husnr3

Alla inlägg under maj 2011

Av Jessica - 17 maj 2011 09:42

SYSKONLIKA?


    

Judit är 3 dagar - Vide är 5 dagar

Av Jessica - 17 maj 2011 09:30

Skrev det här igår men hann aldrig ladda upp några bilder ...


Och så är det plötsligt förkväll och vi har varit hemma den allra första riktiga dagen!


Blev lite omorganisation i garderoben på förmiddagen och sen lite lek med Judit, annars har vi inte gjort något särskilt. Kände dock att risken är stor att jag kommer att tycka att det är lite långtråkigt att gå hemma............ men det blir väl bättre om vädret skärper till sig och man kan vara ute mer!? Får ju delvis skylla oss själva oxå som har grävt upp hela trädgården just nu...


 

Judit räknar lillebrors fingrar


Men efter den lilla långtråkiga stunden la vi oss tillsammans alla tre i sängen och somnade och det var bara så MYSIGT!! Då kände jag att vi hade en alldeles underbar stund. Vaknade av att jag inte kunde röra mig utan fick snällt vänta på att R kom hem, vilket han gjorde 10 minuter senare. Han fick bokstavligen lyfta upp mitt huvud som hade fastnat i en obehaglig vinkel.


  



Efter lunch åkte vi allihop till lekparken vid Fåglabäck - första gången ute i vagnen för Vide. Trots 15 grader var det KALLT, kanske för att det blåste halv storm? 

   

Judit både gungade och åkte ruschkana

 

  Har inte fått på mig dagens outfit än! Men pyjamas funkar oxå bra...

Av Jessica - 15 maj 2011 17:11

I helgen har vi haft grävskopan på besök! Det har varit nya avlopp ut till gatan som gäller samt nytt avlopp halvvägs bort till uthuset så att vi kan ha toa och dusch där så småningom ifall vi skulle vilja det, då är det bara att gräva upp sista metrarna fram till själva byggnaden.


I stort sett hela lördagen höll de på, Ralle och Drängen som skötte skopan. Fotade det mesta med mobilen och de bilderna har jag inte hunnit lägga över än (slarvat bort sladden) men lite före och efterbilder kan jag iaf visa.


   

Så här såg det ut från vår altan=entré igår förmiddag!


Resten av veckan hoppas jag att de ska börja med grunden, själva grävarbetet hann de ju med i helgen. Och för er som inte vet så ska vi alltså bygga till några sovrum, ett badrum, en ny entré på totalt drygt 45 kvm! Sen ska det rivas väggar i det befintliga huset oxå men det är en helt annan historia...


 

Snyggt och prydligt när jag kom hem för några timmar sen.

Av Jessica - 15 maj 2011 13:44

om det är nån som saknar uppdateringar här de senaste dagarna så har det sina naturliga förklaringar och jag återkommer senare idag....


Men vi håller ju på o gräver i trädgården och igår behövde de bryta strömmen en stund så då blev det inga inlägg.


En stund senare råkade de gräva av vattenledningen så vid halv tolv flydde jag, Judit och Vide till svärmor o svärfar och där blev vi kvar resten av dagen och var inte hemma förrän vid halv nio igårkväll!! Tur man har familjen nära!


Och idag har vi varit på återbesök på BB för läkarkontroll (mer info sen) och nu är det middag hos svärföräldrarna igen!! Tur för min mamma att hon har varit bortrest hela helgen    hahaha

Av Jessica - 14 maj 2011 09:25
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Jessica - 13 maj 2011 15:49

Det absolut mesta jag skriver om här på bloggen är inga hemligheter och jag bjuder gärna er läsare på det mesta men nu känner jag att det är så många som har varit inne och läst de senaste veckorna utan att ge sig tillkänna så nästa inlägg som kommer att handla om min förlossning kommer att vara lösenordsskyddat.


För er som brukar läsa lämnar jag gärna ut lösenordet, lämna bara en kommentar med er mejladress så skickar jag lösenordet där.


Hoppas ni känner att det är OK.... förresten är det samma lösenord som när Judit föddes ifall någon kommer ihåg???

Av Jessica - 12 maj 2011 16:23

Det blir inget långt inlägg.......


 

Stolt storasyster och nöjd lillebror!

 

 

Judit 20 mån

 

Vide 1 dag

Född: 110511 kl 02,46

Vikt: 3750 g

Längd: 52 cm

 

Mer bilder och mer att berätta en annan gång...

Av Jessica - 10 maj 2011 13:20

Nästa onsdag, om en dryg vecka, kommer syrran hem på besök och då hade det ju varit kul om bebis hade kommit!!


Annars spelar det inte mig så stor roll, gillar faktiskt att vara gravid på övertid. Mår bra, orkar en hel del fortfarande, har inga särskilda krämpor och tycker att livet i allmänhet är alldeles fantastiskt. Kanske den inställningen som fick min barnmorska att utbrista "Du är för härlig" till mig idag när jag var där.... hade bara en positiv attityd och gillar verkligen läget och det kanske inte är så vanligt när man går på övertid??


  

 Dagens jättemage!


Men inget av det jag upplever nu var jag ju med om förra gången så jag tycker faktiskt att det är rätt spännande att gå och lägga sig på kvällen för att vakna morgonen efter och upptäcka att inget har hänt på natten...


Ska väl ändå till att bjuda på en liten godbit för er som väntar så troget.... skulle ju göra hinnsvepning idag var det tänkt men vet inte om det blev så mycket av det - iaf inget som gjorde det minsta ont!! Barnmorskan kände efter, livmodertappen var mjuk och inte längre bakåtriktad (läs mer här) och jag var öppen 3 cm!! Kanske därför det inte kändes nåt... så hon sa att bebisen kan komma typ lite när som helst men jag kan lika gärna gå en vecka till även om hon inte trodde det. Nån ny tid fick jag inte iaf!!! SPÄNNANDE att vi kanske får åka in till BB inom 24 timmar   eller så får vi stanna hemma och då är jag nog lika lycklig för det!

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards