husnr3

Direktlänk till inlägg 30 april 2011

Dagens att-göra

Av Jessica - 30 april 2011 09:13

Både jag och R hade ju tänkt att det skulle bli en bebis här på gatan (ja inte just här) idag men lilla Pärlan läckte så just nu står hon nermonterad på R's jobb... och att cykla knappt 4 mil till BB har jag inte lust med så vi väntar nån dag till på bebis ...  


Så därför har vi planerat lite annat istället, kör på gårdagens stuk med fullspäckat schema för att kanske snabba på lillebror!


  • Fixa färdigt bilen
  • Baka bröd, testar nytt recept
  • Kanske baka nån liten kaka
  • Baka bullar
  • Tvätta lakan & hänga ut
  • DUSCHA (haft en svettnatt igen....)
  • Laga mat att fylla frysen med
  • Kanske tvätta ytterligare en maskin
  • Gå igenom Judit sommarkläder som finns i källaren...
  • Leka på tomten
  • Bjuda mormor på kvällsmat, kyckling & spenatlasagne
  • Och som vanligt.... plocka efter både oss och den lilla som just nu har plockat fram 5 par skor ur garderoben...
  • Och om bilen blir klar kanske vi åker till BB ikväll - eller vad tror ni?

DAGENS BAK:

        

Chokladbollar ** Kanelsnurror **  Kokoskakor


 

Tranbärs & pumpabröd


Uppdatering: det jag har markerat med fetstil är vad vi hann med idag.... tycker faktiskt det var rätt bra jobbat eller?? Leka fick Judit göra med mormor som tur var och bil har vi lånat ifall vi får åka in senare.... än är ju kvällen ung! Men känner inget mer än ont i fötterna och det har jag inte hört kan sätta igång nån förlossning?


 

Och dagens nakenfis (hon har blöja) som ville gå ut lite före kvällens dusch...

 
 
Ingen bild

Plutt

30 april 2011 10:10

Fast det vore ganska kul att se dig och Ralle på varsin cykel....du i värkar och Ralle med rövskav. För det kan man väl få av en cykel också..? :-) Tycker ni ska vänta tills den 5:e så jag och mamma får rätt....å det är en lillasyster!!

 
Anna o Wille

Anna o Wille

30 april 2011 16:21

Helt ok att ni får åka in ikväll...så får jag ju rätt i min gissning på dag.
Och med det schemat du har lagt upp för dagen så är det väl inte helt otroligt... :)

Ha en bra helg!!
Kram

http://hagelvik.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards