husnr3

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2011

Fukt i källaren

Av Jessica - 18 augusti 2011 14:30

Upptäckte som sagt var i lördags att vi hade fått nåt blött i källaren!


Vårt lilla förråd som vi har under källartrappan var inte blött men helt fuktigt på hela golvet och alla kartonger (fanns rätt många) var blöta halvvägs upp på sidan och hade fallit ihop.


   


Fick kasta en hel del grejer, 8 par skor. Mest gamla i tyg och såna som jag inte använder så mycket längre men ändå.... en hel kasse med presentpapper fick vi oxå göra oss av med (jag älskar att köpa presentpapper så jag blev ganska ledsen...). En hel låda med julsaker var oxå fuktskadad så där fick vi slänga en del + att mina Didriksson-regnbyxor hade ramlat ner från en krok och oxå blivit sunkiga. Har tvättat dem och de blev rätt OK, luktar lite mögel men det dör jag inte av...


 
 
Tre ungar och bebis

Tre ungar och bebis

18 augusti 2011 15:26

Hoppsan! Låter inte kul det där!

http://www.treungar.blogspot.com

 
Ingen bild

Anna o Wille

18 augusti 2011 16:50

Låter inte kul...hoppas ni vet var fukten kom ifrån så det inte händer igen.

Ikväll ska jag åka och rida....ska bli sååå kul. Men jag kommer nog inte kunna gå imorgon :) Kram Anna

 
Ingen bild

Jossan

18 augusti 2011 20:39

Usch va tråkigt:(
Älskar oxå att köpa presentpapper! Nu får du köpa desto fler nya:)

 
Emilie

Emilie

18 augusti 2011 20:43

Fy va trist! Alltid tråkigt att behöva slänga saker när man inte bestämt det själv, även om det inte spelade så stor roll. Ses imorrn

http://lindgatan.bloggplatsen.se

 
Matilda

Matilda

19 augusti 2011 10:22

Nej, va tråkigt!! :o(
Hoppas ni får ordning på det snart, fukt är inte roligt att ha och göra med.

Får passa på att en önska trevlig helg med förhoppningar om mycket sol och värme istället!

Kram-m

http://emma-matilda.bloggplatsen.se

 
Cherie Mårtensson - I väntan på liten

Cherie Mårtensson - I väntan på liten

19 augusti 2011 13:29

Svar: Tack :) Ja lite brått hade hon då hon är född 35+5 :)

http://mammacherie.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards