husnr3

Alla inlägg under oktober 2011

Av Jessica - 15 oktober 2011 15:07

Ja, de senaste dagarna har verkligen gått i ett och några inlägg här på bloggen har tyvärr inte prioriterats men just nu har jag en liten stund över och då måste jag såklart bjuda er på de utlovade bilderna.


Det jag har hunnit med är alltså attjag for till optikern på förmiddagen och fick med mig några nya (+ några av de gamla) bågar hem, eftermiddagen spenderade vi här hemma och sen var det gympa, bowling, gym & löptur följt av bågretur så jag landade i tv-soffan först vid halv tio. Dagen därpå spenderades på möte i Göteborg med jobbet, for iväg vid halv sju och inte hemma förrän vid sex och då åkte jag direkt till tjejmiddag i Värnamo...


Och igår tog jag, barnen och hunden en promenad byn runt på förmiddagen och besökte i stort sett allt man kan besöka (men det är inte så många ställen), var på banken o tömde spargrisen, på apoteket och köpte alun så vi kan play-doa här i helgen (har aldrig gjort det), hämtade två paket, från HM & feelunique och så köpte vi present till pappan som ju fyller år nästa vecka. Intresseklubben noterar antar jag!! ICA hann vi visst med oxå.


Idag har det varit bowling i Ljungby för min del (och det glömmer jag gärna) och precis nu är R iväg och spelar i hallen här hemma, farfar har varit barnvakt en liten stund och för tillfället är farbror David här och leker med Judit. Guld värt!!!



Men nu hittar jag visst inte kameran så jag får leta en stund och återkomma med bilderna. Ska uppdatera mig på lite bloggar oxå så har ni saknat mina kommentarer så lovar jag fixa det idag!


Kameran hittad!!

          



Ett av dessa par blev det!

I prisklass från 1100 kr till ofattbara 4300 kr - och priset gäller såklart bara bågarna!



Av Jessica - 12 oktober 2011 08:16

För dem som följer min förvandling.... blir ett besök i stan idag. Är inte helt nöjd med bågarna så jag ska kolla om det finns några andra.... men det kan oxå bli nåt av paren jag lånat hem.


Stora frågan är ju om jag ska välja inom min "comfort zone" , dvs liknande som jag har (nr 2 & 4) eller om jag ska skaffa mig en ny attityd och stil och välja något banbrytande? Återstår att se.... det är skitsvårt att välja, särskilt som jag trivs så himla bra med de nuvarande!



Av Jessica - 11 oktober 2011 21:15

Tänka sig, idag är vår lillkille hela 5 månader!


Vänder sig om när han hör ljud, gillar t.ex att kolla på TV'n. Skrattar högt när vi kittlar honom på halsen och är över huvud taget en väldigt verbal kille som gärna ligger och pratar för sig själv. Har fått kläm på det här med babygymmet och gillar att ligga där och leka med de hängande leksakerna.  Kan plocka ur nappen ur munnen men lyckas sällan sätta tillbaks den, håller den däremot gärna i handen långa stunder.


Gillar att dra gosen över ansiktet och låta den ligga kvar där när han ska sova. Sover bara på rygg, oftast med huvudet vänt åt vänster. Sover oftast hela nätterna, från åtta när han äter sista gången  till sex-sju och ibland ända till halv nio.


Gillar inte att ligga på mage nåt vidare utom på Småfolket där det finns mycket och många kul att kolla på. För några veckor sen, just på Småfolket, vände han sig från mage till rygg 3 gånger men det har varken hänt förr eller senare.


Äter gröt 2 gånger om dan och middag = rotfruktsmos (ibland nån grönsak) en gång, resten ersättning. Ammningen har liksom runnit ut i sanden och jag har inte ansträngt mig för att hålla igång det utan tycker det funkar bra som det är nu.


 

Bara några dagar gammal... 


Gillar att åka vagn och bara han somnar kan han fortsätta sova i timmar när vagnen har stannat. Avskyr däremot när man lägger honom i vagnen och inte börjar gå på en gång, då är det GALLSKRIK som gäller.


  Älskar sin storasyster och ler ofta med hela

ansiktet när han får syn på henne.  


Har stl 68 (62/68) på alla bodies men fortfarande kan han ha stl 56 på byxor.


  

Exakt 5 månader och har lekt med storasyrran som klätt ut mig så gott hon kunnat!

Av Jessica - 10 oktober 2011 21:58

Trots att garderoben är full med kläder och att jag har mängder med skor och stövlar i källaren känner jag aldrig att jag har något att ta på mig och att jag helt och hållet har tappat stilen.


 

Jobbarbrallor är helt klart det jag trivs bäst i - ihop med fulfleece såklart!


Men kanske kan gårdagens "olycka" leda till att jag hittar mig själv igen, då tog nämligen Judit sönder mina glasögon så idag har jag varit hos optikern och lånat hem 6 nya par i lite annorlunda stil. Nya brillor och ny frisyr (imon ska hästsvansen bort) kanske kan sporra mig till att rensa garderoben på det jag inte längre vill ha..


Vill ha er hjälp med att välja, vilken båge passar bäst?

(bjuder på ett rött fejs efter löprundan)


 

De nuvarande


     

                           Nr 1                                         Nr 2                                        Nr 3


     

                            Nr 4                                       Nr 5                                        Nr 6


Och ja, känns väldigt konstigt att lägga upp så många bilder på mig själv! Orkade inte heller ta några "snygga" foton så konstiga grimaser bjuder jag på.

Av Jessica - 9 oktober 2011 19:02

I helgen hade de 100 kr rabatt om man handlade barnkläder på Lindex för 300 kr - ett gyllene tillfälle för lite shopping alltså!


Blev bl.a detta till den lille killen - i större storlek då han ju har mängder i den storlek han har nu.


   

Av Jessica - 7 oktober 2011 11:57

Veckorna går fort och så var det fredag igen!


Fredagar innebär oftast veckohandling och städning här hemma och så även idag. Eftersom vi inte har nån bil som barnen kan åka med i fick jag snällt kränga på mig ryggan och ta vagn och hund till ICA tidigare idag, det är tur att det bara är en liten bit dit! Men det är ändå rätt jobbigt när man handlar alla basvaror som väger mycket, t.ex potatis, mjölk, ris, yoghurt och så massa frukt o grönsaker.


 

Efter vi kommit hem har jag satt på en maskin tvätt samt dammsugit och torkat golvet, det senaste är anledningen till detta rätt ointressanta inlägg - har torkat in mig i datorhörnet!


I helgen är det bowling som gäller både lördag och söndag samt en tur till Jönköping har vi tänkt. Och ikväll fotboll på TV såklart! Chilinötter och salta pinnar är inhandlade!


Go helg på er därute och ni som lyckas hitta hit i brist på annat att göra - lämna gärna en kommentar, det uppskattas!

Kram

Av Jessica - 7 oktober 2011 09:05

Ja, så är första dagisveckan avklarad och idag är vi hemma, Judit sitter just nu på sitt rum och läser böcker. För en liten stund sen hörde jag noshörning noshörning noshörning noshörning noshörning, antagligen ett lite svårt ord som man behöver träna på   


Dagis har gått över förväntan, eller egentligen inte för jag hade nog inte förväntat mig varken det ena eller det andra. I måndags var R där med henne mellan 10 och  12 och hon fick äta lunch innan de gick hem. En lagom start tror jag och allt funkade bra. Tisdag och onsdag har har vi varit med henne (varsin dag) mellan 9 och 14 vilket är de tiderna hon ska gå sen, Vide har ju oxå varit med så man har inte precis kunnat lägga fullt fokus på Judit och kanske därför det gick så bra. Jag fick ligga med på golvet när hon skulle somna i tisdags vilket inte var så konstigt för här hemma somnar hon sällan själv mitt på dan.


 

  Idag fick jag inte ta några bilder av henne så här är ett några veckor gammalt foto - vem har sagt att less is more?


Igår var första dan hon fick vara där själv, när vi kom vid tio kom en av förskollärarna och hjälpte henne av med kläderna och sen gick de iväg, Judit vinkade till mig o sa hej då. Inga problems alls - skönt! Och när jag skulle hämta henne på eftermiddagen ville hon inte alls följa med hem utan det tog 25 min innan vi var därifrån. Är medveten om att det troligtvis inte kommer att gå lika lätt varje gång men är ändå nöjd. Mycket roligare att börja med några positiva dagar än tvärtom. Hon hade frågat efter mig några gånger igår men då sa personalen att mamma kommer sen och då var hon helt nöjd med det.

Av Jessica - 5 oktober 2011 19:20

Idag har jag haft en 50/50 dag, dvs förmiddag på jobbet och eftermiddag på hemmaplan.


Nästa onsdag planerar jag en 100/0 dag, dvs förmiddag på jobbet och eftermiddag på jobbet!


Bara av den enkla anledningen att det faktiskt varit mycket roligare på jobbet än hemma. Började med att jag hämtade Judit på dagis (bytte av R som fick åka o jobba). På väg därifrån bryter hon ihop när hon inte får köra vagnen så jag får tvinga ner henne i densamma och spänna fast henne. Sen går vi till affären o allt är frid o fröjd (ja, nästan iaf). Myser lite när vi kommit hem innan vi måste stressa för att komma iväg till gympan (bajsblöja som fördröjning ni vet) mest på grund av att Judit vägrar ta på sig. Stressgår i uppförsbacke med 2 barn till gympan och efter 30 min där får vi gå hem igen för Judit sköter sig inte utan nyper och slår lillebror vilket jag INTE accepterar. Bär ut en skrikande unge och en snällare bebis till omklädningen och sen följer 10 minuters kamp för att få på henne kläderna och sen blir det promenad hem igen (40 min prommis, 30 min gympa). Hemma igen har hunden KRÄKTS! Ringer hem mannen en snabbis (på väg till träningen) och börjar torka upp, ger hunden vatten och vad? Jo, 2 kräkhögar till!Ut med hunden!  Lillebror i vagnen börjar skrika så R hjälper mig med honom och sen får han ligga på köksgolvet - helt  nöjd (underbara unge). Fortsätter torka.... Sen käkar jag kvällsmat med Judit och vad? Jo hon "råkar" (lekte med det) välta ett juiceglas över bordet och golvet. Torkar igen (hunden är fortfarande ute)! Nu blir det tandborstning, blöjbyte och sängen vilket funkar UTMÄRKT! Även läggningen PERFEKT, trött Judit efter att ha stigit upp 06,15 och varit på dagis hela dan. Så det jag kommer minnas av idag är ju ända att jag älskar min lilla höna och känner mig lyckligt lottad som har fått bli just hennes mamma.


Och nu har mannen kommit hem och jag ska ha lite egentid, gymmet hägrar! Kanske en löprunda med? Beror på hur mycket det regnar.


  Puss o kram på er därute, hoppas ni haft en riktigt bra dag  

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards