husnr3

Alla inlägg under september 2011

Av Jessica - 9 september 2011 12:39

Idag valde Judit att hjälpa mig att damma istället för att kolla på Nicke Nyfiken.... blev såklart glad!


En stund senare hör jag dammsugaren och blev ännu gladare att hon ville hjälpa mig även med detta MEN...


  

hon satte bara på dammsugaren (vet att ni inte hör den)...


 

och istället kröp hon upp i sängen!


Dagens outfit:

tunika - present från moster Plutt

baggyjeans från Kappahl

nya gympaskor - present från faster Evelina


Av Jessica - 8 september 2011 18:20

Plockade lite i Vides garderob nyss, vi har en hylla som varit full med kort o papper och annat grejs och nu behöver jag lite mer plats för hans kläder...


... gissa vad??


Tror det är min turvecka! Häromdagen hittade jag ju eltandborsten och idag hittade jag 1000 kr!!!! Me like!   


 

Av Jessica - 8 september 2011 16:55

Tänka sig att tiden går så fort, idag för 2 år sen kl 14,10 föddes vår älskade lilla skrutta Judit och jag minns det nästan som om det var igår. Vi var så säkra på att det låg en liten Harry i magen men så var det en tjej - och vi som inte ens knappt hade diskuterat några tjejnamn! ? Så jag sa till R, vad ska hon heta, är hon en Judit (var ett av favvonamnen innan vi blev "säkra" på att det var en kille)? Och ja, en Judit var hon ju   


Bara 3 dagar gammal!


Får bli en hel 2-års krönika nån annan dag, det händer mycket i hennes liv just nu som man vill skriva ner för att minnas om några år. Iaf är en sak säker - och det är att jag tycker att det är ett privilegium att få vara just hennes mamma.

 

Tjejen i augusti 2011  

  

Av Jessica - 8 september 2011 06:28

Idag (läs inatt), på Judits födelsedag,  har vännerna Anna o Tomas fått en liten kille!!!    Elmer      Ruben o Arvids lillebror!


Vi grattar såklart och hoppas att det inte ska gå för lång tid innan vi kan träffas!


Kramar till er och GRATTIS


PS om nån vill kolla in lillkillen så kan ni säkert göra det på webbisarna om några dagar...

Av Jessica - 7 september 2011 20:23

Idag har verkligen regnet öst ner hela dagen så det har mest, ja endast faktiskt, blivit inomhuslekar!!


Såg på fb igår att Frida skulle vara ensam hemma med Siri o Ture HELA dagen och gärna ville ha besök så i förmiddags packade vi in oss i bilen och styrde kosan västerut på landet. Landet under dagtid när det är ljust är ju supermysigt men jag är glad att jag inte bor där på kvällar - eller hela vinter!! Då är det MÖRKT!!


  

 I badrummet fanns ett litet sängbord som de gjort om till "tvättställ" - KUL tyckte de båda busungarna som skulle tvätta bort hallonkladd från fikat som var fruktsallad.


Siri o Judit är nästan exakt lika gamla och vi har träffats då och då på öppna förskolan men aldrig hemma hos varandra men det får vi nog ändra på för timmarna där var jättetrevliga! Till en början var Siri ganska blyg men det släppte sen och Judit hon trivdes som fisken i vattnet - där fanns ju MÅNGA nya leksaker!!


I eftermiddag har vi bara varit hemma o busat o myst och vid "efter jobbet tid" kom Lotta o Maggan förbi på lite fika. De uppvaktade med presenter till Vide långt före semestern men det har inte blivit av att vi träffats förrän nu - så sent men trevligt! Judit fick fina hårspännen av Lotta - skulle såklart provas på en gång!


 

Dagens outfit

(nr 2 alltså, 1:an var nerspydd lr hallonkletig):

Vide:

Dregglis från Pippi

Body från Anna & Wille / Åhlens

Byxor från HM

Judit:

Tröja Me and i/Tradera

Byxor Kappahls sommarrea


Av Jessica - 6 september 2011 18:10

Tog just en snabbis ner i källaren för att kolla i "hund-lådan" efter ett stryphalsband till Milla. Det hittade jag inte men hittade istället vår eltandborste som jag har letat efter sen vi flyttade in för över 2 år sen!!! OK, har ingen ordning på våra grejer men vem sjutton kunde tro att en eltandborste skulle ligga bland div halsband, koppel och andra hundgrejer!??


Är nöjd med mitt fynd, blir billigare att köpa ett nytt halsband än en eltandborste som vi hade planerat...

Av Jessica - 6 september 2011 14:00

Har en liten tjej som alltid väljer kjol före klänning när hon får välja, vet inte varför men en idé kan ju vara att hon klarar att ta på kjolen själv men att det är svårare med klänningen.


 

Dagens outfit:

halsduk från Åhlens

tröja från Lindex pojkavdelning

kjol från POP

leggings från Lager 157

"tutte privat"



Av Jessica - 5 september 2011 18:19

Efter de två första veckornas chockartade viktminskning (iaf för min del) har det nu gått lite trögare men jag är ändå SÅ NÖJD eftersom helgen innebar alldeles för mycket svullande för min del - blir väl kanske så när man bakar, bakar och bakar!


Förändring vecka 3 & 4: -1 kg

Total minskning: -3,8 kg

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards