husnr3

Alla inlägg under juli 2011

Av Jessica - 17 juli 2011 20:10

Häromdagen fick jag frågan från en som inte vill ha barn om det ändå är värt det??


Vet att jag fick frågan eftersom jag aldrig har velat ha barn, utan t.o.m egentligen varit helt övertygad om att jag aldrig någonsin skulle bli mamma...


För drygt tio år sen var jag sambo med en annan och i det förhållandet var det aldrig aktuellt med barn, sen var jag singel i många år och då var det givetvis aldrig heller aktuellt och trots att jag passerade 30 hade jag absolut ingen längtan efter egna barn när de runt omkring ynglade av sig en efter en...


Men sen träffade jag R och även om han var många år yngre än mig var han helt säker på att barn, ja, det var något han ville ha.... och det fick mig lite att tänka om. Samtidigt har jag nära vänner som hade kämpat i många år för att bli gravida så vi bestämde att blir det så blir det... på så vis behövde vi aldrig ta det det avgörande beslutet att NU är det dax! Och det var med blandade känslor varje månad innan vi blev gravida och även efter... men nu kan jag helt klart säga att ja, visst är det värt det! Mina barn är det absolut bästa (+ Ralle såklart) jag har och jag ångrar dem inte en endaste sekund. Dagens bästa stund är när Judit ska sova och hon lägger armen om halsen på en och snuffar lite...

 

En av älsklingarna... ätit en blodig biff lr`? 

 

Av Jessica - 16 juli 2011 20:01

Ja idag började ju inte dagen särskilt bra vädermässigt men framåt lunchtid tittade solen fram på allvar och i eftermiddag och kväll har det varit underbart med sol!!!


Trots två veckors semester har vi inte varit inne i stan (OK, jag har varit 1 gång...) en enda gång så idag for vi in allihop utom R som stannade hemma och snickrade.

Mysigt nu när Plutt o Micke oxå har kommit ju   


 

Judit med moster o morbror! 


   

Bus på fikastället och lite äppelsnacks på gågatan...


     

Älskade lillasystern


 

  

 Lite shopping såklart, en badrock vi kan lämna kvar här i stugan... tror hon kan ha den även nästa år!?

Av Jessica - 15 juli 2011 11:11

Längtar till 22.25 då jag ska hämta syrran o Micken på flygplatsen!! Sen får vi tre (två för Micke) underbara veckor tillsammans - 40 mil är för LÅNGT bort!!


 

Plutt o Judit förra sommaren...

Av Jessica - 15 juli 2011 11:07

Jag och Evelina trotsade regnet igår em/kväll och gav oss iväg på en långrunda med Milla, och det spöregnade verkligen hela tiden... väl hemma lämnade vi av hunden och tog cyklarna upp till den lilla skogsdungen som är full med hallon, eller hajon som Judit säger!! Har ju en liten skrutt som formligen älskar allt vad frukt och bär heter...


 


Tyvärr är de mikroskopiskt små men med idogt plockande kom vi iaf hem med flera deciliter när jag hade rensat allt! Idag blir det nog ytterligare en tur dit... så vi kan äta glass med hallon till fredagsmyset   

Av Jessica - 15 juli 2011 10:30

Jo, igår regnade det ju hela dagen så vi bestämde oss för att åka (eller det hade vi egentligen bestämt redan i måndags) för att fara till Väla för Ralles lillebror behövde shoppa kläder - visst är det underbart med en kille som vill handla!!!


  

Eve o Judit gör sig iordning...


Och shopping är nåt som jag gärna ägnar mig åt, är riktigt riktigt duktig om jag får säga det själv!! ¨Vi följde alltså med hela familjen, + Evelina o Alex me!


 


Hade redan innan bestämt mig för att spendera på POP! Fina färgglada kläder som funkar till både tjej o kille - men DYRA! På rean blir det iaf lite billigare... Judit har ett gäng munkjackor utan luva (vad heter det egentligen) men i stl 74/80 så det var dax att uppgradera.


 

På POP blev det alltså en del... fick Judit att posera i en del kläder men bara på hennes egna villkor!! Kjolen får hon väl ha med strumpbyxor så kallt som det har blivit...


 

De turkos byxorna och den prickiga klänningen är från Lindex... oxå på rea men bara nedsatt lite... väntar tills de har halva reapriset för ytterligare shopping!


 

Denna tunika/klänning från Lindex var inte på rea men har sneglat på den ett tag så den fick följa med hem iaf! Gillar detaljen på armen. Och svart kommer ju att funka hela vintern.

Av Jessica - 14 juli 2011 08:57

Idag REGNAR det!


Betyder att vi tar en tur till VÄLA och shoppar!


Rapport kommer i eftermiddag men det är klart att jag inte ska komma hem tomhänt...   

Av Jessica - 13 juli 2011 20:24

... idag har det återigen varit en mellandag! Dvs en dag när inget särskilt har hänt... R har snickrat lite på duschen (vi har utomhusdusch), jag, Judit o mamma har gått till affären o tillbaks och sen vid lunch kom ju regnet så eftermiddagen har vi spenderat inomhus helt och hållet.


Till middag hade vi tänkt äta kålpudding men ingen orkade ens fundera på att ta tag i matlagningen så det blev en specialare istället, korv med bröd & mos!!! Äter vi OFTA! Idag orkade vi inte ens ta fram grillen utan det blev korvgrillning i ugnen...


 


Hoppas ni har haft en bättre dag än vi!! Och med solsken!

Av Jessica - 13 juli 2011 20:15

Det här med att sova på kvällen är ett stort gissel hos oss för tillfället, eller har väl egentligen varit så ganska länge nu. Judit är vaken länge varje kväll, sisådär fram emot tio är ingen ovanlighet. Eller så tar det en timme att få henne att somna om vi försöker lägga henne vid halv åtta - åtta tiden. Vet inte om hon kanske sover för mycket på dagarna? Idag och igår har vi ransonerat lunchsovningen till 30 minuter och nu verkar det gå lite bättre. Har bara tagit 45 resp 30 min att få henne att somna - men då är det hålla fast som gäller! Fördelen med lillskruttan är väl att hon sover länge på morgonen, idag till halv nio och vissa dag till strax före halv åtta. Men tidigare än det är sällsynt...


 


Hur gör ni med era barn? Sover de tupplur mitt på dan? Och när kommer de i säng?

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards