husnr3

Alla inlägg under augusti 2011

Av Jessica - 22 augusti 2011 05:54

Efter två veckor med viktklubb är jag av med semesterkilona vilket var nödvändigt!!! Många extrakilo efter Vides graviditet följt av för mycket mat på semestern gjorde att jag vägde mycket mer än jag någonsin gjort förut (nästan 10 kg).... och det var inte kul!


Det nya livet innebär att jag håller igen på veckan men unnar mig mer till helgen, ett sätt som jag hoppas ska hålla under en längre period. Hade satt -2 kg som mål över 6 veckor men där är jag redan nu efter bara två veckor, brukar ju inte vara så svårt att gå ner "nya" kilon.


Viktnedgång 2 veckor: -2,8 kg


Av Jessica - 21 augusti 2011 17:11


Ibland är det enkla det bästa, som att gå ut i den egna trädgården och plocka några äpplen till äppelpajen!



 


Annars har helgen har mest bara bestått i snickeri i tillbyggnaden, mamma har varit här och passat Judit nästan  hela helgen - BÄSTA mamman! Ett nytt hål i väggen har det blivit och ett fönster bortplockat ner till källartrappan.


Först tre hål i väggen...

 

   

Sen ett litet


   

följt av ett större!


 

och så har källarfönstret oxå fått hoppa ur!

 

Skönt att vi har börjat göra lite mer saker som märks, att bara dra kabel är säkert nödvändigt men märks ju inte!

Av Jessica - 20 augusti 2011 11:27

... på promenad med mormor!


 

Av Jessica - 20 augusti 2011 10:09

  


Igår sa stortjejen Judit för första gången orden alla mammor vill höra:

JAG ÄLSKAR DIG!

och så pussade hon på sin mamma...  


 


 

Av Jessica - 19 augusti 2011 17:42

 

Ser ni nåt konstigt?!


Just det - en bit ner till golvet! Närmare bestämt 2 - 2 1/2 meter! Klätterapan Judit i farten...


Normalt brukar stegarna ligga ner men inte så lätt när man behöver använda den!


(R står bakom henne när jag fotar)

Av Jessica - 19 augusti 2011 17:39

Idag var vi 4 tokar och 2 hundar som trotsade regn och rusk och träffades i lekparken på förmiddagen! Dock blev det ju inget fika denna gång...


 

Judit o Lukas lekte och verkade trivas ihop, Tösen snuffade runt och busvovven Milla drog 17 varv eller mer runt hela lekparken inkl fem dopp i dagvattendammen! Så blöt = så lycklig!


Jag och Emilie tog det hela med ro, vet ju att med barn o hund får man gilla allt väder   

Av Jessica - 18 augusti 2011 14:30

Upptäckte som sagt var i lördags att vi hade fått nåt blött i källaren!


Vårt lilla förråd som vi har under källartrappan var inte blött men helt fuktigt på hela golvet och alla kartonger (fanns rätt många) var blöta halvvägs upp på sidan och hade fallit ihop.


   


Fick kasta en hel del grejer, 8 par skor. Mest gamla i tyg och såna som jag inte använder så mycket längre men ändå.... en hel kasse med presentpapper fick vi oxå göra oss av med (jag älskar att köpa presentpapper så jag blev ganska ledsen...). En hel låda med julsaker var oxå fuktskadad så där fick vi slänga en del + att mina Didriksson-regnbyxor hade ramlat ner från en krok och oxå blivit sunkiga. Har tvättat dem och de blev rätt OK, luktar lite mögel men det dör jag inte av...


Av Jessica - 18 augusti 2011 11:09

Såg en stund på How clean is your house med härliga Kim o Aggie igår... de demonstrerade hur äcklig tandborsten blir om den står 2 meter eller mindre från toaletten!


Varje gång vi spolar blir avföringen luftburen och flyger runt och landar bl.a på, just det, tandborsten!!  (visste det innan men har nog förträngt hur äckligt det är)


Så nu har våra tandborstar fått flytta in i skåpet jämte handfatet! Och det är spolning med STÄNGT LOCK som gäller!


Hur förvarar ni era tandborstar? Dax för en flyttning även för er?

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards