husnr3

Alla inlägg under september 2011

Av Jessica - 20 september 2011 21:02

... en riktig hundnörd tror jag?


Tisdag och regn betyder hundkurs, det har vi lärt oss vid det här laget och idag var det min tur att vara på plan med Milla o träna och det är så KUL!! Trodde aldrig att jag skulle tycka det men att vara där och få henne att göra som man vill är en enorm kick.


Idag har vi bl.a tränat på att gå slalom mellan de andra hundekipagen med och utan koppel och det funkade KANON. Stolt, nöjd och lycklig!


Så nu ska vi ta kväll här i huset och sätta oss en stund framför TV'n.

Av Jessica - 20 september 2011 16:10

Ytterligare två veckor till ända och minus på vågen även denna gång och det är jag NÖJD med!!


  


Med bakning och dubbla kalas förra helgen samt att jag har ätit godis varje dag de senaste två veckorna trodde jag verkligen inte att det skulle bli minus... inte så mycket men jag håller iaf min målkurva och mer kräver jag inte.


Nu är det bara mer träning som ska till så kanske kanske kanske kan jag komma i de vanliga kläderna om ett tag.

Av Jessica - 20 september 2011 15:58

Jag brukar inte ha svårt att säga vad jag tycker men i vissa sammanhang har man ju lärt sig att det är bättre att hålla tyst men idag gick jag ifrån det och sa NEJ när det var en sak som inte var OK, och det är jag stolt över!


Vi var på BVC på föräldraträff om att sätta gränser för våra tvååringar, jag och ett gäng andra mammor med barn samt ett par (ja, med utländsk härkomst) där mannen sa att "man säger till två gånger sen är det svish svish" och så slog han med händerna i luften.... frun försökte skoja bort det och psykologen hon salite lugnt att i Sverige är det inte tillåtet och vi andra bara satt där tysta och trodde att han skojade.


Men efter att ha lyssnat på honom och hört honom säga samma sak sisådär 10-15 gånger och dessutom berätta att hans pappa gjorde så på honom och hans 6 syskon. Men då  kunde jag bara inte hålla tyst utan sa att här i Sverige har vi våra regler och passar inte de kan man faktiskt bosätta sig nån annanstans. Han käftade emot såklart och sa att han gör som han vill i sitt hus men jag käftade tillbaks och psykologen höll med och sa återigen att det är förbjudet med aga i Sverige.


Vet inte men en anmälan till soc kanske är på sin plats? Eller så har de kanske redan koll på honom - dumma karl!

Av Jessica - 20 september 2011 07:34

Igår var vi hos tandläkaren för första gången, eller tandhygienisten rättare sagt.


Jag är nöjd för Judit lipade inget och var t.o.m utan nappen i munnen en bra stund. Små små steg av framgång känns det som.... här hemma har jag en tjej som gråter minst 10 gånger varje dag nämligen, av olika orsaker. T.ex att man inte får kex till frukost! Åka i stolen i mammas knä och att doppa fingrarna i skålen där vattenmuggen står var helt OK men...


... öppnade munnen gjorde hon inte - och det hade jag inte heller räknat med. Och ljög gjorde jag visst lite med. De sa att barnen i 2-års åldern ska ha 20 tänder och det sa jag att Judit har men vid närmare räkning här hemma har hon visst bara 16! Oops!

Av Jessica - 19 september 2011 20:43

Idag har vi haft en sån där rätt dålig dag igen.... en del av det beror nog på att liten Judit haft så ont i tån!


För drygt två veckor sen tappade hon vår handdammsugare rakt på tån som svullnade upp och blev rejält blå. Efter det har vi bara väntat på att hon skulle tappa nageln... och i förmiddags hände det så en nagellös liten plutta har struttat omkring här idag !


 

Av Jessica - 18 september 2011 15:42

Idag på eftermiddagen hämtade mormor Judit som sovit hos farmor o farfar inatt (vi var på fest igår) och det var en liten tjej som hade saknat sin lillebror och Milla det märktes när hon kom hem. Stora kramkalaset blev det och jag tog fram kameran och ville fota..... men då bröt hon ihop på golvet skruttan, lipade och sa inga kort inga kort...


 

  Liten pojk och en Milla som försöker pussa mormor fick hamna framför kameran istället!

Av Jessica - 18 september 2011 15:34

Kan det vara så att hösten har kommit för att stanna??


 


Tog en underbar men kall morgonpromenad igår vid sjusnåret, bara 2 grader och alldeles fuktigt ute! Och bilrutorna behövde skrapas..


 

Några ensamma blommor försöker fortfarande klänga sig fast vid sommarlivet...


   

Vantar behövdes absolut, fick blir torgmodellen då jag behövde komma åt godis jag hade i fickan till Milla.


 

eftermiddagen tog jag en superhärlig skogstur med Milla, några enstaka med fina (stora och röda) lingon fanns i skogen men annars var det höststämning även där. Hittade några fina granar som skulle passa som julgran - och sånt ska man väl inte tänka på i september eller?

Av Jessica - 15 september 2011 14:43

Igår var det dax - dax för första gympapasset för våra 2-åringar alltså!


Var i lilla sporthallen på andra sidan byn så en halvtimme innan utsatt tid gav vi oss iväg på cykel, jag och Judit (ja, tänka sig, bilen ute till försäljning igen!). Visste inte hur mycket jag skulle orka cykla eftersom det är uppförsbacke nästan hela vägen...


Judit ville ha tutte och sitta i mitt knä hela tiden vilket givetvis gick bra i början när det var upprop. Sen började uppvärmningen då alla barn + föräldrar skulle springa i en ring - det var ungefär där det gick åt skogen!! Judit lipade o lipade o lipade och ville att jag skulle bära henne!! Nähä sa jag och så fick vi sitta lite åt sidan så länge...


  

 På bra humör innan det startade.... och efteråt när man "fick" springa o klättra var man ville. Både keps o mössa ville hon ha på sig innan vi for iväg...


Däremot gillade hon  hinderbanan skarpt och där hann vi med flera varv. Så på det hela taget ett rätt bra betyg och Hilda o Linnea som är ledare är ju BÄST! (eller hur Hilda? (=brukar läsa här)).

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards