husnr3

Alla inlägg under maj 2011

Av Jessica - 23 maj 2011 20:17

Idag har jag klickat hem lite fynd igen!! Så nu återstår en vecka innan grejerna dimper ner i postlådan här hemma....


Att beställa från England är ju bara såå billigt just nu med den låga växelkursen. Beställde 6 hårprodukter och betalade totalt 470 kr!!!! Det är så billigt att man nästan tjänar på det.


Tipsar om feelunique.com för er som aldrig beställt där tidigare. De har de allra flesta märken inom smink, hår och parfym eller vad man nu kan tänkas vilja ha...


Det här fick hamna i min shoppingbag idag, dubbelpack av två av produkterna till priset av 1:


       

Av Jessica - 22 maj 2011 16:32

Mest moster Plutt men även morbror Micke har gosat med lille Vide i helgen!


     

Av Jessica - 22 maj 2011 16:25

Ja, så har nu Plutt o Micke åter farit till storstan och hemmet och jag är mer ledsen än jag brukar. Dagarna sen Plutt kom i onsdags har gått i raketfart och det är så tråkigt att vi bor så långt ifrån varandra!! Att bara träffas varannan eller var tredje månad är alldeles för sällan!!



Mys i mammas trädgård idag


Men vi har iaf haft en riktigt mysig helg och dagens väder med strålande sol en bit in på förmiddagen kan man verkligen inte klaga på. Blev lite mys i mammas trädgård och bara slapp innan vi käkade köpepizza och grillad korv till lunch - lite omaka hopplock som man bara gör på sommaren!!


   

Provar ett nytt hårband som faster Evelina hade som liten / Micke och Judit i rutschkanan

 

 

Unnade mig ett glas mousserande till kvällen (alkoholfritt Jordgubbsvin)

 

  Judit matar Micke med chips (ip) 

Hela familjen käkar grillat!

 

   

Vår toka hittade lite tomtekläder i mormors garderob, dessa har Tiger haft!

 

 


     

Av Jessica - 22 maj 2011 10:33

... hur ofta en liten bebis kan bajsa!


Eller vad sägs om sex gånger på 7 timmar igårkväll??


Tycker ganska synd om vår lille Vide som antagligen drabbats av något jag stoppat i mig...

Av Jessica - 20 maj 2011 08:23

Så har man då varit tvåbarnsmamma i en dryg vecka och fått ta emot mängder med gratulationer från olika håll och det är många som säger "åh, vad roligt - nu har ni en av varje".


Och det stämmer säkert, det är säkert roligt att ha både en kille och en tjej men just nu känner (=tror) jag att jag hade varit minst lika glad om Vide hade varit en tjej och vi hade "två av samma". Det är säkert så att det spelar mer roll för vissa att de får barn med olika kön men så kände jag inte varken före eller efter förlossningen.


Men ska kanske int heller sticka under stol med att jag tyckte att det var jätteroligt när vi fick Judit och hon var en liten tjej, så inställda som vi var på en pojk! Men det här med att få en tjej handlar nog mest om att det är kul med tjejkläder och att det finns lite mer att välja på till en tjej än en kille men samtidigt har jag ju varit extremt frustrerad i affären många gånger när det bara finns rosa rosa  rosa och åter rosa att välja på!!


Summan av mitt bladder är väl ändå att jag tror att de allra flesta är jätteglada och nöjda bara de får en liten frisk bebis och att det inte är tjej eller kille som avgör om man blir glad eller inte. Håller ni med eller är det "viktigt" att få både en kille och en tjej?

 

Eller som svärmor uttryckte det: ja, nu blir det nog inga fler när de har fått en av varje...


(Vet iaf att det finns minst en där ute som håller med mig och det är Karro som har tre superhärliga grabbar!)

Av Jessica - 19 maj 2011 18:59

Så var hon äntligen här! Judits moster, min lillasyster!! Har ju gått och räknat ner ett tag nu på vårt fina besök...


Kom igår vid lunch och efter ha käkat lite ugnstekt falukorv drog vi en sväng till skogen så att Milla kunde springa av sig - och Judit med som nästan sprang ifrån mormor!


Före kvällsmyset hann Plutt o Judit en sväng till  lekparken oxå så nu kan Judit klättra upp i rutschkanan alldeles på egen hand - smidigt för mig! 


Idag har det inte blivit särskilt många aktiviteter, trots sol ute har vi mest varit inne och bara varit. Har ju blåst en hel del idag och då blir det ju automatiskt inte särskilt skönt att vara utomhus!


Tyvärr har vår kamera precis gått sönder så jag kan inte lägga upp några bilder än, ska låna några från syrrans kamera så jag lovar uppdatera senare...


Av Jessica - 19 maj 2011 09:24

Lider av enorma svettningar varje natt och vet snart inte var jag ska ta vägen! Vet att det var likadant när jag hade fått Judit men det är ju tyvärr inte mycket till tröst - jo, klart så vet jag ju att det går över så småningom...


Inga problem när jag lägger mig eller när jag vaknar men mellan kl 2 och 4 är det som värst och jag får torka mig med en handduk för att kunna fortsätta sova. Inte heller blir ju sängkläderna särskilt fräscha. Ibland får jag t.o.m gå upp och byta linne!! Nu är jag ju ändå upp så för den delen spelar det ju ingen roll.


Nån mer (förutom Linda då) som har varit med om samma - nåt tips för att få det att sluta? Kanske finns nåt naturläkemedel? Fast de ska man kanske vara lite försiktig med nu när jag ammar?

Av Jessica - 17 maj 2011 15:38

Vem drömmer väl inte om havsutsikt från köksfönstret, eller nåt annat fönster, för den delen?



Tyvärr räckte inte våra pengar till det...... så vi fick nöja oss med detta:


   


Nya vattenledningar gör att vi är helt isolerade från omvärlden och inte kan använda vår egen garageuppfart utan är hänvisade till att parkera på en tvärgata!


Och förresten så finns det inget hav här i byn, eller ens en sjö...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards