husnr3

Alla inlägg under mars 2011

Av Jessica - 6 mars 2011 08:29

Igår var det dax för det årliga klubbmästerskapet i Skillingaryds IS bowlingsektion.


16 startande damer/tjejer/flickor och tanter - mer än på de senaste åren - KUL!


För egen del följde jag upp förra årets dåliga resultat med ett lika dåligt i år, får väl helt enkelt skylla på att jag inte orkade..... tyvärr var jag dock lika dålig i serie 1 som serie 8 så den teorin håller nog inte riktigt! En tredje plats blev det till slut iaf...


VANN gjorde min lilla MAMMA. Kan ni tänka er!! Var 18 år sen hon senast vann KM så visst var det på tiden. Inte nån superhög slagnin 1448 men hon ledde från första till sista serien så hon är VERLIGEN EN VÄRDIG VINNARE!


  

Av Jessica - 4 mars 2011 15:05

Lite ändrade planer här i eftermiddag!!


Tyckte Judit var lite varm i pannan när hon vaknade efter förmiddagstuppluren.... väntade med att ta febern till efter lunchen när R kommit hem och då hade hon 39,1 vilket är rätt mycket när hon normalt ligger under 37!


Så nu sover hon igen i soffan efter att ha fått lite Alvedon, mormor kommer hit efter jobbet och leker barnvakt och vi får ta en snabbrunda upp till stan.


Annorlunda mot planerat men kanske inte sämre...

Av Jessica - 4 mars 2011 11:55

När jag vaknade imorse kändes det som att det här nog skulle kunna bli en riktigt bra fredag - tog nämligen en dusch sent igår, rakade benen och smörjde in mig ordentligt och  somnade i en säng med nybytta lakan så när jag vaknade kändes det som bomull runt hela kroppen!!


Men efter några timmar uppe var jag tveksam, snorig och trött = gnällig Judit och understimulerad valp. Att jag dessutom spillde ut mig nygjorda dressing till lunchen gjorde inte saken bättre!!


Så vid halv tio gick vi iväg till affären för veckohandling och på vägen hem somnade Judit i vagnen, tränade lite med Milla innan vi gick in och sen fick jag lite tid på egen hand. Så nu är lunchen fixad, potatis & sallad till kvällsmaten likaså. Köket städat efter matlagningen och resten av huset me (fixade vi igår).  Tid finns över för bus och lek...


          

Lite bilder från tisdagens mys i sängen!

 

Nu väntar vi bara på att mannen kommer om en timme, sen blir det käk och efter det IKEA för att handla till "nya" tvättstugan. Till kvällen blir det TV-soffan med Pringles och Riesen. GILLAR FREDAGAR!!



Av Jessica - 4 mars 2011 10:40

Får erkänna att jag knappt har läst några bloggar den senaste veckan men nu ligger Liten i vagnen och sover och hunden i köket så då hamnade jag här och ska försöka uppdatera mig lite om vad som hänt runt om i landet den senaste tiden....


Så ni som brukar få besök av mig lär ha lite kommentarer att läsa senare idag, får jag säga det själv är jag ganska duktig på att kommentera - både kända och okändas bloggar!


Ni som bloggar, läser ni många andra bloggar? Och hur ofta??

Av Jessica - 3 mars 2011 16:58

Fick en betalningspåminnelse från ett försäkringsbolag häromdagen, utskrivet 22/2.... var inne och kollade och försäkringen var betald 12/2!


Tänkte att det ändå är bäst att kolla så att de har fått sina pengar så man inte står där oförsäkrad om nåt skulle hända. Kollade deras hemsida för att få tag på en e-postadress att skicka min fråga till: FANNS INGEN!!!


Gick alltså endast att kontakta bolaget på telefon!!! Är det här 2011!!


Ringde iaf och fick knappa in ett antal siffror och val vilket tog lika lång tid som det hade tagit mig att skriva ett mejl - sen hamnade jag i KÖ!!! Som nummer 23!!!!


Irriterad? Jag? Men hur kan ni tro det??

 

Nu är det visst bara 10 före mig...

Av Jessica - 3 mars 2011 15:38

Idag blev det en extrasväng till jobbet, fick ta med Judit och det gick riktigt bra!


Var en kollega från Malmö som skulle komma upp och hålla kurs och jag hade lite oklarheter jag behövde hjälp med så jag tänkte att det är lika bra att passa på - i sommar går han nämligen i pension och han lär nog inte komma till Värnamo fler gånger före det...


Fick det mesta förklarat för mig så nu kan vi införa lite nya rutiner i nästa vecka och sikta på att höja vår kvalitet ett snäpp - spännande att få vara med när det händer lite. Räknar med att jag inte blir populär när jag inför nya/fler arbetsmoment men det är jag ju van vid...


Efter några timmar på jobbet hann vi med en supersnabbis på stan, hade sett en jättefin vårjacka från Villervalla och med en 20% kupong blev priset helt överkomligt (nästan iaf).


  


Fanns i turkos och ljuslila också (+ lime på webben) men jag tror den röda blir bäst för Judit. Så nu väntar vi bara på våren - hoppas den kommer inom de närmsta månaderna.... idag är det ju minusgrader igen och buskallt ute!

Av Jessica - 2 mars 2011 07:00

Måste bara få skriva av mig lite och se om det lättar mitt hjärta och om klumpen i magen försvinner....


"När Dana var fem år gammal tvingade hennes mamma henne att klä av sig naken och sätta sig på...."

 

Ja, resten av texten klarar eller vill jag inte fortsätta skriva men jag antar att ni förstår att det handlar om övergrepp på barn. Igårkväll tittade jag igenom ett gammalt nummer av Amelia jag lånat på bibblan och i slutet av tidningen var ett reportage om en av de värsta pedofilskandalerna i Skottlands historia.


Klarade inte att läsa färdigt utan började stortjuta och släckte lampan och grät mig istort sett till sömns. Har inte heller sovit så bra inatt...


Jag kan inte förstå hur man kan utsätta barn för sexuella övergrepp och jag blir så ledsen, förtvivlad och arg varje gång man läser om något nytt barn som blivit utsatt. De här brotten är de absolut värsta som finns - att ge sig på försvarslösa barn??



Av Jessica - 1 mars 2011 08:53

att antingen gå och dra nåt gammalt över mig eller ge mig på ett försök att piffa till både det bångstyriga håret och det glåmiga ansiktet! Har mest lust att välja alt nr 1 men....


... om en stund är det promenad som gäller och vid tio ska jag och Judit till

Småfolket i kyrkan - fikaväskan redan packad.


  

Här bjuder jag på morgonens fulaste!


Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards