husnr3

Alla inlägg under april 2011

Av Jessica - 25 april 2011 18:00

Så var vi återigen HEMMA efter en alldeles superhärlig helg i stugan!!!


   Malin och Judit i torsdags innan vi for iväg...


Vår lilla familj, mamma och vännerna Kjell o Vonne från Malmö precis som vi brukar alla andra påskar. Men vilket väder vi haft i år...


 

Mormor och Judit i lekparken på långfredagen


Och INGEN BEBIS HAR TITTAT UT!!


Åkte ner i torsdags kväll och kom hem på seneftermiddagen idag måndag och jag har bara VILAT men är ändå SUPERTRÖTT. Att sova 3 i en 160 cm säng som dessutom är för hård har väl gjort att jag inte fått så många sömntimmar jag behövt på nätterna. Så en hel del tupplurar har det blivit, tagit det extra lugnt också för att bebis inte skulle titta ut, men var iaf förberedd och hade både väska och babyskydd med oss.


        

Pappa och Judit i Hembygdsparken med gungorna - det absolut bästa Judit vet!


Helgen har innehållet mängder med god mat, bl.a mangocheesecake och lax med färskpotatissallad från Allt om Mat (inga recept på deras hemsida än tyvärr, jag uppdaterar senare). Utöver påskbuffé och lax har vi även käkat lammspett som sig bör på påsken. Fika och godis har väl oxå slunkit ner...


   

Staketet jag så enkelt flög över...



Helgens mest spektakulära inträffade igår när vi allihop befann oss på framsidan. Ralle hade just tagit av Milla träningslinan för att vi skulle gå upp när en snabb löpare sprang förbi på vägen utanför. Milla satte efter i ett JÄTTETEMPO!! och såklart följde Ralle efter på ena hållet och jag tog ett jättesprång över staketet men tänkte inte på att jag bara hade pissetofflor så såklart ramlade jag runt på asfalten och låg som bäst och kravlade upp när det kom några bilar körande. Men stannade gjorde de och Milla kom springande tillbaks in på tomten samtidigt som både Ralle och mamma skrek och skällde på mig för att jag inte satt still och bara väntade!!



OK, kanske inte supersmart att som höggravid hoppa över ett staket och rulla runt på asfalten men jag agerade bara impulsivt och ville rädda Milla från alla bilar.... blev dock lite skadad:


 


   Snart är det nog dax.... magen är tung och verkar bara hamna längre och längre ner!

Av Jessica - 21 april 2011 13:00

Tänkte bara säga GLAD PÅSK till er alla därute.... några dagar framöver blir det nog lite dåligt (=uselt) uppdaterat här på bloggen.


Kan bero på att bebis bestämt sig för att titta ut men oxå för att vi firar påsk utan tillgång till internet och dator.


Återkommer med nån slags rapport om några dagar iaf,

Av Jessica - 19 april 2011 19:21

Har länge känt att jag varit sugen på att klippa mig men varken fått tummen ur eller kunnat bestämma vilken frisyr jag vill ha.


Egentligen vill jag vara en sån där tjej som alltid är superstylad i håret och snygg o fräsch men har väl insett med åren att det nog inte är jag - tyvärr!!

 

 

Idag har jag gått från detta (bilden från i söndags morse kvart över sju) ...


Har bara några minuter att lägga på frisyren varje dag så därför blev det idag en kompromiss - en rejäl urklippning av mitt sjukt tjocka hår just nu samt en toppning. Har normalt tjockt hår men tror jag har fått dubbelt så många hårstrån nu under graviditeten och det fanns absolut inget mer än hästsvans som funkade!



  

... inte superspännande men betydligt bättre eller?!

Av Jessica - 19 april 2011 19:11

Jag blir alltid väldigt glad över att få kommentarer här på bloggen men vissa blir man såklart mer glad över än andra och den värmer hjärtat lite extra: 


Mendu....även om inte du tycker om att du blir äldre, så gör jag det för du har faktiskt blivit mycket snällare med åren!! :-) Puss till världens bästa storasyster!!

 
Av Jessica - 19 april 2011 19:01

Det är inte särskilt ofta jag skriver här på bloggen om mina "privataste" känslor.... mycket beroende på att jag bor på en liten ort och även om bloggen inte har sådär jättemånga läsare vill man ändå hålla sig lite privat.


Men nu känner jag att jag bara behöver skriva av mig lite, själv mår jag som jag förtjänar - dvs superbra med tanke på förhållanden och att jag är höggravid! Lycklig med familjen och livet i största allmänhet även om jag får sjuttiåtta utbrott på Judit eller Milla varje dag jag är hemma....


Men mycket annat tråkigt har hänt runt omkring oss de senaste månaderna och det är klart att det påverkar en på ett eller annat sätt och jag blir ledsen å andras vägnar. Vill ju vara en sån som kan fixa allt åt andra så att de kan få må lika bra som jag gör (= leka Gud)) men så funkar det ju inte i den verkliga världen tyvärr!


Det är allt möjligt som har drabbat allt från familj till nära vänner, kompisar eller bara såna man känner till eller är bekant med. Det är bl.a allt från ekonomiska problem via konstiga sjukdomar eller cancer till dåliga förhållanden och missfall.


Samtidigt har givetvis mycket roligt hänt många andra jag känner och det är väl det jag vill försöka fokusera på. Men ni där ute som känner er träffade ska veta att det är ofta jag tänker på er även om jag kanske inte alltid säger nåt...


KRAM på er alla!

Av Jessica - 19 april 2011 08:13

Igår var vår lilla valp 6 månader, det är inte klokt vad tiden har gått fort sen vi hämtade hem henne strax före jul...


Firade halvfödelsedagen med att åka till Attilla för skotträning och det gick hur bra som helst, hon var inte det minsta rädd vilket känns skönt. Sen blev det lite allmän lydnadsträning oxå samt inte minst social träning med de andra hundarna.


Vädret var ju helt underbart oxå! Vi fick hålla till i skuggan för att orka med, i solen blev man helt svettig! Suveränt att kunna säga det om den 18/4!


 

Av Jessica - 17 april 2011 22:30

Ja, ni som har varit med mig och familjen ett bra tag vet ju att det var idag, dvs 20 dagar före BF som vår bestämda lilla tjej tittade ut då en dag för drygt 19 månader sen!


Bebisen som är i magen denna gång verkar dock inte ha lika bråttom för än har jag inga känningar och tur är väl det för nu när vi käkade tog R precis en öl, inte hade vi en tanke på att det kanske är läge att börja undvika alkoholen snart (annars ringer jag Emilie)...


Efter magsjukehelgen har orken inte varit den bästa med trots det pallrade vi oss upp till tipspromenaden idag och gick 2 1/2 km i makligt tempo - sen blev det fika och lek härute en lång stund där vi bara njöt av våren.


   


Judit har förresten bestämt namn åt den lille i magen, just nu tycker hon att Kikit är det absolut finaste namnet och säger det flera gånger dagligen samtidigt som hon pekar på sin mage, men det är väl tur hon gillar sitt namn! Sen är fortfarande pappa ett väldigt hett förslag och även Micke (min svåger) gillar hon. Så vad säger ni om Kikit Pappa Micke??


 


Annars står vi väl fortfarande rätt still på namnfronten, ´har väl våra favoriter som inte den andre riktigt håller med om och så finns det några som vi båda gillar.Ni är ju förresten flera som är här inne och läser märker jag på antalet besökare men som ännu inte gissat så lägg en kommentar med gissning snart - innan det är för sent!!


  


 

Judit plockade blommor åt mamma häromdagen.... titta noga så ser ni!

 

  Bara för att det är vår kan man gå ut utan strumpor o skor....

Av Jessica - 16 april 2011 13:09

... orkar man inte alltid vara så hövlig som man borde!!


Var tidigare idag när R var i bowlinghallen, hade just lagt mig med en gnällig Judit när det knackade på dörren.


Steg upp i tron att det kanske var nån i familjen som skulle lämna nåt. Öppnade, snygg i håret och sexig i morgonrock och kortstrumpor, och möts av en ung kille med en broschyr i handen där det står nåt om Jesus!!


Smått irriterad blev jag det ska jag lätt erkänna, så jag sa att vi är inte intresserade samtidigt som jag såg att Milla smet ut - fan oxå!!


Och nu får du hämta hunden oxå fräste jag ifrån samtidigt som jag stängde dörren i nyllet på grabben.


Och det gjorde han faktiskt, ganska snällt får jag väl ändå tycka, var ju inte hans fel att min hund smet.... kom tillbaks med henne och då öppnade jag och släppte in henne samtidigt som jag bara lyfte blicken och sa "vi har magsjuka"!!


Kan tänka mig att det inte var nåt av hans trevligaste besök idag...



Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards