husnr3

Alla inlägg under augusti 2011

Av Jessica - 2 augusti 2011 21:59

Sen jag fick barn har jag blivit betydligt blödigare när det gäller de som har det svårt, försöker skänka iaf nån hundralapp varje månad till Rädda barnen eller nån annan organisation. Cancerfonden ligger mig såklart oxå varmt om hjärtat eftersom det var cancern som tog pappas liv...


Just nu med den humanitära katastrofen i östra Afrika har jag skänkt lite extra och jag hoppas ni där ute också har gjort det... här finns annars kan ni väl klicka in här eller här och iaf ta en titt!!

Av Jessica - 2 augusti 2011 21:41

 

Mina båda älsklingar... snälle lillebror och goaste storasyster som oftast är snäll mot lillebror!

Av Jessica - 2 augusti 2011 21:09

I söndags for vi som sagt till Sölvesborg för att hälsa på fam Sjöstrand i deras nya sommarstuga, eller nya och nya förresten. De har haft den sen i vintras men det är första sommarsäsongen där. För att vara en stuga var den hyfsat stor, ungefär som vårt hus! 80 kvm!! Vitt och fräscht och supermysigt och världens finaste trädäck med matplats - blev lite inspirerad att bygga ett sånt hemma hos oss till nästa sommar...


Och tur med vädret hade vi oxå, strålande sol och bara enstaka moln på hela dan, faktiskt mycket bättre än de hade lovat.


    

 Sötaste Wille i klättrartagen!

Så igår kom bästaste jobbarkompisen Anna med man och son på besök, + de två govovvarna Stina och Doris förstås (samma namn som vår Judit heter). Vi träffades inne i Hembygdsparken för en stunds lek innan vi käkade pastasallad. Som tur var valde vi att sitta under tak för så fort vi hade ätit färdigt kom världens REGNSKUR!! Blev bara till att sitta kvar under tak tills regnet hade gått över.... båda barnen blev lite trötta och somnade i vagnen.

  

Fina pappa och vår going Vide...

Flyttade över sovande barn och körde hemåt, fixade fika och for till stranden. För plötsligt hade det blivit massa SOL = vi gillar! Doris och Milla älskade vattnet och vi andra bara slappade och myste....


   

Fikastund på stranden

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards