husnr3

Alla inlägg under juni 2011

Av Jessica - 12 juni 2011 09:00

Igår hade vi ju det inte särskilt varmt här i södra delen av landet (14 grader) men så mycket vi fick gjort, både här inne och i trädgården!


Jag bakade både bullar och två sirapslimpor, hann med att städa tvättstugan efter hantverkarna, köra en maskin tvätt och så lite av allt annat vanligt plock som behövs. Utöver det fick jag mig en hyfsat rejäl runda med barnvagnen.


R höll på ute hela dagen och grävde hål och gjöt stolpar till vår hundrastgård, med god hjälp av broder Samuel. Jag fick de även till att gjuta igen vårt uppgrävda hål i källaren så att man slipper snubbla ner i sanden när man ska till tvättstugan.


 

Vi fick Judit i säng hyfsat tidigt och kunde sen njuta av en skön lördagkväll i TV-soffan med sport (Diamond league) och lite godis...


Har hänt en del med bygget de senaste dagarna oxå, plattan är gjuten och i nästa vecka hoppas vi de börjar med väggarna!


    

Av Jessica - 11 juni 2011 19:25

När jag var i Ullared förra året inhandlades en fin, röd potta med fiskar. När vi kom hem och sköljde ur den visade det sig att den spelar en melodi om man gör nåt i den.


Och det har vi väl inte direkt haft nån nytta av än eftersom Judit mest tycker att det är kul att sitta på pottan, nåt som hamnar i den har hon ännu inte åstadkommit.... förrån då igår.


 


Vi satt allihop (jag, min mamma och Ralles syster samt Ralle) i TV-soffan när Judit fick springa nakenfis en stund och hoppade såklart upp och ner på pottan där på toan - trodde vi ja!


Helt plötsligt ser Ralle henne komma med pottan i handen samtidigt som vi noterar att det faktiskt spelar en melodi. Hinner tänka NEJ - nu blir det kiss ÖVERALLT!! Men nej då, det var nämligen nr 2 hon hade gjort på pottan och som tur var satt det fast vilket vi såklart var väldigt glada för. Så nu blir det inga mer oövervakade pottbesök för Stor! Och skulle det ske har vi lärt oss att lyssna efter en liten melodi och när vi hör den - JA DÅ GÄLLER DET ATT SPRINGA FORT TILL TOAN!

Av Jessica - 11 juni 2011 13:34

Om ni som jag är lite sena med att läsa nya svenska författare kanske ni inte har hunnit med att upptäcka Lars Kepler än.


Har nyss lånat hem bok nr 2, Paganinikontraktet, efter att precis ha avslutat nr 1, Hypnotisören och kan inte annat än hålla med alla kritiker som rosat denna bok!


Spännande och trollbindande från första till sista sidan...


 

Av Jessica - 11 juni 2011 09:58

Igår hade vi en riktigt bra fredag!


 


förmiddagen kom Malin förbi en sväng och hängde med oss till Apoteket och affären plus att hon busade lite med Judit när vi kom hem. Alltid lika mysigt när hon hälsar på min "extralillasyster" och nu ska hon ju vara hemma hela sommarlovet!!


Till lunch blev det nylagad lunch, var länge sen! Vi har mest kört på färdiglagat från frysen ett tag....


På eftermiddagen kom faster Evelina på besök och lekte med Judit och tog även ut henne ett bra tag så jag och Ralle fick fixa och dona här hemma i några timmar. Som tack för hjälpen bjöd vi henne och min mamma på laxplanka på kvällen! Så gott och vi testade även en ny sås som jag varmt kan rekommendera.


Kvällen spenderas utan TV i soffan där vi käkade morotsstavar (=inget godis) och bara umgicks.


En alldeles perfekt dag i mitt tycke! Hoppas ni haft det lika bra...

Av Jessica - 10 juni 2011 16:39

När vi kom hem från stugan i måndags kväll möttes vi av en unken odör !!


Fick gå och snuffa runt en stund innan mannen anade att lukten kom från hallen. På krokarna hängde bl.a en frottéhandduk som vi anade var boven i dramat, iaf enl R. Jag satt i ett annat rum och sa bara till honom att lägga det som luktar illa i tvätten så där åkte handduken som vi använt till Milla (och ni som har hund vet ju att fuktig hundhandduk inte luktar mumma) samt en påse med lite av Judits kläder. Utöver det hängde där en jacka som mannen tog till jobbet och vädrade samt en termoväst som vi hängde ut på altanen.


Och där kunde väl historien ha slutat om det inte var för det att efter flera dagar så luktade västen fortfarande väldigt väldigt illa. Vi bestämde oss helt sonika för att tvätta även den och vad upptäckte jag när jag skulle tömma fickorna tror ni???


Just det, boven i dramet!!


I en av fickorna låg en plastpåse med något konstigt innehåll, en brun kleggig sörja som vi båda kan tänka oss hade varit köttbullar till Milla en gång i tiden och de hade väl legat där i sisådär några veckor men klarade väl helt enkelt inte av sommarvärmen i så många dagar.


Och vems västen var - just det - Ralles....


Av Jessica - 10 juni 2011 07:28

I det otäckt fuktiga vädret som härjar just nu är det ju bara omöjligt att få tvätten torr i källaren och att hänga ut är det ju inte att tala om.


Därför har vi fått flytta upp våra torkställningar till vardagsrummet, varken snyggt eller kul!


 

Av Jessica - 9 juni 2011 19:34

Idag trotsade vi det varma och klibbiga vädret och gav oss iväg till vännen Sofia med barn i Värnamo.... eller det var inte bara att ge sig iväg. Innan jag hade packat väskor och fått iordning två barn lackade svetten ordentligt i pannan vill jag lova - helt onödigt att jag hade kletat på lite smink minuterna före...


Sofias stora tjej Emmy är 2 månader äldre än Judit och lillasyster Lilly är bara 9 dagar äldre än vår Vide så de är väl minst sagt jämngamla.


 

Liten söt Lilly som just är på väg att få lite mat...


Först blev det paketöppning och som vanligt var lillasysters present roligare än det som Emmy fick själv! Men det dåliga humöret gick över när vi flyttade oss till köket för att käka lite lunch. Alltid gott att bli bjuden på käk! Blev lite fika innan vi for hem till den bokade BVC tiden och emellan där hann vi med ett besök på lekparken så att barnen fick GUNGA som ju Judit gillar!


  

 Emmy och Judit på lekparken



Av Jessica - 9 juni 2011 17:19

Verkar som om ni som testat trosor och strumpor i bambu alla är jättenöjda och jag kan inte annat än hålla med!


Sköna och mjuka, sen får vi väl se om de håller i tvätten men det blir nog absolut fler inköpta på nästa Ullaredsbesök.

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards