husnr3

Direktlänk till inlägg 24 november 2011

Danmark

Av Jessica - 24 november 2011 19:21

Jag gillar vårt södra grannland mycket, framför allt deras kläder men även de röda korvarna ligger mig varmt om hjärtat och jag åker gärna dit MEN ibland undrar jag hur mycket som finns innanför pannbenet på danskarna! Denna rökning överallt och hela tiden, man undrar om de inte har fått samma information om farorna med rökning som vi har???


Tittade en liten stund (det räckte) på Unga mödrar tidigare och idag handlade det bl.a om ett ungt par som skulle genomgå hypnos för att sluta röka. I programmet står de inomhus och röker, ungefär en halvmeter från sin lille son - som har astma!!!!! Men för h-vete - tänk till!!! Gå åtminstone ut och rök!!!! Att mamman var gravid i sjunde månaden med barn nr 2 gör bara att jag tycker att hon är än mer korkad!


Alla får visserligen ha sin åsikt men jag anser att de som röker under en graviditet, eller inomhus när man har småbarn (mina föräldrar gjorde det, men på den tiden fattade man väl inte bättre eller så struntade man i det...) inte är helt som de ska!

 
 
Ingen bild

Plutt

24 november 2011 19:34

Jag pratade om just rökning med en klasskompis idag som precis slutat röka....å han mår skitdåligt, men är superduktig som ändå gör det. Å jag kom ihåg hur det var när vi var små och tack å lov för rökförbud! Och jag nämnde faktiskt också danskarna som precis som du säger röker överallt! Vet när vi var nere på Gröntorvet, så rökte dom medans blommorna packades....härligt :-)

 
Ingen bild

Linda

25 november 2011 10:08

Håller mig dig helt och hållet!! Det är sååå korkat! och att man inte ens som gravid kan lägga av - helt obegripligt! Tur att vi aldrig fastnade i den fällan :) *kram goa vännen*

 
Ingen bild

Ulle

30 november 2011 11:20

Tänk då när man var liten och satt i bilen med sina föräldrar, som båda rökte. Där satt dom i framsätet och bolmade.....vi barn i baksätet, gröna i ansiktet av all rök...och så undrade dom varför vi mådde illa... :/ o trodde det var åksjuka.
Tur att vi är smartare än våra föräldrar ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards