husnr3

Direktlänk till inlägg 23 september 2011

Nya köksbilder...

Av Jessica - 23 september 2011 17:22

Var hos Frida o Ola för nån vecka sen och såg att de hade ett så fint slagbord i köket och då förstod jag att det är ju det jag vill ha i mitt kök, har ju velat fram o tillbaka rätt länge hur vi skulle göra med det fasansfulla bordet vi hade tidigare. Visade sig sen när jag kollade runt på nätet att det är lite inne med slagbord nu!


   

Dalarnainspirerat då svärmor är därifrån..... min tavellist som kom upp för ett tag sen


Sagt o gjort, vi hämtade hem det som stod hos mamma och så fint det blev. En ny kökslampa inhandlades oxå på stora varuhuset, billigt och riktigt snygg tycker jag.



 

Funderar på att måla översta lampbiten svart - vad tror ni?  


 

Ny duk och så hämtade jag upp några ljus & ljusstakar från källaren.  


 

I ena fönstret har jag även fått upp en gardin som varit färdigsydd LÄNGE... bara varit utan i drygt 2 år!


Snabbt, enkelt fix som var billigt men som gör att det känns mer hemtrevligt. Nästa projekt när det gäller köket är nog att måla om tripp-trappen till svart istället för träfärgat. Samt att fixa några nya lådor ovanför kyl o frys där det är lite tomt och fult.

 
 
En pojkmammas vardag

En pojkmammas vardag

23 september 2011 19:24

Slagbord är ju superfint!! Skulle själv vilja ha ett ... men eftersom sambon får vara med och bestämma lite nu och då blev det ett annat gamalt bord ;)
Kram

http://edvinsmamma.wordpress.com

 
Saran - Mamma till Julian

Saran - Mamma till Julian

23 september 2011 22:32

Jaa, jag är 174 lång och väger runt 65 nu :) Så jag är ju inte alls tjock eller så, men jag har ändå som mål att gå ner till under 60. Så får det ta den tiden det tar, bara jag inte går upp nånting på vägen dit :P

http://saharan.blogg.no

 
Ingen bild

Anna o Wille

24 september 2011 09:12

Måste säga att det blev supersnyggt. Slagbordet va helt klart en favorit. Tack för igår super mysigt att träffas och umgås hela familjen. Får bli snart igen...Kram

 
Matilda

Matilda

24 september 2011 15:55

Hej!
Åh, det var ju verkligen superfint! Toppenfin inredning i min smak. Vad duktigt du är på att kommentera förresten, ville bara säga det. Tack! Hoppas ni får en riktigt fin helg!

Kramar-matilda

http://emma-matilda.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jossan

25 september 2011 22:14

Jättefint och hemtrevligt kök!!
Fick lite ideér:)

 
Hanna - Whiterainbow

Hanna - Whiterainbow

26 september 2011 17:24

Hej!
Kul att du hittade in till mig :)
Jag tycker du ska måla! Jag har själv sprayat min foto lampa från Ikea i svart :)

Kram

http://whiterainbow.se

 
dalkullan

dalkullan

29 september 2011 09:35

Underbart slagbord, om det är lite svart och vitt du vill blanda tycker jag du kan färga lampan då du har planer på att måla barnstolen svart också ;)

Ha det gott

http://www.dalarum.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards