husnr3

Alla inlägg under december 2011

Av Jessica - 20 december 2011 08:24

För att fira att vi varit tillsammans i 5 år for vi i fredags iväg till Malmö för en helg på tu 

man hand, utan vare sig barn eller hund.


Vi åkte hemifrån vid lunchtid på fredagenoch direkt ner till Svågertorp och besök på Stoff o Stil och Ilva, aldrig varit på Ilva förut men de hade verkligen mycket fint. Framför allt blev jag väldigt förtjust i många av deras mattor och i prydnadsföremålen och porslinet.


Hade bokat rum på Scandic Malmö City som, precis som det låter, låg centralt och bra. Bara några år gammalt och jättefint och fräscht. Litet pentry, liten matplats och en liten säng.


Tråkigt men snabbt, Burger King till kvällsmat och efter det ett gott glas rött och lite fredagsgodis framför TV'n.


  


Efter en stor och stadig frukost på lördagsmorgonen gjorde vi stan, på förmiddagen blev det de vanliga affärerna och några julklappsinköp. På eftermiddagen gick vi hela Regementsgatan fram och tillbaka och tittade bara in i enstaka affärer, så skönt att få gå i rask takt utan barnvagn eller en hund som drar   


Bl.a köpte jag billigt tyg på Lagerhaus som ska bli gardin eller kuddar i barnens nya rum, lite söta kläder blev det såklart med,30% på Benetton.


  


Lördagkvällen spenderades med god mat och dryck hos goa vännerna Kjell o Vonne som varit mammas och pappas bästa vänner sen drygt 40 år. Blev bjudna på godaste kantarellsoppan jag ätit!!


 


Och så i söndags styrde vi kosan mot Ullared, lite folk (se bilden ovan från parkeringen) och fullt med grejer att köpa så pengarna rullade. Till Vide blev det en kofta från flickavdelningen, varför en röd & grårandig kofta måste vara till enbart flickor förstår jag ju inte och det spelar ju ingen roll heller men blir ändå irriterad!


En hel del leksaker blev det oxå, vi har ju knappt köpt några leksaker till våra barn tidigare då de fått en del och vi nöjt oss med att inte ha så mycket. Till Vide mest tuggleksaker och till Judit pysselgrejer såsom pärlor, plastgrönsaker och annan mat, samt  nya målarpennor. Allt som gick att köpa blev i plast vilket jag egentligen avskyr men att köpa i trä när man har en väldigt tuggvänlig hund blir helt enkelt för dyrt så det får vänta några år.


Till mig mest träningskläder, när jag nu ska använda dem? Började ju bli förkyld i förra veckan och idag har näsan exploderat och bara rinner och rinner. Halsen hostar och ögonen kliar..... längtar efter att bli frisk o pigg så jag kan ta tag i träning och viktnedgång snart igen. Har liksom legat nere mer eller mindre en månad nu   

Av Jessica - 19 december 2011 13:35

... att jag inte har glömt bloggen!!


Bara varit i Malmö på vuxenhelg med min man från fredag till söndag.

Och hunnit med en liten tur till Ullared oxå


O när vi kom hem igår hade Stor fått feber, en ynklig liten tjej som mest ville sitta och mysa i soffan, inte konstigt att det inte blev nåt här på bloggen då.


Ska försöka uppdatera här ikväll med lite julklappsinköp och annat ni kan tänkas vara intresserade av   

Av Jessica - 16 december 2011 11:17

Idag har vi målarverkstad.


Enligt Judit så är det köttbullar hon målar, på pappret alltså.


 Det bruna under näsan är snor, enl samma källa   


 

Av Jessica - 15 december 2011 17:49

Var med mamma och barnen på en liten shoppingtur här i byn i söndags och hittade

mängder jag skulle vilja köpa, som vanligt alltså   


   


Skillingaryd design center (de har webshop)  hittade jag bland annat denna fina bokhylla Readers Nest från David design och den underbara lampan Oceana från Modiss. Bra pris på hyllan, 545 kr, medan lampan var lite dyrare, 2105 kr.


För er som bor här i byn kan jag oxå rekomendera ett besök hos Tina & Översten, mycket gulligt i dansk o fransk stil och inte minst hade hon de underbara ljusen från Yankee candle.


 


Tittade in hos Edblad en sväng igå också och hittade den här fina brickan Non slip green victory PG 3, nu fraktfritt  december så passa på. Lite sugen på att köpa den själv faktiskt...

Av Jessica - 14 december 2011 20:34

Just gjort mina första shoppingfynd på fb   


Återstår att se om jag är lika nöjd när jag fått dem ?   


Nån därute som har fb-shoppat? Jag återkommer med bilder och kommentarer i nästa vecka iaf...

Av Jessica - 14 december 2011 15:45

Igår var jag bjuden till Linnea o Algot på lite luciafika på förmiddagen. Mia och Hilda med barn var oxå där och det var några söta småtomtar som mötte mig i dörren.


Länge sen jag träffade Linnea o Mia för en längre pratstund så det var riktigt trevligt, såklart även trevligt att träffa Hilda även om vi ses mer ofta. Lyckat inititativ alltså - hoppas jag blir bjuden fler gånger (och ska kanske även bjuda igen?)


Såklart blev det fika med så tur att jag hade gjort ett snabbpass på gymmet innan jag åkte dit.


 

På kvällen hade vi bjudit hit en av Ralles gamla kompisar med familj, numer våra gemensamma vänner såklart. Har blivit lite av en tradition att vi bjuder på minijulbord här hemma nån av vardagarna några veckor innan julafton.

Lyckat och gott samt busiga barn kan sammanfatta kvällen.


 


Av Jessica - 14 december 2011 07:05

14 december idag.


Att vakna kl 0523 av att det åskar och spöregnar känns lite fel i tiden.


Längtar efter snö och minsugrader.


 




Av Jessica - 13 december 2011 18:00

Massa olika anledningar har gjort att vi inte har bakat matbröd här hemma på månader men igår var det äntligen dax igen. Blev två olika sorter, gamla godingen fröbröd och så en nyhet jag hittade i senaste numret av Hembakat, polarkakor!


 

Så här skulle de se ut enl tidningen


Påminde mycket om hönokakor som jag bakat tidigare, utseendemässigt iaf. Har inte provsmakat än.


   

Och så här blev mina.... tror jag kavlar de lite mindre nästa gång.

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards