husnr3

Alla inlägg under augusti 2011

Av Jessica - 27 augusti 2011 09:36

.... ligger de flesta kvar i sängen och sover lite längre. Men inte vår familj såklart!


Kl sex ringde klockan, upp o packa släpkärran för en vända till tippen före R skulle till jobbet vid nio. Judit som normalt sover till åtta vaknade kvart i sju så hon fick "hjälpa till".


 

Nu har vi plats i garaget för alla skivor o gips som kommer i nästa vecka, och vips har vi nog skaffat oss ytterligare lite skräp...

Av Jessica - 26 augusti 2011 09:29

Efter dagens frukost kröp Judit upp till Vide i sängen och gosade men honom och vovven Leo en stund...


 

  

ÄLSKADE UNGAR!!

var vore livet utan er... en morgonkram från en busig liten tjej är en underbar start på dagen och att höra lillkillen ligga o skratta för sig själv värmer hjärtat.

  

Av Jessica - 25 augusti 2011 19:04

   


Nu kör vi fönsterlöst här hemma!! Både toafönstret och vardagsrumsfönstret har åkt dän, på toan spikade mannen upp en skiva så vi ska slippa sitta o göra behoven för öppen dörr! Där funderar vi på att sätta glasbetong sen (eftersom hallen är på andra sidan), vad tror ni om det??

Av Jessica - 25 augusti 2011 18:57

Idag var det återigen träff i Fåglabäck för oss föräldralediga, plötsligt blev vi många och två nya mammor hade hittat dit. Det tycker vi är trevligt!! Blev lek med Tösen som hade fått följa med Lukas idag igen. Hon är så snäll o lugn, hoppas vi kan träffas mer så att Milla kan lära av henne... Eftermiddagen spenderades på BVC där vi hade första föräldraträffen för de små. Judit har ju lite svårt att sitta still och gav sig iväg ut till de automatiska dörrarn, tryckte på öppningsknappen och blev stående med handen emellan!!! = klämde sig. Som tur var var jag där just då så det gick bra efter att hon fått lite is på... PILLUNGE!


Efter frukosten imorse hann Judit med att hjälpa mamma städa lite, hon gick själv o hämtade städgrejen i soplådan efter hon hade varit o slängt sin blöja. DUKTIGA tjej!!


 

Igår hade vi lite pysselstund här hemma, jag är lite dålig på det här med att låta Judit måla eftersom hon mest vill hålla på o byta färg hela tiden och då blir jag så uppstressad och har inget tålamod. Men en del i mitt nya liv är att jag ska försöka hitta på mer kul grejer med henne och detta är väl en sak...


 

Av Jessica - 24 augusti 2011 20:14

Ett par dagar nu har vår lillkille ätit och ätit och ätit, typ varannan timme på eftermiddagarna och det har börjat kännas som att han inte blir tillräckligt mätt. Dock sover han hela nätterna (7-8 timmar) så vi har inte brytt oss om att testa ersättning.


Men så natten till igår vaknade han redan vid fyra så då igår bestämde jag mig för att testa med ersättning på förmiddagen och de 150 ml jag hade gjort iordning försvann ner i magen i ett nafs!! O efter det ammade jag honom lite till och sen sov han i 4-5!!! timmar.... så visst gjorde det nytta. Testade därför att ge honom lite ersättning även igår kväll när han hade ammat klart och jag tror han fick i sig drygt 50 ml. Bra tänkte jag, nu sover han hela natten men tji fick jag! Kvart över tre i natt var det dax för mat och nu vid sexsnåret har han ätit igen....har för mig att Judit var precis likadan vid samma ålder. Efter att ha sovit hela nätterna hade hon en period på några veckor när hon åt mitt i natten (typ både kl 1 o 4) för att sen återgå till att sova hela nätterna.

Av Jessica - 24 augusti 2011 11:07

Normalt har jag väldigt sällan ångest över nåt men just nu finns det en sak jag har gått och dragit på lite för länge... .nämligen efterkontrollen! Känner att jag har tränat alldeles för dåligt och inte har alls så bra knip som jag skulle önska. Brukar tänka på en dialog några kompisar till mig hade för några år sen när de hade fått barn och sen hade varit på "erotikparty" och inhandlat sig varsitt par knipkulor...


C sa: har du testat dina? Jag provade och det var ju inga problem att hoppa med dem!

L svarade: hoppa?? är du inte vetig! Själv hade jag svårt att bara stå still utan att de trillade ut....


Ja, det är bara att gissa vem jag känner mig som. Men det är väl bara att ta tag i det där och sätta igång med träningen. När jag hade fått Judit knep jag i tid och otid och det gjorde faktiskt nytta... Har iaf beställt tid idag och känner mig lite duktig!

Av Jessica - 23 augusti 2011 19:55

Idag har vi haft fullt upp, med mammaledighets- måttet mätt alltså!


Åkte till lekparken som vanligt vid tio och där träffade vi goa Hilda o Sanna, med barn såklart! Var lite kallt i skuggan men varmt i solen - Judit tyckte tom att man kunde ta av sig jackan...


 


Efter lunch blev det en tur med Malin o Lotta till skogen, dels för att plocka lite lingon och dels för att träna inkallning med Milla. Lingonen gick åt skogen, att böja sig ner med hela huvet fullt av snor gav få lingon men mycket huvudvärk! Desto bättre gick det med inkallningen, nu är det väl snart dax att träna med störning oxå - har en känsla av att det inte kommer gå lika bra!

Av Jessica - 22 augusti 2011 19:01

... i en annan värld! Ja, det är där jag har befunnit mig idag.


I den världen som existerar parallellt med mitt eget universum, där "alla andra" oftast befinner sig och där livet går vidare varje dag utan uppehåll...


Platsen jag menar är såklart jobbet, när man är hemma och mammaledig glömmer man liksom bort att det finns de som stiger upp och går till (mitt) jobb varje dag trots att inte jag är där. Åkte in för en telefonkonferens och tog lillgrabben med mig, han skötte sig utan anmärkning och det var kul att träffa kollegorna igen, en lunch hann vi oxå med innan arbetspasset - BÄSTASTE kollegor och det är klart att dem saknar jag!!

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards