husnr3

Direktlänk till inlägg 21 juni 2011

Utan vatten ------------ igen!

Av Jessica - 21 juni 2011 14:28

Skulle nyss sätta oss och käka och skulle då hälla upp en kanna vatten ur kranen som vanligt - trodde jag!!!


Inget vatten där!


Kastade mig på telefonen och ringde kommunen, fick prata med nån assistent på VA och enl henne hade de varit tvungna att stänga av vattnet 30 min men de hade gått runt och knackat dörr och meddelat detta. Hos oss har det inte varit någon sa jag (varit hemma sen 1200)...


... hon vidhöll och jag blev mer och mer irriterad och det hördes nog för plötsligt skulle jag få prata med chefen sa hon. Han , vad han nu hette, tog luren och sa att "jag hörde att du höjde rösten" så jag tänkte att det var bäst att du fick prata med mig. HÖJA rösten, han skulle bara veta hur mycket högre jag kan höja min röst.... det här var ungefär i höjd med när man är lite lite irriterad bara... ja ni som känner mig vet vilka resurser jag har.


Även han vidhöll att de hade gått runt och informerat och jag blir bara så arg när de ljuger för mig. OK att de fick stänga av vattnet men att påstå att de har informerat när de inte har det - ja, då blir JAG arg!! Och det var just vad jag sa till dem oxå, att det inte är OK att ljuga!!


Efter några minuter frågade han var jag bodde? Ja, Sturegatan 3 säger ja. Jaha säger han, där ska ni ha vatten. Så enkelt var det alltså, här hos oss hade de inte informerat utan trodde att vi hade vatten.... tydligen nån ventil som var inställd på fel läge.


Så nästa gång säger jag inte bara att jag bor på Sturegatan utan på Sturegatan 3 så slipper jag HÖJA RÖSTEN!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards