husnr3

Alla inlägg under november 2011

Av Jessica - 20 november 2011 15:23

Att få till det med bloggande på helgen tycker jag är ursvårt, här hemma går det i ett hela tiden och på kvällen prioriteras familjen istället för datorn - och det känns såklart helt rätt!


Igår hade R match på förmiddagen så jag dumpade Judit hos mormor och tog lillkillen med för ett snabbt besök på A6 och IKEA. Vi behövde lite nytt till källaren efter fuktskadan tidigare i år när ganska många av våra flyttkartonger gick sönder. Nu var jag ute efter plast istället, betydligt dyrare men räknar med bättre hållbarhet.


 

Utöver plastlådorna SAMLA fick två ANTONIUS torkställningar oxå följa med hem! Och så ett fårskinn till barnvagnen eftersom vi har slarvat bort vårt - hur man nu kan slarva bort ett fårskinn??

 


Så lite montering hanns med och så fick vi överraskande besök på eftermiddagen, barnens älskade faster hade kommit hem från London en hel månad tidigare än beräknat!!! Lycka för Stor iaf.... Liten blir ju glad vem som än kommer   


 

Foto från i maj när Vide inte var så stor som nu...


Idag har vi haft match, inte mycket att minnas tyvärr så skönt att det är avklarat! Blev en supersnabbis till gymmet med och nu är mannen på taket och fixar med avloppsventilation. Själv ska jag nog försöka ge mig ner i källaren och packa om julsakerna till plastlådor istället för trasiga flyttkartonger...


Vill ni förresten se hur trevligt vi hade det i torsdags på tjejmiddagen så kolla in här!!

Av Jessica - 18 november 2011 19:39

Köpte en så härlig bodysuit från Småfolk på Tradera häromdagen - visst, lite (=mycket) flickig kanske men jag tror min lillkille kommer bli jättefin i den ändå!!


 

Småfolk har så många himla fina mönster tycker jag men det är nog så att antingen gillar man, eller INTE!


Av Jessica - 18 november 2011 19:25

Tror vi införde en ny tradition förra fredagen för idag har vi oxå haft lekparkshäng! Tyvärr långt ifrån samma fina väder som då men...


Mötte upp Frida, Siri och lille Ture strax efter tio och sen var det lekparken som gällde en dryg timme trots att det var rått, fuktigt och kallt. Lite fika hann vi med, inget värmande dock vilket vi hade behövt utan hembakt ska det ju va - äpple, kex o festis hahahhaha


 

Det skiljer 5 veckor på Judit och Siri och i stort sett exakt detsamma på Vide och Ture.


Tog en tur med Judit i bilen för att hon skulle sova en stund (somnade på 5 röda ungefär) och sen hann vi med lite käk och lek innan det var dax att möta upp Siri o Tures pappa Ola på badet för en ny omgång med babysim. Idag var det inte Vides bästa dag men ett dyk hann vi iaf med och så provade han badringen med. Gick sådär - kanske för att hans mamma doppade huvudet i vattnet?? Ja, skäms på mig...


I eftermiddag har Judit varit på familjebad med R och under tiden hann jag med veckohandling och en tur till bibbland och lånade hem MÅNGA inredningstidningar.


Resten av fredagen ska nog spenderas i tv-soffan tror jag, resten av familjen har redan satt sig där medan jag först tänkte uppdatera mig på lite bloggar.


Trevlig helg!

Kramis

Av Jessica - 18 november 2011 08:04

Haft problem med kameran (minneskortet) i nån dag, kortet har varit fullt men det har inte gått att radera bilder pga det varit fullt - men så igår fick jag hjälp av kära Linda som förklarade hur man fixade det så nu har jag både kunnat radera och redigera lite bilder.


Ville bara visa att lillkillen nu sitter själv, inte några längre stunder före han tippar så det gäller att lägga kuddar runtom.


 

Av Jessica - 16 november 2011 20:10

I fredags var vi i lekparken med Emilie, Lukas och Tösen! Hade glömt kameran hemma men så fick jag dessa bilder från Emilie...


De flesta gånger vi varit där har det varit regnställ som gällt för oss alla men i fredags hade vi sol och riktigt skönt. Hundarna busar så det står härliga till och barnen åker rutschkana och gungar - och för Judits del var det bara Emilie som gällde! Inte lönt att mamma försökte putta på gungan...


       


Av Jessica - 15 november 2011 19:56

Det är väl ingen som har missat att jag gillar att handla, oavsett om det är i vanlig butik, webshoppa eller Tradera...


Men nu har jag hittat ytterligare ett sätt att köpa det där lilla extra, nämligen fb-shopping!! Har gått med i några olika grupper på fejan där man kan köpa märkeskläder, begagnade som nya. Gillar mycket!


   

De här två hittade jag idag - OBS! har inte köpt dem men skulle vilja, dock fel storlek och pris. Men fina var de ! 

Av Jessica - 15 november 2011 12:24

Även denna vecka har vi lyckats knåpa ihop en matsedel, känns så mycket bättre när det är gjort tycker jag - man slipper ju den dagliga fundering "vad ska vi äta".



Måndag: *nytt* Chicken a la King

Tisdag: *nytt* Ugnsbakad torsk med äpple/ärtor & dill

Onsdag: Köttbullar i *nytt* tomatsås

Torsdag: mackor som vanligt....

Fredag: tacolasagne eller hemmagjorda burgare - lite svårt att bestämma oss

Lördag: plankstek med fläskfilé

Söndag: Laxpudding och kycklingsallad med bulgur till kvällen


Kommentarer:

Chicken a la king behövde kryddas på ordentligt, blev lite mesigt men ändå gott. Men tyvärr bara sådär att micra tyckte jag.... får se om vi gör det igen!

Torsken (sej i ursprungsreceptet) var väl ingen hit kanske, vi gjorde dessutom potatismos istället för palsternacksmos som det skulle vara. Nä, testar nog nån annan fisk nästa vecka istället.

Av Jessica - 15 november 2011 09:51

 


Idag har vi FINT VÄDER, blev en liten extra runda med Milla och vagnen när vi hade lämnat stortjejen på dagis.


Nu ska jag snart ge mig iväg till Småfolket, ingen sångsamling idag men hoppas ändå att det är en hel del som går dit. Vuxenprat är alltid trevligt, även om det blir mycket prat om barnen.


Hur gör ni med barn, går ni på öppna förskolan?

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards