husnr3

Direktlänk till inlägg 7 april 2011

En månad kvar bara...

Av Jessica - 7 april 2011 11:20

Idag är det bara en månad kvar till dagen bebis!


Kan inte riktigt fatta hur fort tiden har gått, räknade ut igår att jag bara jobbar 5 dagar till och det känns tyvärr inte som att det räcker på långa vägar.... har hur mycket som helst på gång på jobbet men det är väl bara att glömma och lägga åt sidan för sommaren iaf!! Lite tråkigt känns det för just nu gillar jag verkligen att jobba men bebis får väl räknas som viktigare.


Börjar känna av att jag är gravid, trötta fötter emellanåt. Lite småkramp i vaderna nån natt då och då och det är inte lika smidigt att sitta på golvet och leka med Judit, särskilt inte eftersom Milla allt som oftast oxå vill sitta i knät. Annars har jag nog mindre krämpor denna gång än när jag väntade Judit, men så var det ju oxå sommar och varmt den gången.


Det är väl snart dax för att packa en väska med det nödvändigaste (=tidningar, böcker, godis, läsk, choklad, kamera, kläder), det hann vi ju aldrig med förra gången eftersom Liten hade så bråttom ut.


Tvätta igenom lite av bebiskläderna står oxå på programmet, tur att vi har fått igång tvättmaskinen även om tvättstugan inte är riktigt klar.


  

Dagens mage, rejält stor! Växer mest framåt och inte så mycket på sidorna.


Att fundera på namn har vi oxå kvar, förra gången hade vi bestämt oss för Harry vid denna tid men det namnet har gått till en annan kille i byn så nu måste vi komma på både nytt kill & tjejnamn vilket inte är det lättaste. Förslag tas gärna emot...

 

Sen är det ju det här med att gissa när bebis tittar ut!!! Själv lutar jag åt nån dag under första veckan i maj men har inte riktigt "bestämt" mig för datum än. Tror ju iaf att det blir en kille denna gång.

 

Vill NI vara med och gissa?? Lämna en kommentar med datum & kön så lägger jag upp det här på bloggen, så får vi se sen vem som kom närmast.

 
 
Emilie

Emilie

7 april 2011 22:21

Åh ingen annan som vågat gissa ännu :)
Hmm låter ju helt klart som en pojk. Så det gissar jag på, och datum....hmmm...jag tar 8/5 en månad innan mig :)

http://lindgatan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Plutt

8 april 2011 05:56

Har ju hela tiden sagt lillasyster, så jag får stå fast vid det. Hmmm....5:e maj kanske..?

 
Madeleine

Madeleine

8 april 2011 07:03

Jag tror du har en liten pojke i magen och jag gissar att han tittar ut den 6/5! :)

http://annalindamadeleine.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Veronica

8 april 2011 08:43

Hej, Jag gissar på 30/4 och en Axel.
Kram Veronica

 
Ingen bild

mams

8 april 2011 08:57

En flicka till den 5 maj är mitt tips

 
Ingen bild

Anna o Wille

8 april 2011 09:22

Jag tror nog att det blir en liten kille och att han kikar ut 1 maj.
Kram

 
Ingen bild

Daniela

8 april 2011 10:32

Judit får en lillebror den 2/5. :) Kram Daniela

 
Ingen bild

ann-Louise

8 april 2011 11:07

det blir en liten Ivar /Wilhelm 7/5!!:)

 
Ingen bild

Plutt

8 april 2011 12:47

Härmapemamma!!! Fast tycker också det känns som en lillebror nu, men får ändå stå fast vid en liten sessa till. Hoppas bara Judit blir en snällare liten storasyster än vad min var ;-)

 
Matilda

Matilda

8 april 2011 14:11

Hej Hej!
Jag tror det blir en liten gosse den 3/5!
Kram Matilda

http://emma-matilda.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jossan

8 april 2011 17:43

Jag gissar på en pojke den 29 april:)

 
Camilla

Camilla

9 april 2011 13:01

Jag tror det blir en flicka som tittar ut på sista april!..:)
//Camilla

http://tuffevictor.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards