husnr3

Direktlänk till inlägg 7 april 2011

BRÖLLOPSDAG!

Av Jessica - 7 april 2011 10:14

  Idag för två år sen gifte vi oss, mannen och jag!  


Det var inte sådär särdeles romantiskt.

Inte heller någon stor fest med alla vänner och släktingar.

Och jag hade inte heller någon stor fin klänning som såg ut som en maräng...


Istället var det bara vi  i stadshuset i Ängelholm och sen åkte vi en sväng över till Köpenhamn och hade det mysigt. R hade jeans och t-shirt minns jag och själv hade jag svarta byxor och jeansklänning... precis så basic som vi ville ha det!!


Kanske blev familjerna lite besvikna men vi gjorde som vi ville och då blev det såhär!  Är ju inte särskilt bra på att kompromissa...  


Och anledningen till att vi gifte oss egentligen?? Ja... Judit såklart!


Det var nämligen så att innan vi bestämde oss för att försöka få barn sa jag till Ralle att om det lyckas så vill jag gifta mig innan bebisen kommer. OK tyckte han, hade ju inte så mycket att välja på eftersom det var han som helst ville ha barn.


Så när vi väl konstaterat att jag var gravid så sa jag till honom en kväll "ja, nu vet du vad vi måste göra". Han suckade och sa ungefär... "jaaaa det blir jag väl tvungen till"  och så var det bestämt att vi skulle  gifta oss!! Inte så romantiskt men så väldigt oss...


Så ni där ute som fortfarande inte har gått till prästen men vill (typ Karro), gör slag i saken och välj det sätt som passar er bäst.


Uppdatering: mannen köpte blommor.... visst är han underbar?!

  

 
 
Karro

Karro

7 april 2011 12:20

Ha ha tack det ska vi! Ska bara få Jonas att gå ner på knä först;-)
GRATTIS på er dag!
Kramar K

http://www.appelblomman.blogspot.com

 
Ingen bild

mams

7 april 2011 12:20

Jag blev faktiskt inte besviken på det förlorade brölloppet utan bara glad för er skull och att det skedde i Ängelholm, som vi alla håller så kärt, men allt det där vet du ju. Tycker samtidigt att det var extra kul att det blev samma brölloppsdag som din mormor & morfar hade,1945, så Puss och Grattis på er på denna dag.

 
Ingen bild

Plutt

7 april 2011 16:07

Grattis till bästaste systern och svågern!! :-) Du vet att jag hur gärna som helst hade gjort din brudbukett, men överlevde att jag inte fick också! Det viktigaste är ju självklart att man får det som man vill ha det! Puss o kram

 
Matilda

Matilda

7 april 2011 17:54

GRATTIS på er dag!!
Kram//Matilda

http://emma-matilda.bloggplatsen.se

 
Anna o Wille

Anna o Wille

7 april 2011 21:00

Håller med dig fullt ut, man ska göra det som passar en själv bäst och inte bry sig om vad andra tycker....vårt bröllop va ju ganska snarlikt ert.
Stort grattis på Er dag...Kram fam Hagelvik

http://hagelvik.bloggplatsen.se

 
Emilie

Emilie

7 april 2011 22:19

Stort grattis till er!
det lät som ett bröllop i vår klass det. Skönt att inte alla har jätte drömmar om bröllop. Ängelholm gillar jag med, minns inte så mycket av det nu, men farmor och farfar bodde där förr när de levde, så det har en speciell plats i min familj med.

http://lindgatan.bloggplatsen.se

 
Madeleine

Madeleine

8 april 2011 06:56

Stort grattis till er! Kramar från oss

http://annalindamadeleine.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards