husnr3

Alla inlägg under augusti 2011

Av Jessica - 18 augusti 2011 10:55

Just ja, barnen fick feber igår så vi får hålla oss inne!


Tänkte testa den nya febertermometern som inhandlas på Gekås för 350 kr!!!! i våras. Tråkigt men sant, den verkar inte funka nåt vidare! Testade på mig själv igår och då hade jag 34,3! Idag 35,3! Och med den vanliga vi har hade jag 36,4 vilket jag brukar ha...


 

Är en sån där modell man stoppar i örat och som mäter febern på bara nån sekund...

Av Jessica - 17 augusti 2011 20:30

... att jag hade en låda med kläder i källaren!! Med såna kläder som jag har fått, typ flera flera randiga tröjor i stl 86/92!


Hittade den igår så idag har jag plockat i Judits garderob igen, och helt plötsligt har hon MÅNGA randiga tröjor varav jag endast har köpt ett fåtal.


  

Tråkiga baströjor, braiga randisar och så ett par jättefina jeans som fanns i källaren...


Av Jessica - 17 augusti 2011 18:22

Ja idag är hon ju lite hängig storskruttan, förkyld och med feber!! Så därför skulle hon få välja kläder själv i morse och valde att bara ha på sig skor - den lilla tokan. Så blöjfis har hon sprungit till nu i eftermiddag när jag fick henne att prova en klänning för att se om den passade. ..


 

PS.lillebror har oxå fått feber nu framåt kvällningen...

Av Jessica - 17 augusti 2011 13:48

Judit pratar mycket men inte alltid så tydligt, särskilt inte med napp i munnen. Hela morgonen har hon pratat om "noppa pappa" och jag har inte fattat...


... men då vi stod i hallen och hon pekade på dörren samtidigt som hon sa noppa pappa förstod jag! Pappa jobbar vad det hon menade...


Dagens förkylning och täppta näsa gjorde nog oxå sitt till för att det skulle bli svårförstått! Därför får vi väl hålla oss inne idag tror jag nog...

Av Jessica - 16 augusti 2011 21:00

Med vinden har det landat en grönsak i vår trädgård, tror att det är en zucchiniplanta men tyvärr får vi nog aldrig skörda nåt eftersom där bara är blommor än. Men söt är den så den får stå kvar ett tag...


 

Av Jessica - 16 augusti 2011 20:19

Idag har vi börjat måla tillbyggnaden och även om vi har mycket kvar kan det enkelt konstateras att det blir mycket bättre i vitt än bara grundfärg!


 

Av Jessica - 16 augusti 2011 14:07

FÖRSTA FLÄTAN!


  

 Duktig tjej som satt still ända tills jag var klar...

Av Jessica - 15 augusti 2011 12:11

När Vide var nyfödd var han och Judit ganska lika, det är iaf vad folk sa då... själv är det ju svårt att se sånt!


    

Vide och Judit


Nu är han ju 3 månader och de är inte så lika längre, och frågan är vem Vide är lik egentligen? En del säger mig och andra säger ingen av oss...


    

Judit och Vide

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards