husnr3

Direktlänk till inlägg 12 september 2011

NER OCH UPP

Av Jessica - 12 september 2011 19:08

Att gå hemma med två små barn, ha en underbar men inte alltför väluppfostrad vovve och dessutom lägga nästan all fritid på en tillbyggnad kan göra att vem som helst tappar humöret och sugen!! Detta hände mig i förr-förra veckan och jag var sur, grinig och allmänt nere i flera dagar vilket inte är likt mig!!


Efter att ha tagit mig ett snack med maken tycker jag iaf att det vände och vi hjälptes åt i flera dagar med det mesta men sen kom flygkraschen i Ryssland och jag blev lite nere igen, klart man tänker på barnen som förlorade sina föräldrar och mest på Stefan Livs två små söner som är i ungefär samma ålder som vår Judit...


Och idag har jag varit lite ledsen och nere igen - det hände nämligen en olycka här på förmiddagen så jag har känt mig som en riktigt dålig mamma!!  Hade varit ute på promenad, kom hem till gatan o Judit ville kolla på traktorn som körde runt med sand till vägarbetet.......... placerade henne på en grindstolpe och låste barnvagnshjulen (trodde jag) medan jag platsade Milla. Vad händer???? Jo, vagnen rullar iväg, ner från trottoaren och välter - med Vide i!!!!!!!!!!! En ledsen kille, en helhispig vovve och en liten tjej sittandes på en stolpe!


Verkar dock inte som om han tog nån större skada - just nu ligger han på golvet och försöker vända sig från rygg till mage för första gången .

 
 
Ingen bild

Anna o Wille

12 september 2011 19:34

Usch så läskigt....men så lätt hänt. Tur det gick bra och jag tycker inte du ska känna dig som en dålig mamma för det hade kunnat hända vem som helst.

Kram kram

 
Ingen bild

Hilda

12 september 2011 21:02

Det kan hända vem som! Dåligt samvete är något man fick med föräldraskapet har jag märkt. Disa har sagt det fina ordet FAN två ggr nu så du kan ju tänka dig hur man känner sig som förebild då.... Kram

 
En pojkmammas vardag

En pojkmammas vardag

12 september 2011 21:57

Även en mamma är inte mer än en människa. Tur att det gick bra. och det är en sak som skulle kunna hända VILKEN förälder som hellst ...
Kram

http://edvinsmamma.wordpress.com

 
Camilla

Camilla

13 september 2011 11:43

Usch, vilken mardröm! Men skönt att det gick bra! Hoppas du känner dig bättre i ditt mående! KRAM

http://tuffevictor.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

mams

13 september 2011 12:31

Du är ingen dålig mamma, skulle vilja säga att du är en praktmamma (även om Judit bara älskar pappa & Mommo..........) Du fixar och donar så man undrar ibland varifrån din energi och dina färdigheter kommer, inte från mig i alla fall. Puss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards