husnr3

Alla inlägg under maj 2011

Av Jessica - 7 maj 2011 07:16

Nån vecka före påsk hade vi magsjuka här hemma så den helgen ägnades mest åt vila och inte mycket blev gjort trots att jag hade 3 paket jäst i kylen! Var lite orolig att vi inte skulle hinna fylla frysen före bebisens ankomst och således inte heller ha något att bjuda alla besökare på.


Hade inte behövt vara orolig!


Idag är det BF och fortfarande ingen bebis, däremot är frysen PROPPFULL och just nu håller jag på och bakar ännu mer..... kryddkakan med lingon är redan färdigbakad och sirapslimpan står på jäsning. I kylskåpet har jag satt in lite pajdeg som ska bli till 3 färdiga matpajer i eftermiddag (vad gör man när man inte kan sova - jo, stiger upp tjugo över fem!!)


  

Karlsbaderkransar blev det i förrgår, aldrig gjort det tidigare men de blev rätt OK


Så nu är det antingen dax för bebis att titta ut eller så får jag helt enkelt börja bjuda hit folk för att hälsa på ändå, och tror ni att det är nån som vill komma och bara hälsa på oss? Kanske skulle vara för Judits skull då?


Är det förresten nån som vill gissa på nytt födelsedatum så är det fritt fram....  

Av Jessica - 6 maj 2011 21:36

Och inte heller denna gången är det vår familj som är i fokus...


För andra gången på en månad har bekantskapskretsen utökats med en ny liten bebis, denna gång (2/5) är det goa vännerna Sofia och Andreas som har fått en liten tjej, och Emmy har blivit storasyster!!


Såklart GRATTIS till dem, och för er som vill se den lilla så går det bra att klicka här.



Av Jessica - 6 maj 2011 19:59

Så ROLIGT att kolla in bloggen efter en dag utan bloggande och upptäcka att man har 6 kommentarer!!! Det är mycket för att vara min blogg det....


Så TACK till er som kommenterat, både idag och andra dagar - är alltid kul att läsa!

Av Jessica - 6 maj 2011 19:50

Idag är ni nog många som har varit inne på bloggen, och likt Anna, undrat om vi har fått åka in till BB eftersom jag inte har skrivit några inlägg på hela dagen.... MEN  det är bara jag som har varit lite busig och ägnat mig åt annat än bloggskrivande - bara för att hålla er på sträckbänken...



   Huset klockan sju i morse...


Idag har snickarna varit här och rivit tegelväggen! Så nu är bygget igång! Spännande, smutsigt, dammigt, störande och superkul på en gång!


  


Huset i eftermiddag...


Den STORA tegelhögen ska forslas bort imorgon så har ni inget planerat och bor i närheten så är ni hjärtligt välkomna!!! Varken Ralles pappa eller bror finns nämligen tillgänglig just nu i helgen...


Av Jessica - 6 maj 2011 08:50

Skulle ringa det kommunala bostadsbolaget (eller om det inte är kommunalt längre?) nyss men numret hade upphört och man blev hänvisad till kommunens växel så jag ringde dit och sa att jag egentligen ville till Vsbo men att deras nummer upphört.


- Men de öppnar inte förrän tio snäser hon i växeln.  Men gav mig iaf deras direktnummer vilket var vad jag ville ha.


Men hallå!! Inte f-n kan alla hålla reda på när Vsbo öppnar och det hade väl inte varit helt orimligt att tro att de öppnar redan kl 8 som de flesta andra kontor?!


Tror ibland att det är ett krav att inte vara trevlig för att få jobb på kommunen, iaf i växlen! Hoppas hon får en riktig skitdag - det är hon värd!

Av Jessica - 5 maj 2011 20:45

Underbara älskade mamma bjuder oss i familjen på roliga anekdoter utan att det är meningen...


Igår kväll ringde hon, bowlingtjejerna (utom jag) var i hallen för storstädning.


Mamma: vi är sugna på kaffe, hur sätter man på kaffebryggaren (en sån där stor variant ni vet)


Jag (med support från R): finns en timer bakom, den måste vara på


M: har satt på den, och så ska väl bryggaren stå på ettan?


J: Ja, har du hällt i vatten då?


M: JAAAAAAAAAAA, det är klart!!!


J: då ska det funka, men det tar en liten stund innan den går igång...


M: men inte en halvtimme väl??


J: nä, bara en liten stund....


Då hör jag plötsligt en annan röst i bakgrunden " vad är det här för kanna med vatten?"


Mamman harklar sig och skyller på att alla kom och störde när hon började med kaffet....   så mitt i allt glömde hon visst hälla vattnet i bryggaren...


Av Jessica - 5 maj 2011 16:00

Med bara några dagar kvar har vi nog enats om några favoritnamn, mannen och jag....


Han har sina favvisar och jag har mina men vi får försöka samsas om det namnet vi båda gillar ganska mycket. Vill inte avslöja än, vet ju inte heller vad vi väljer när det väl är dax även om vi har bestämt oss för ett visst namn i förväg. Förra gången hade vi bestämt Harry men det blev upptaget här i byn i höstas så det har vi bestämt oss för att ha som tredjenamn om det blir en kille!


Här är iaf de vi har haft på vår lista så kan ni därute fundera på vad vi har valt.


Pojke                                       

Abel                                              

Elis, Eskil

Fridolf

Henry                                             

Love

Måns                                              

Otis

Sigge, Svante

Ture, Truls

Vide, Valter, Vilgot         

 

Flicka

Alba, Astrid

Hedda

Liv, Lovis, Lykke

Malva

Nea, Nora

Vera                        

Av Jessica - 5 maj 2011 08:00

Nu är jag med och tävlar igen! Som ofta tidigare har Karro en tävling på sin blogg så kolla där om ni vill vara med, superfina Blingokläder att vinna!


 

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards