husnr3

Alla inlägg under juni 2011

Av Jessica - 21 juni 2011 20:26

Fick hem lite grejer från Ellos i helgen som tyvärr inte passade och som fick åka i retur - och då blev det ju lite pengar över så jag bestämde mig för att köpa lite kläder från Småfolk.


Ända sen Judit föddes har jag verkligen gillar Småfolk-kläderna men de är ju så dyra!! Men nu hittade jag en sajt med rea som ni ju vet att jag gillar. Kolla in pleasemum om ni inte har beställt där tidigare. Beställde igår och kläderna kom med posten idag!


   

Till Judit blev det pingviner och äpplen....

       

och till Vide 4 plagg i 4 olika storlekar

 

Ni där ute med småbarn, köper ni mycket kläder? Och handlar ni dyrt eller billigt?

 

Jag handlar mycket, det vet jag. Men oftast på rea och nu för tiden köper jag ju inte särskilt mycket till mig själv så därför kostar jag på mina älskade barn. Har inte många andra intressen som kostar pengar heller.

 

Av Jessica - 21 juni 2011 14:28

Skulle nyss sätta oss och käka och skulle då hälla upp en kanna vatten ur kranen som vanligt - trodde jag!!!


Inget vatten där!


Kastade mig på telefonen och ringde kommunen, fick prata med nån assistent på VA och enl henne hade de varit tvungna att stänga av vattnet 30 min men de hade gått runt och knackat dörr och meddelat detta. Hos oss har det inte varit någon sa jag (varit hemma sen 1200)...


... hon vidhöll och jag blev mer och mer irriterad och det hördes nog för plötsligt skulle jag få prata med chefen sa hon. Han , vad han nu hette, tog luren och sa att "jag hörde att du höjde rösten" så jag tänkte att det var bäst att du fick prata med mig. HÖJA rösten, han skulle bara veta hur mycket högre jag kan höja min röst.... det här var ungefär i höjd med när man är lite lite irriterad bara... ja ni som känner mig vet vilka resurser jag har.


Även han vidhöll att de hade gått runt och informerat och jag blir bara så arg när de ljuger för mig. OK att de fick stänga av vattnet men att påstå att de har informerat när de inte har det - ja, då blir JAG arg!! Och det var just vad jag sa till dem oxå, att det inte är OK att ljuga!!


Efter några minuter frågade han var jag bodde? Ja, Sturegatan 3 säger ja. Jaha säger han, där ska ni ha vatten. Så enkelt var det alltså, här hos oss hade de inte informerat utan trodde att vi hade vatten.... tydligen nån ventil som var inställd på fel läge.


Så nästa gång säger jag inte bara att jag bor på Sturegatan utan på Sturegatan 3 så slipper jag HÖJA RÖSTEN!

Av Jessica - 21 juni 2011 08:40

De otäcka bananflugorna har hittat till vårt hus!


 


Nu har jag fått ställa ut skålar med ättika och yes på flera ställen, verkar hjälpa sådär ...


Har ni fått bananflugor in än - och har ni nåt tips hur man får bort dem?

Av Jessica - 20 juni 2011 17:35

Sitter och raderar kort i kameran och hittade det här som bara är så himla gulligt!


 

Av Jessica - 20 juni 2011 16:48

Judit och Ralle gick ut en sväng i eftermiddag medan jag stannade inne och matade en stund.... och när jag kom ut satt det en liten tjej i vagnen och bara väntade på att vi skulle ut och gå!! Hon hade hoppat upp själv och sen sagt till R att spänna fast henne. Blev en runda runt kvarteret men


 


först inspekterade vi den nya hundgården där nätet kom upp i helgen.


   

 

När grinden är öppen kan man passa på och vila en stund





Av Jessica - 20 juni 2011 09:54

Satt i köket och jobbade en stund, Judit satt framför TV'n och kollade Nicke (som hon faktiskt får göra varje dag) men så hörde jag små tassande steg.... tänkte att jag sitter kvar och ser om hon kommer ut till mig men nej då, det gjorde hon inte.


När jag en stund senare gick och kollade vad hon hittat på upptäckte jag:


 

Ett par nya strumpor på....


 

Och de gamla liggandes i sängen...

    

tillsammans med en strumplös Vide

 

Ja, Judit hade lånat lillebrorsans strumpor som hon helt sonika hade tagit av honom!


Ytterligare en stund senare hördes det ropa MAMMA MAMMA MAMMA!


 

Judit i farten igen! Klättrat upp på skötbordet men kunde inte klättra ner själv...

 

Men så länge buset håller sig på den här nivån klagar jag inte...

Av Jessica - 19 juni 2011 19:41

Det har inte hänt så mycket spännande eller kul i vårt liv idag för  man kan inte säga annat än att det har REGNAT precis hela dagen!


Trots det har vi aktiverat oss en hel del utomhus - och inomhus. Började dagen med att stiga upp strax före halv sju (nej inte helt frivilligt) och baka favoritfrallorna så sen blev det frukost redan före åtta vilket gjorde att vi hann med förmiddagsfika redan innan jag, barnen, hunden och min mamma gav oss iväg i spöregnet för att gå tipspromenad!! Tolv rätt blev det ( av 13) för oss båda... en klar förbättring från förra veckans bottenrekord 8!


Eftersom snälla mamma stannade här och var barnvakt har jag både hunnit VILA och jobba lite - som tack fick hon smaka god KALOPS.


R har med hjälp av sina bröder hunnit sätta upp i stort sett hela staket vid hundgården så nu är det bara plattorna som återstår. Ska bli skönt när vi kan "stänga in" Milla lite när vi är i trädgården och fixar.

Av Jessica - 18 juni 2011 20:41

Idag har vi haft rena målarverkstan här hos oss. Alla brädor till tillbyggnaden skulle grundmålas och vi "såg fram emot" en hel helg med måla, måla och åter måla. Men riktigt så blev det inte..... utan vi blev klara redan vid kl sex och då började vi inte heller förrän så sent som elva på förmiddagen.


Men med god hjälp av Ralles bröder David och Samuel samt barnpassning av extrasyrran Malin samt svärmor så har allt flutit på   


Tur att snickarna hade satt färdigt taket och plast/pappersväggar så vi kunde stå där och måla. Och helt plötsligt har vi ju dessutom fått oss en altan till midsommarafton!


   

Framifrån och inifrån - vi ska ha öppet upp i nock

 

 

Dagsverket - är fler brädor än det ser ut, de är väl staplade

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards