husnr3

Alla inlägg under juli 2011

Av Jessica - 12 juli 2011 10:48

Golvet i köket här i stugan har varit allt annat än fräscht och har de senaste åren (=så länge jag kan minnas) varit täckt av en STOR plastmatta! Men så igår var det dax för ett nytt golv, eklaminat fick det bli. Billigt och duger gott i det lilla utrymmet.


Ralle och hans bror Samuel höll på och fixa i några timmar innan det blev klart - och SÅ FINT!!  Ett klart lyft och något liknande får det nog bli i storstugan nästa år (eller om några år) för även här är golvet gammalt och slitet.


  


Gammal kork/plastmatta som sett sina bästa dar! Invid golvskåpen räckte inte mattan till när köket byttes för drygt 15 år sen! Varför inte golvet byttes då kan man ju undra? Bakom spis och kyl är det inte så fräscht men det får vi ändra på när det kaklas/tapetseras nån gång.... man varken hinner, orkar eller har råd att göra allt på en gång.


 

Av Jessica - 12 juli 2011 10:38

Tiden går fort och igår var vår lillkille 2 månader!! Det är ju inte så mycket som händer i livet när man är så liten, förutom att man växer så det knakar så klart! Inte konstigt att jag är hungrig för det mesta...


Nån våg har vi inte här så hur mycket han väger vet jag inte, men imon kommer Ralles syrra hit så jag tänkte be henne ta med vår våg hemifrån, är ju alltid lite kul att se hur mycket de har gått upp. Får väl bli mätning imon då oxå.


Vad som hänt annars?  Vide har äntligen börjat ta napp ibland, sover mycket men kan oxå vara vaken flera timmar i sträck, oftast på morgonen-förmiddagen men nån gång ibland även på sena kvällskvisten precis innan vi går och lägger oss. Aldrig några problem att lägga honom och är oftast nöjd med att ligga på sängen eller golvet men avskyr däremot att ligga på mage, precis som storasyrran. Sover 5-6 timmar i följd på natten, får mat och somnar oftast om några timmar till innan han vill ha mer mat. Älskar att åka vagn och bil och sover som en stock timmar i sträck.


 


På det hela taget en supergo och söt liten kille har vi fått, som bara hänger med och som man ibland glömmer bort var man la eftersom han inte gör nåt väsen av sig. Jo, förresten, han har matradar för även om han har sovit över en timme i lugn och ro så börjar han ofta skrika när vi ska äta...

Av Jessica - 10 juli 2011 21:40

Kärt barn har många namn heter det ju och det har verkligen vår lille kille haft men nu har vi fått brev från Skatteverket och de riktiga namnen är klubbade och klara!


Annars har han fått bli kallad hon av både R och min mamma, svärmor och mamma har även kallat honom för Wille och själv tänkte jag bara på Vilde när han föddes - eftersom han skrek så! R har även kallat Judit för Jude under samma period... ja det är inte alltid lätt innan ett namn sätter sig.


Men det blev iaf Vide Malte Harry, Vide för att vi gillade det mest och bäst. Malte efter min morfar och Harry var det tänkt att Judit skulle hetat, nu valde vi inte det till lillgrabben eftersom några andra i byn tog det till sin kille förra året och vi ville inte ta samma...

Av Jessica - 10 juli 2011 21:31

Finns ju en tidning som heter I Form, tycker det borde finnas en som riktar sig till oss andra - vi som är Ur Form!! För det är nämligen där jag befinner mig just nu...


Före jag träffade R for jag till sporthallen och tränade lite styrketräning före jobbet flera gånger i veckan, inte särskilt långa pass men iaf ofta. Sen körde jag lite spinning, mycket promenader och ibland en eller annan löptur och i perioder hängde jag även med på gympapassen. Ansåg mig inte träna särskilt mycket men om man jämför med nu så var jag ju på elitnivå!! Nu är det inte ens en promenad om dan... men ska väl snart börja springa hoppas jag, inga skor med mig hit men när vi kommer hem så!


 

Judit o jag kör fuskarmhävningar (noterade att jag har rumpan alldeles för högt)


Därför tänkte jag testa ett träningsprogram jag hittade i en gammal Amelia, kom i form på 4 veckor! Eller bli iaf träningsbiten lovade dem...... fanns ett program för nybörjare och ett för den mer träningsvane - tog nybörjarprogrammet och det var TUR! Efter 5x3 av en mängd övningar igår har jag träningsvärk idag och jag hade absolut inte orkat 15x3 som var alternativet!!!!!!!! Sorgligt men sant... men imon är det träningsdag igen och då hakar jag på - tills dess umgås jag med min Pollypåse!

Av Jessica - 9 juli 2011 20:41

  

Syskonkärlek!!

Av Jessica - 9 juli 2011 20:38

lr?? Nä, det är klart att det inte spelar så stor roll om det är onsdag eller lördag när det är semester... idag har vi pulat här hemma, städat och bytt sängkläder. Jag har jobbat en del och R har fixat några plattor. Annars mest bara varit vilket oxå är ganska skönt och liksom lite det som är meningen med semester och att vara i stugan!


   På lekparken i förmiddags

Av Jessica - 9 juli 2011 20:30

Med mobilt bredband som är svajigt blir det inte alltid man kan skriva inlägg när man själv vill utan uppdatering en gång om dan blir det högtst!!!


 

Mjuka kläder för busfabrikslek...


Igår for vi till Halmstad och BUSFABRIKEN!! Och även om Judit inte är särskilt gammal så gillade hon det verkligen, så för er som inte varit där och har det  i närheten kan jag rekommendera ett besök.


     

I bollhavet!


Mest blev det rutschkana som nu nästan är bättre än att gunga!!


 

Arg när man måste åka hem

 

Efter lek och stoj åkte vi till Måsen och spenderade resten av dagen och kvällen hos min moster och morbror i deras stuga, tyvärr var det regn ända fram till kvällen så vi fick vara inomhus i stort sett hela tiden och både Judit och Milla blev lite rastlösa.


 

När vädret blev bättre öppnade vi dörren och Judit sprang in och ut i ett rasande tempo   

Av Jessica - 7 juli 2011 20:30

Helt ointressant för de flesta men ...


Saker som man inte var i närheten av att fundera på för några år sen är nu det man tänker mest på. Och nej, jag menar inte barnen utan bajset!


Tidigare idag hade Vide inte gjort nåt på över en vecka och han fiste och luktade som ett utedass. Judit hade inte gjort nåt på 3 dar men så plötsligt släppte det och båda har nu lättat på trycket! Och de "oroliga" föräldrarna är nöjda.



Som sagt - livet förändras och visst är det underbart! Barnen och allt runtomkring är ju det bästa vi har!

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards