husnr3

Direktlänk till inlägg 1 juli 2011

Semesterpackning!!

Av Jessica - 1 juli 2011 17:47

I full gång med att packa för morgondagens stugfärd - 5 hela veckor ska vi vara där, jag och barnen (R ska hem o jobba en vecka i mitten).


Men HUR  MYCKET behöver man ha med sig??

 

 

 

Ser inte mycket ut men har plockat fram följande:

3 luvtröjor

2 arbetst-shirtar (ja, det är ju semester!)

8 långärmade t-shirts

15 kortärmade blusar/tröjor

8 kjolar

18 tunikor/långärmade blusar

12 stickade koftor/tröjor (tunna)

20 linnen


och sen är det ju det här med skor..... ska försöka få ner det till 10 par inkl gympaskor - men det blir SVÅRT!!


När det gäller barnen är det garderobstömning som gäller, även om de har mycket kläder vet man ju aldrig hur många byten man behöver göra per dag. Och att räkna med att mannen ska kunna tvätta hur mycket som helst när han är hemma och jobbar en vecka tror jag inte funkar.


 
 
Josse

Josse

1 juli 2011 21:33

Haha det blir endel packning med småbarn. När vi var hos mina föräldrar över midsommarhelgen hade vi med oss hur mkt som helst. Går åt en hel del både till en två åring och till en liten bebis+ att man själv ska ha kläder också :)

Trevlig helg!! KRAM

http://annajosefin.bloggagratis.se

 
Therese

Therese

2 juli 2011 00:08

Mysigt det låter! Det är mycket att packa med två små :) om några veckor åker vi och seglar med våra små då är det med en massa att packa.

http://theperfectwife.blogg.se

 
Dessi

Dessi

2 juli 2011 00:20

Oj så mycket packning! Så här mycket kläder äger jag knappt ens känns det som... Har alltid haft arbetskläder så det har inte gått åt så mycket... Och nu när jag borde handla till mig själv så kommer jag hem med bebiskläder istället. Suck.

Tack för din kommentar hos mig!

http://www.homeanddesire.blogspot.com

 
Camilla

Camilla

2 juli 2011 09:31

Ja, blir en del packning när man ska vara borta så länge! Men hoppas du får med dig allt och att ni får en toppensommar! Blir inget bloggande i sommar då? Ha det gott!
Kram kram

http://tuffevictor.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna o Wille

2 juli 2011 10:03

Tur ni har en stor bil....det krävs ju när man har två barn och hund.
Den kommer nog gå tungt ner.... :) Ni får ha en skön semester så syns vi säkert i sommar. Kram fam Hagelvik

 
Tre ungar och bebis

Tre ungar och bebis

2 juli 2011 11:47

Svårt. Jag packar alltid för mycket:)
Ha det så härligt!

http://www.treungar.blogspot.com

 
2BarnsMamman

2BarnsMamman

2 juli 2011 21:10

Hoppas ni får en härlig semester i stugan! Själv har jag också en skön semester på landet! kram kram

http://ihuvudetpamamma.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards