husnr3

Direktlänk till inlägg 12 september 2011

Stora kakkalaset!

Av Jessica - 12 september 2011 17:00

Ja, i lördags var det dax för stora kalaset för min lilla plutta som fyllde hela 2 år i torsdags!!


 


På det stora KAKKALASET bjöd vi på följande små godbitar:



  

Kolasnittar

       

Mockarutor  Dammsugare  Dumlekakor


   

Vanliga kanelbullar & chokladbiskvier


   

Enkla o goda cornflakeskakor (recept kommer snart)


        

Chokladbollar x 3 och Mormos syltkakor samt Nötchokladrutor

Och sist men inte minst Rulltårta med Nutella o banan - men denna blev så sjukt misslyckad att den inte ens får komma med på bild här!!!

Men nån Tårta blev det inte. Det behövdes liksom inte och så är jag ju inte särskilt förtjust i tårta heller...



Den roligaste kommentaren kom från Ralles 89-åriga farmor som trots att hon hade varit på många kalas i sitt liv aldrig hade sett ett sånt kakbord - det tog jag som en komplimang!!

  

Gammelfarmor Anna-Lisa med Vide

  

Farmor och Vide


Judit var i sitt esse och ÄLSKADE PAKETEN!! Dock fick hon så många att hon inte ens orkade öppna alla!! En trehjuling fick hon, testade den ute men lilla fegisen tyckte att det var lite otäckt... får väl se hur det går nästa gång vi testar! Flera CD-skivor, mängder med böcker och några pussel fanns det oxå i paketen. Serviser i både plast o porslin för vår lilla köksa gillades mycket och även paketen med LEGO DUPLO föll i smaken.... nu har jag nog glömt nåt men det gör inget för jag har skrivit ner allt hon fick i ett särskilt block.


      

Judit i fina Pippi-väskan och farbror David med Vide


 
 
Ingen bild

Plutt

12 september 2011 17:50

Gillar kalas utan tårta, men med massa goda kakor! Har precis sprungit 5,6 km med en liten spypaus på mitten :-), underbara mage!, för att få bort en del av det jag åt i lördags.

 
Ingen bild

Anna o Wille

12 september 2011 19:32

Jösses vilket kakkalas....blir grymt imponerad!!! Som jag skrev tidigare så hoppas jag det finns lite kvar så vi kan komma och hälsa på och få lite fika :)

Ha det bäst!!
Kram

 
Ingen bild

Linda Halldén

12 september 2011 20:44

ojojoj! vilket kalas !! Det ser smarrigt men mäktigt ut ;)

 
Karro

Karro

12 september 2011 22:28

Åh gud åh gud åh guuuuuud... Förstår du hur gått detta ser ut... Nästan så att min kropp börjar skaka... De där beskvierna ser ju helt underbara ut... *dräglar*
Syns imorgon i kyrkan?!
Kram K

http://www.appelblomman.blogspot.com

 
Madeleine

Madeleine

13 september 2011 11:52

Mums vad smarrigt allt såg ut! :D

http://annalindamadeleine.bloggplatsen.se

 
Linda-4 barnsmamma

Linda-4 barnsmamma

13 september 2011 12:03

Oj så mycket gott, där var det nog ingen som gick hungrig hem:)
Kram

http://www.uppochnervandahuset.se

 
Victorias Jul

Victorias Jul

13 september 2011 18:41

Det såg riktigt gott ut, nu blev jag sugen på kakor=)

http://victoriajul.blogg.se

 
elin

elin

15 september 2011 09:26

Men himlarns vilket mumsigt kakkalas ni hade, vad duktig du är som fixat så många olika sorter :) Grattis i efterskott till lilltjejen, vilken fin apklänning Judit hade också! Kram

http://www.elinochalva.blogg.se

 
Bettan

Bettan

21 september 2011 22:28

Men gode värld, så gott det ser ut! Blir dö sugen på kakor, när jag ser det här inlägget.

http://haradso.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards