husnr3

Direktlänk till inlägg 13 november 2011

En vanlig helg hos familjen vanlig...

Av Jessica - 13 november 2011 16:22

Ja, nu börjar söndagen lida mot sitt slut och här i huset har vi haft en ganska vanlig helg faktiskt!

 

  
Var snälla och titta bara på barnet...


Som vanligt nu för tiden börjar vår helg redan tidigt på fredagen eftersom R bara jobbar halvdag, så vid två var det babysim med Vide och sen vid tre var jag och Judit och badade på familjebadet för första gången!!! Här i byn har de ingen liten bassäng utan det är 80-100 cm på det grundaste stället så det blev till att bära Judit hela tiden. Hon var lite skeptisk i början men sen tyckte hon att det var SUPERKUL och sa flera gånger Jolit mamma, jolit jag tycker! 



   Min söting!   Kvällen spenderades på tjejmiddag i Värnamo där jag åt sjukt mycket mat men bara 5 godisbitar!! Precis allt föll mig i smaken, från förrätten som var kantarell & getostpaj (brukar inte vara förtjust i nåt av det men tillsammans blev det mums), följt av ugnsbakad lax med kokt potatis, sparris och kall sås. Och desserten sen!! Apelsinchokladmoussepaj - mi lajk mycke   


Lördagen innehöll bowling, som ofta i vår familj! Dubbelt borta för R - de vann!! Enkelt hemma för oss - vi förlorade! Men jag slog nytt säsongsbästa och är nöjd med min insats iaf... och efter matchen hann jag med ett snabbpass på gymmet - ibland är det lite segt innan jag kommer iväg dig men väl där känner jag att jag blir starkare och mår så mycket bättre ju!


 På eftermiddagen hängde Judit med mormorn hem på cykeln och sen hämtade jag henne vid halv åtta så inget glas vin för min del.... trodde att det skulle dröja många år innan jag "var tvungen" att hålla mig nykter för att kunna hämta henne - hihihi. Sen blev det mys i tv-soffan för hela familjen (Vide ville inte heller sova) och Judit fick faktiskt somna i soffan - var länge sen vi myste bara familjen och ännu längre sen hon somnade i soffan.


Idag har vi mest ägnat oss åt tillbyggnaden, Judit har varit med mormor i stort sett hela dagen. Först följde hon med henne på tipspromenad och efter middagen följde hon med henne hem och skulle hjälpa till i trädgården. Får se när hon kommer hem... idag har vi iaf monterat vår gamla barnstol i mormors bil så vi slipper hämta henne. Fast först hade vi lite mys i sängen på morgonen och efter det hann jag med en träningsrunda med Milla - gick nog 20 minuter med henne utan koppel (bara där vi var själva) och det funkade över förväntan. MÅSTE ta tag i det här  med hennes träning snart, är så roligt när vi väl är ute ju   


Har fått lite nya idéer när det gäller tillbyggnaden oxå, men det får jag skriva eller visa nån annan gång. Inte så spännande att jag beskriver det här för er som aldrig sett det live ju! Men jag tror att det kommer att bli jättebra.

 
 
Ingen bild

Linda

15 november 2011 10:25

Mysig helg ni haft :) Ska bli kul att ses på torsdag. Har börjat bli förkyld idag men käkar hålsokostpiller så jag hoppas kunna häva det! *kram Linda*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards