husnr3

Alla inlägg under juli 2011

Av Jessica - 1 juli 2011 17:47

I full gång med att packa för morgondagens stugfärd - 5 hela veckor ska vi vara där, jag och barnen (R ska hem o jobba en vecka i mitten).


Men HUR  MYCKET behöver man ha med sig??

 

 

 

Ser inte mycket ut men har plockat fram följande:

3 luvtröjor

2 arbetst-shirtar (ja, det är ju semester!)

8 långärmade t-shirts

15 kortärmade blusar/tröjor

8 kjolar

18 tunikor/långärmade blusar

12 stickade koftor/tröjor (tunna)

20 linnen


och sen är det ju det här med skor..... ska försöka få ner det till 10 par inkl gympaskor - men det blir SVÅRT!!


När det gäller barnen är det garderobstömning som gäller, även om de har mycket kläder vet man ju aldrig hur många byten man behöver göra per dag. Och att räkna med att mannen ska kunna tvätta hur mycket som helst när han är hemma och jobbar en vecka tror jag inte funkar.


Av Jessica - 1 juli 2011 09:50

Förra året hittade jag en superfin klänning på rea-rean, dvs halva rea-priset!! Kunde såklart inte låta bli att köpa och så har den hängt där i garderoben ett helt år och nu i veckan var det premiärprovning här hemma.


Så besviken jag blev!!


 


Helt fel modell för Judit, för det första var den så tajt upptill att hon knappt fick på sig den, sen väldigt urringad och så lång och vid att det bara såg konstigt ut!


Ska fråga svärmor om hon inte kan sy om den till en kjol eller blus eller nåt... jag tycker att tyget & mönstret är så FINT!

Av Jessica - 1 juli 2011 09:48

Fick faktiskt med mig lite nytt hem när vi var i stan i måndags...


 

HM-fynd för 100 kr, långkjol i jeanstyg

 

Blus i ekologisk bomull från HM och t-shirt från JC

   

stickad tröja från Åhlens, inte så snygg här med jättefin på

Av Jessica - 1 juli 2011 09:42

Igår var det fullt upp så jag hann aldrig med att göra några inlägg här på bloggen.


Vädret var lika varmt som tidigare i veckan, trots det tog vi oss en prommis med Milla till bibblan och lekparken där pappan hängde på när han slutat jobbet. Blev gunga och åka rutschkana som vanligt...


Efter lunch och middagsvila packade vi badväskan och for iväg till en liten strand där man kan ha med hundar.... men det blev inget bad. När vi kom dit var det så mycket vatten att stranden var borta! Istället for vi till Flaten men tror ni Judit ville bada?? Nej, för där fanns ju GUNGOR!!



   

Först med kläderna  på och sen nakenfisbad


Träffade Karro med barn så vi tjötade en stund och sen for vi iväg till första badplatsen igen för att Milla skulle få svalka sig och se, där fanns inte nåt annat som kunde distrahera så Judit badade lite iaf. Men en liten badkruka är hon nog, än så länge iaf...


    

inte så lätt att få med en hoppande Milla på bild!

 

 

Pösmunken satt kvar i bilen när vi badade....



Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards