husnr3

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2011

Mammas tjej

Av Jessica - 25 augusti 2011 18:57

Idag var det återigen träff i Fåglabäck för oss föräldralediga, plötsligt blev vi många och två nya mammor hade hittat dit. Det tycker vi är trevligt!! Blev lek med Tösen som hade fått följa med Lukas idag igen. Hon är så snäll o lugn, hoppas vi kan träffas mer så att Milla kan lära av henne... Eftermiddagen spenderades på BVC där vi hade första föräldraträffen för de små. Judit har ju lite svårt att sitta still och gav sig iväg ut till de automatiska dörrarn, tryckte på öppningsknappen och blev stående med handen emellan!!! = klämde sig. Som tur var var jag där just då så det gick bra efter att hon fått lite is på... PILLUNGE!


Efter frukosten imorse hann Judit med att hjälpa mamma städa lite, hon gick själv o hämtade städgrejen i soplådan efter hon hade varit o slängt sin blöja. DUKTIGA tjej!!


 

Igår hade vi lite pysselstund här hemma, jag är lite dålig på det här med att låta Judit måla eftersom hon mest vill hålla på o byta färg hela tiden och då blir jag så uppstressad och har inget tålamod. Men en del i mitt nya liv är att jag ska försöka hitta på mer kul grejer med henne och detta är väl en sak...


 

 
 
Matilda

Matilda

25 augusti 2011 23:24

Du är Inte ensam om tålamodsbristen.. Tro mig, jag känner igen det så väl. Men visst är det lite festligt att se vad de små kan åstadkomma, det sätter ju fantasin på prov om inte annat när 4-5 streck på pappret är en katt eller pappa. ;o)

Mysigt ser det ut som ni har det på dagarna iaf.
Kram-Matilda

http://emma-matilda.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards