husnr3

Alla inlägg under augusti 2011

Av Jessica - 9 augusti 2011 08:51

... idag på morgonen när vi hade morgonmys i sängen sa Judit plötsligt "moster inte här". Nä, sa jag och frågade "var är moster då"? Liten skrutt svarade "Puck Micke emma skockom" Och visst har hon rätt, Plutt o Micke är ju hemma i Stockholm!!


Men det är bara drygt 4 veckor tills vi ses igen!!


Av Jessica - 8 augusti 2011 15:54

Nu kommer snart R hem och då blir det måndagsfix = lasta släpkärran!


Dagen idag har gått fort och utan några större incidenter. Väckte Judit vid åtta och så blev det lite morgonmys inann vi åt frukost, fil för min del. Förmiddagen spenderade jag delvis i tvättstugan medan Judit kollade på Nicke Nyfiken. Hade tänkt försöka få henne att sova vid tolv men det slapp jag.... var plötsligt tyst och då hade hon somnat i sin fåtölj!


 

Nu i eftermiddag har vi varit en sväng på bibblan och lånat lite tidningar och böcker till mig, när jag nu ska hinna med dem! Men kanske istället för TV'n på kvällen?


   


Rensade kläder igår och då hittade Judit ett par byxor hon ville prova, med lite hjälp av mig fick hon på sig dem.... vilken stl? 56!!


Bästa Malin var här och hälsade på igår oxå, mys och bus med henne gillar Judit alltid.

Av Jessica - 7 augusti 2011 21:04

Bara att inse! Jag har ätit för mycket under mina semesterveckor samt att jag hade ganska många extra kilon runt midjan (ja, även på andra ställen) efter Vides födelse...


Men nu har jag skrivit in mig på Viktklubb.se och imorgon är det ett nytt liv som gäller, inget mer godis på vardagar och betydligt mer motion. Har faktiskt tjuvstartat genom att gå två promenader med Milla idag...


Så ni som träffar mig inom kort och upptäcker att jag är på dåligt humör - det är bara sockerabstinensen som talar!


Uppdatering: klockan är fyra och sötsuget börjar märkas!! Hittills har jag faktiskt inte ens varit gottesugen men just nu skulle jag gärna ta lite choklad eller glass. Tur mannen kommer hem om en liten stund och vaktar mig! Har nämligen lite dålig karaktär!

Av Jessica - 7 augusti 2011 09:53

Komma hem efter 5 veckor i stugan är nästan som julafton!


Mängder med leksaker och gosedjur man har glömt fanns!


 

Av Jessica - 6 augusti 2011 21:12

... idag har vi farit hem från stugan och jag kände mig lite konstig hela vägen hem. Ja, den delen då jag inte sov alltså!!


Vet inte om det beror på att jag inte har något jobb att gå tillbaks till så jag vet att på måndag när R åker till jobbet vid sex så ska jag vara hemma med söta Judit, snälle Vide och busiga Milla - och då hade jag ju haft det så mycket skönare och bättre i stugan? Och visst kunde jag ha stannat lite till men vet ju samtidigt att det har varit så underbart där nere just för att vi har varit allihop tillsammans, att vara där ensam med barnen vore inte alls samma sak...


Brukar tycka att det är OK när semestern är slut, visst måste man tillbaks till jobbet och en hel lång och mörk och ganska tråkig höst men det brukar ha sin charm det me... men så känner jag alltså inte alls just nu! Får hoppas känslorna går över under morgondagen då vi har en hel dag tillsammans med fix mm.


PS. för er som har undrat så räckte min packning för 5 veckor gott och väl. Nästa år ska jag bara ta hälften eller mindre med mig, förutom linnen som gick åt som smör i solsken! Och 13 par skor var nog bara ett eller två par för mycket, resten har jag använt och dessutom bara inhandlat 1 nytt par (skorna är som kläderna lite för små just nu)!! Fick ju leverans av 3 par tygkängor som syrran köpt i födelsedagspresent till mig me...

Av Jessica - 5 augusti 2011 19:24

kvar för sen så är semestern slut!!!


Imon bär det hemåt igen efter 5 veckor i stugan - helt underbart har vi haft det såklart   


På söndag får vi väl tvätta, städa och börja med renoveringen som väntar på oss, till jul har vi förhoppningen att barnens rum ska vara klart och gärna hallen innan dess....

Av Jessica - 5 augusti 2011 09:40

 

Vide i dinosaurdräkt han fått av moster!

Av Jessica - 5 augusti 2011 09:31

Idag är det mulet väder igen men vad glada vi är att vi har haft 4 dagar i rad med fint väder! Sol och varmt så man kunnat bada eller bara sitta i skuggan och ha det skönt.


 


För att lättare kunnat smörja stortjejen med solkräm är det bäst att sätta upp tofsar, hon får en majskrok för varje tofs!


    

Tisdag och onsdag hade vi besök av kusin Camilla som inte har varit hos oss i stugan på över 15 år. Några utflykter blev det och annars bara hemmamys.  


Igår kom farmor och farfar på besök, som de hade längtat efter sina barnbarn som de inte hade träffat på drygt 4 veckor.... Vide satt still men många kramar av Judit fick de inte, vägrar ju sitta still som vanligt...

 

Mostermys med Vide


Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards