaktshjälp. Lillebror somnade innan vi skulle gå hem så honom lämnade vi kvar och det hade gått galant!


Så i fredags förmiddag fick vi MASSOR av gjort i tillbyggnaden, Judit hjälpte till och fixade så gott hon kunde. Eller så var hon bara och fixade i sitt rum eller satt en stund framför TV'n. Vår stora duktiga flicka   En liten tur ut i det härliga vädret tog vi oss tid till också och det var ju tur för idag har det bara varit för sorgligt (grått, regn och rusk). Det som står på arbetsschemat just nu är spackling. Jag varken gillar eller är särskilt duktig, det kan kanske ha ett samband??


 

När lillebror kommit hem åkte vi en sväng till Casper på 1-års kalas. Judit gillade att leka med andra leksaker och barnen var väl rätt OK. Vide såklart nöjd som vanligt...


Idag har det varit bowling på agendan för mig följt av en sväng på stan och A6 tillsammans med lilla mamma. Har bestämt mig för att inte shoppa som en galning nu i januari men några rea-besök hade jag planerat sen tidigare, dels POP där jag hade en hyfsad summa tillgodo och så besök på Joy där jag blivit rekommenderad av en kollega att köpa en underklänning (nåt jag aldrig haft tidigare)  Tyvärr var den jag ville ha slutsåld men det blev lite annat och jag hade kunnat köpa mer för de hade jättemånga fina klänningar.

Har aldrig köpt nåt på Joy tidigare, handlar ni där?

 

 

 

 

Just nu kräver lillebror 100% av alla runt omkring sig för att inte bli på gnällhumör, antingen ska det bäras eller gosas eller busas eller lekas eller hållas eller matas eller pussas eller vad det nu kan vara.... fast idag har han faktiskt legat flera minuter på mage och varit nöjd. Tänk om det kan bli likadant imorgon, att han liksom fattar vitsen med att ligga och leka för sig själv - fast å andra sidan har han ju inte fattat vitsen med att sitta och leka för sig själv   

 

 
 
Ingen bild

Linda Halldén

7 januari 2012 21:28

Blev en grön snygg jacka ser jag :) Då är det bara en tidsfråga innan dom gråna brallorna gör entré ??? GRÖNT ÄR SKÖNT *kram*

 
Ingen bild

Anna o Wille

8 januari 2012 10:13

Jag har faktiskt fyndat en "skinn" jacka på Joy på A6 i julhelgen....håller med dig dom ha faktiskt en hel del fint....!!!

 
Bettan

Bettan

8 januari 2012 22:22

Skönt med lite barnvakt. De små tar ju rätt mycket tid :)
Du får önska dig en lappis, i det här huset har jag en pryl make så här har vi var sin lappis plus stationär. Aningen överdrivet men alla har vi våra intressen :)

Kram

http://haradso.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards