husnr3

Alla inlägg under maj 2011

Av Jessica - 5 maj 2011 07:54

Idag steg jag upp strax efter sju, Judit sov fortfarande och jag tänkte att jag kanske kunde få sitta lite i favoritfåtöljen och läsa min nya bok jag lånade på "pippa" (Judits ord för bibblan) igår MEN hade glömt bebis nr 2!


 

Så det fick bli gos istället för läsning, inte helt fel det heller....

Av Jessica - 4 maj 2011 20:33

Igår var det återigen dax för vår alternativa löptävling - Vårbuset!!


För fjärde året i rad träffades vi några jobbarkompisar (numera även en fd) för en 5 km löprunda med tipspromenad. I år var det dax för Lena att bjuda oss till Margaretagatan och det var så tråkigt att jag inte kunde vara med och springa för hon bor precis vid elljusspåret där jag och Moa bodde tidigare och där vi gick och sprang nästan varje dag - hade varit kul att uppleva igen!!


Vårbuset är som sagt vårt alternativ till Vårruset som vi var med på för 5 år sen, jag tyckte det var trångt, tog tid och var dyrt så jag hittade på ett eget lopp som vi sen har fortsatt med. En ny som ordnar varje gång och efter loppet äter och dricker vi gott!


  

 Glömde kameran hemma så jag bjuder på bilden från förra året istället!


Igår bjöd Lena på lite italienskt, plockmat, kallskuret och pastasallad. Bröd och en ostpaj hade hon oxå fixat. Behöver väl inte påpeka att det var så GOTT!! Trevliga timmar med jobbarkompisarna blev det, vi ses nästan aldrig privat men när det väl händer är det allitd lika trevligt....


Och för er som undrar - nej, jag höll mig lugn och promenerade eller sprang inget. Motionen nuförtiden består mest av att jag lullar runt här hemma eller i byn.


     

Hittade även dessa bilder från maj förra året..... hade glömt hur liten Judit var då!


Av Jessica - 4 maj 2011 16:39

Låg precis och vilade när R kom hem från jobbet idag och när jag vaknade kände jag att det körde lite i magen.... ungefär som när jag satt vid datorn och jobbade i söndags.


Kom osökt att tänka på Ralles kommentar från just du, i söndags, när jag nämnde att nu kör det visst lite. " Du är ju nästan som en ko! Med en bajsmage, en mensmage och en sparkmage"...... sen tänkte han till och det gick några minuter innan han kom på vad han sagt och så bad han om förlåt!! Inte för att jag tagit illa upp men ändå...


Men lite rätt har han ju ändå, ibland säger jag ju att man har ont i magen och det är ju inte lätt för honom att förstå vad jag menar. Men just nu har jag varken ont i bajsmagen eller sparkmagen om ni förstår.... inte för att jag tror att det blir dax än på ett tag för det är väldigt lite ont men jag bloggar om det ändå så att ni hålls uppdaterade - för det vet jag ju att ni vill vara!!


Och ni där ute som inte vet hur man kommenterar men vill: klicka på Kommentar längst upp i högra hörnet och fyll i minst säkerhetskoden och ditt meddelande, klicka sen på "skicka kommentar". När jag godkänt kommentaren syns den på bloggen.


KRAM på er, hörs om några timmar när jag berättar om gårdagskvällens Vårbuset.

Av Jessica - 4 maj 2011 12:01

När vi var i Stockholm för två månader sen lyxade jag till det och köpte en kitschig lampaskärm till Judit på Coctail och sen dess har jag haft dåligt samvete för att jag inte fått tummen ur och fixat till en lampfot!


Men nu är det gjort, mamma hade en gammal vinröd lampfot som väl passade sådär bra men den får duga tills vidare iaf..... har målat på några lager med grön färg så att den matchar skärmen bättre ...


 


I hennes nya rum tänkte jag komplettera med plastkrukor/väskor från Koziol, som nedan fast cerise såklart!


 

Av Jessica - 4 maj 2011 07:32

Igår träffade jag lite gamla arbetskamrater (mer om det senare) och fick då en känga att jag uppdaterar ju alldeles för dåligt här nuförtiden!!


Ett inlägg om dan räcker absolut inte nu när alla väntar på att bebis ska titta ut! Minst 3 utspridda över dan så att alla vet att vi inte har åkt in än....


Så idag ska jag skärpa mig men såhär tidigt på morgonen orkar jag inte ens tänka ordentligt så det blir bara ett inlägg om skitnatten jag haft! Judit låg i vår säng när jag kom hem så inatt har det väl blivit att jag har vaknat minst en gång i timmen från elva till femsnåret när R steg upp och vi flyttade över henne till hans halva! De timmarna från fem var guld värda och jag känner mig nästan som en ny människa!


Lider av nattliga svettningar på överkroppen - nån som känner igen sig?? Vet att jag hade det när jag väntade Judit oxå. Tips? Förutom att sova på ett badlakan menar jag? Det är jobbigt att vakna flera gånger varje natt och behöva torka av sig med en liten handduk för att inte svetta ner lakan och täcke - dessutom känner man sig inte särskilt fräsch som ni förstår!

Av Jessica - 3 maj 2011 14:25

I förra veckan fick vi ett blad från kommunen där de skrev att de kommer att anlägga en ny dagvattendamm nere jämte lekparken - de har hållt på där sen före vintern och vi har undrat vad som varit på gång.


Samtidigt fick vi besked att de ska gräva upp hela vår gata, på vår sida, och fixa och dona med vattnet så att vi ska slippa översvämningar framöver (har vi inte lidit av hittills heller men men) och sen ska de bredda gångbanan när de asfalterar till hösten. Så vi hoppas på både gång- och cykelväg här utanför! Vore ju toppen....


   

Så idag vaknade vi av ljudet av grävskopa och när jag tittade ut genom köksfönstret såg jag detta.


Förutom att det blir ett större säkerhetsavstånd till gatan så kommer gatan bli smalare vilket tvingar bilarna till att sänka hastigheten och så kommer vi kanske att slippa skotta till vintern - för cykelväg är väl kommunens ansvar? Återstår att se hur det blir... men lite spännande är det allt. Inte så mycket som händer här i vår lilla by ju.


 

Judit tyckte det var jättespännande att kolla grävskopan!

 

   



Av Jessica - 2 maj 2011 11:18

Och så var det en ny vecka och ingen bebis på G än! För er som undrade menar jag... inget inlägg sen kl 1000 igår ju.


Har just varit på MVC och mätt och kollat, allt ser fortfarande bra ut och magen är lika stor som förra veckan.... kanske kan vi slippa en jättebebis? Fast det beror ju inte bara på hur stor magen är förstås...


Många är det nog som har trott att jag skulle vara på dåligt humör nu när bebis inte kom i lördags som jag "hade tänkt"   men så är det faktiskt inte. De senaste veckorna har jag tyckt blivit jobbigare och jobbigare men allt praktiskt man inte "klarar" men nu börjar jag tycka att det faktiskt är ganska spännande att gå här hemma och vänta på när bebisen ska komma, hann ju liksom aldrig med det när vi väntade bråttom-bebisen Judit!


Har haft några få känningar, typ att det har spänt i magen när jag sitter för länge vid datorn (jobbade ju lite igår) men så fort jag rör på mig släpper det. Mår ju i övrigt alldeles förträffligt och har egentligen inget att klaga på.


Dagens mått:

s/f 36

Hjärtljud: 148

Blodtryck: 95/60

 



 

Av Jessica - 1 maj 2011 10:00

... är inte det viktigaste att man är fin utan att man har fått välja själv!


Idag valde Judit denna annorlunda mössa, helnöjd för att den är gosig!


 

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards