husnr3

Alla inlägg under juli 2011

Av Jessica - 7 juli 2011 20:20

Dagens projekt var Hembygdsparken med barnen medan mamma och Ralle åkte och slängde skräp!


Vi hade jätteroligt och jag fick mig en lektion i att det gäller att hålla koll på barnet HELA TIDEN, för puts väck så är det borta!! Tar mindre än en millisekund...


 


Testade nytt vid kvällsmaten idag oxå, efter några minuter reste hon sig och var klar. Spände fast henne istället och plockade fram lite pasta hon kunde pilla med händerna - funkade super! Så det ska vi alltid ha framme - kanske hjälper lite iaf!



Av Jessica - 7 juli 2011 17:37

Vi har en liten tjej som har humör!! Ja ja tänker ni säkert, det har hon efter mamma så vad hade de väntat sig... och det stämmer väl antar jag?! Men just nu är temperamentet kryddat med allt för lite sömn och dåliga rutiner och efter några dagar börjar det gå oss på nerverna. Man känner liksom att man sänker sig till hennes nivå flera gånger varje dag och mycket blir bara tråkigt!! Hon bryter ihop för det minsta lilla och skriker och har sig, började idag med att mormor ville byta blöja på henne! Måltiderna ska vi bara inte prata om, efter att ha tryckt i sig några gurkbitar börjar hon ställa sig upp i barnstolen... och sen får hon såklart gå ner för att vi andra vill få lite matro. Fel jag vet men vad gör man?


Inte konstigt kanske när hon somnar som tidigast vid nio på kvällen och vaknar strax efter sju. Och att ta bort middagsluren är inte att tänka på, då är det ingen som vill vara med på eftermiddagen...


Nån som känner igen sig? Några tips? Just nu försöker vi det här med att aktivera henne och hitta på nåt kul när hon är som gnälligast men det funkar ju inte alltid, ibland har man ju lite annat att fixa med :)  Och att gå till lekparken och gunga flera gånger varje dag pallar jag bara inte med... eller som svägerskan uttryckte det för ett tag sen "tror inte jag vill ha några barn (hon är 22 år), då måste man ju gå och gunga varje dag och det är ju sååå tråkigt" - om jag fick dåligt samvete?? Gissa ?? Före semestern brukade vi vara på lekparken en gång i veckan - max!!

Av Jessica - 6 juli 2011 16:27

Några dagar har förflutit utan att jag kollat på jobbdatorn.... men nu tänkte jag sitta en liten stund iaf och idag, liksom på gårdagens promenad, kan jag väl inte klaga på utsikten? Betydligt bättre än terminalen jag brukar blicka ut över...


   

Av Jessica - 6 juli 2011 09:09

... precis av en, minst sagt. Och nu är det semester och mer frossa än vanligt.


Så efter måndagens godisvräk så bestämde jag mig för att ta kvällspromenaden med Milla igår - döm om min förvåning när jag kom ut på baksidan och hunden var borta! Mamma hade tagit med henne...


Tog mig  i kragen och snörade på mig skorna ändå och gick en långrunda (3 km hann inte mer) på egen hand. Inspirerad av Sandras powerwalkande - för mig blev det nog mer walking än power dock!


Och man kan väl inte klaga på den fina utsikten eller?


 

Utmed vägen...

 


Judit väntade på mig när jag kom hem!

 

Av Jessica - 5 juli 2011 17:12

Igår hade vi mellandagsväder, dvs inte så varmt och mulet. Blev en dag hemma och det mest spännande som hände var att jag målade tånaglar KNALLRÖDA! Tror jag måste ha hittat nagellacket på rea nån gång...


 


Idag har vi däremot haft jättefint väder, knappt 30 grader och sol ända fram till eftermiddagen då det mulnade en stund men nu är det sol igen!

På förmiddagen tog jag och Judit en tur till affären, vingligt värre. Första gången på länge jag cyklade med henne på pakethållaren, hemma har vi ju cykelkärra vilket jag absolut föredrar.


 

Nu i eftermiddag ville jag och R åka en sväng till stranden men Judit ville absolut inte följa med och bada utan bara GUNGA, som vanligt. Blev en kompromiss där vi stannade i trädgården och fixade på det nya staketet medan Judit hjälpte mormor med att klippa buskar och sen tog de ett litet dopp i poolen.


 

Lugnast när hon hamnat i släpkärran - ett av hennes favoritställen!

 


Av Jessica - 4 juli 2011 10:19

De  här har hjälpt mig så enormt mycket de senaste dagarna och jag är så tacksam för att de finns - just nu mina absolut bästa vänner!


   


Kombinationen av en liten kille som sliter och drar i matmaskinerna samt den extrema värmen och fukten gjorde att jag fick trasiga och såriga bröst, att jag sen satt i drag flera timmar utan bröstvärmare i lördagskväll gjorde inte saken bättre.... men nu tror och hoppas jag att det snart återgår till det normala!

Av Jessica - 4 juli 2011 10:11

Ja, så var vi då på plats och vilket väder vi hade igår, SOL och 30 grader varmt, sånt som de flesta skulle gilla!! Själv går jag med bröstvärmare och hade kunnat tänka mig några grader svalare... men vi har ändå haft tur. Natten till söndagen hade Helsingborg värsta åskovädret och vi hade inte ens regn, ändå skiljer det bara 4 mil.


   

Okänd blomma och hortensia från trädgården



Igår blev det mest slapp här hemma, tog en sväng till vattnet på eftermiddagen men några kort blev det inte - badkrukan ville knappt vara i vattnet!! Söta unge, får bli nytt försök om några dar...


 

Lite mulet framåt kvällen...

 

 

Morgonmys med Vide och extra mormor Vonne



Av Jessica - 2 juli 2011 20:13

Ja såhär såg det ut när vi for iväg tidigare idag... jag, mannen, våra 7 barn, 3 hundar, 5 katter samt hästen, kon och geten!! Och inte att förglömma de 17 marsvinen...


 



eller hur många är det egentligen vi är i familjen??


Känns lite sorgligt att man måste ha släpkärra för att få med sig allt, men det är klart - hundbur och barnvagn och så är bagaget fullt!!


Nu är vi iaf på plats, varmt och man är rätt trött. Tänka sig att det bara blev mackor till kvällsmat!!!


Och för er som känner mig... 10 par skor klarade jag såklart inte, men tror att det bara blev 12 eller 13 inkl pissetofflor! Bra jobbat tycker jag nog.

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards